wuwuwuwuuu~

sedeyla~arini dhbalek tg malim..x puas lg cuti raye..huk3..cedey2..pg td start bertolak dr umah kul 10am..mmg la aku carik psl...kalo anip x speed td mmg aku dh terlepas bus..huhuhukk..thanks bro..adik aku tu mmg suke sgt la kalo org suh die bwk kete laju2..mak yg asik duk mengucap td..kne plak asik lampu merah je td..nasib x baik tul..elok je lbh kurang 3minit pas smpi tu..bus pun sampai.. kalo dr umah td anip bwk rilek je..kompem aku terlepas bus arr..hrmm..pengajaran utk aku la tu..len kali prepare semua benda awal2..aku bukan la suke berlengah sgt..tp kalo tiap kali nk balek cni..aku mcm mls2 je..berat hati..huhu..biase arr..x puas lg duk umah..anip best la..die cuti 2 minggu..x aci lgsg2!!!huhu.. so esk bermulalah smula kas aku..xbestnyeee...esk ade kelas fisio kul3pm..ade kuiz lak tu..aku x bace ape lg..esk la..mlm ni xde mood..ingt td nk touch-up tesis..tp td sangkut tgk tv plak..citer CINTA..bg aku citer tu biase je..tp xtau la agaknye sbb aku tgk kt tv je..mesti ade potong2 kot..nk jimat masa..kalo tgk yg fullagaknye lg best la kut..ntah la..tp rasenye semua couple dlm tu happy-ending kecuali que haidar tu..kakak die mati plak last2..x sempat die nk berbaik ngn akak die..wuuuu~sedey2.. couple pierre ngn amani plak..aku rase mcm biase je..mcm citer2 biase tu..tp satu mende je yg aku x berapa suke..diorg tu xde kene mengena n xde sebarang relationship pape yg membenarkan diorg nk duduk serumah..even dlm citer pun..tp tu kn menggambarkan kehidupan sbnr..so aku rase mcm x wajar kot dirg duk serumah..walopun pierre tu x wat pape yg x elok..tp patutnye citer tu jgn la masukkan unsur2 yg bercanggah ngn kehidupan seorg Muslim..kalo nk ikutkan byk lg yg patut diubah..tp aku rase tu la yg plg ketara..sbb nnt kalo org bukan Islam tgk..mesti diorg terfikir..atau terkompius..tu pandangan aku laa..aku tau la motif sbnr citer tu nk mengisahkan psl 'cinta' yg berlaku pd setiap peringkat umur..cinta yg die nk terapkan bukan hanya utk cinta antara dua manusia yg pertalian darah..tp jugak cinta utk adik beradik..means..kasih sayang..tp bg aku..pengarah citer ni still kne jage sikit sebanyak gaya hidup masyarakat yg die terapkan dlm citer ni..ok tu je la yg aku dpt komen psl citer ni..over all..aku bg 6 out of ten utk citer ni..salah satu yg aku suke..gambar2 n pemandangan dlm citer ni..semua menarik..mesti guna camera canggih2 n..mmg best la..utk pelakon plak..aku suke tgk pierre berlakon..gaya die ckp mcm unik..even mcm x realistik..kih3..yg len sume real..kecuali amani ngn makcik rubiah tu nmpk agak kekok..k la..haha..aku ni mcm pengkritik filem plak..haha..xde la..aku br first time tgk citer ni walopun dh berkurun die ditayangkan..tp lantak la..ikut suke aku la kan..haha..k la..chow~

Comments

Popular Posts