31 ogos xxxx

Dah 52 tahun negara kita merdeka...dan kita(sape2 yg laher after merdeka la) sangat beruntung sbb lahir2 je dah merdeka.. xde la rase keperitan susah payah hidup di bumi diterjah dan dijajah..hurmm..so bg aku sniri..(aku rase org len pun sama).. kalo sebut merdeka..aku mcm xde feel pape pun..serius! aku xnk hipokrit so aku brani kuarkan ayat yg memalukan ni..hehe.. kenapa aku rase biase je bila sebut pasal merdeka ni..bukan aku x kenang jasa pahlawan negara n tokoh2 kemerdekaan kita..even arwah moyang aku pun merupakan salah satu pejuang tanah air..hoho.. sama2 berjuang kat Bukit Kepong dulu..dan aku sbg cicit beliau..tumpang bangga je la..ngeeeee.. dan aku pun mase kecik2 dulu salu je 'dihiburkan' ngn citer2 zaman jepun sbb atuk aku dulu dah rasa susah payah masa zaman kekejaman jepun dulu.. tapi aku still kurang kesedaran pasal kemerdekaan ni..mmg sangat terukkan.. so pasni aku rasa mmg kene study smula la psl asal usul negara kita nih..supaya aku ade kesedaran sivik psl menda ni..huhu..
*malam smlm umah kampong aku ade kenduri..so after kenduri aku sbg ajk delivery trus menjalankan misi mengedar mknn kpd umah2 kenalan mak2 sdara aku..so aku pun merentas bandar muar utk sampai ke destinasi..otw tu aku terserempak ngn beberapa gerombolan remaja berbasikal yg bwk bendera...mumula aku kagum gak arr sbb diorg berkonvoi dr kampung2 sampai la ke dataran 'ntah ape nama' kat tanjong mas, kat muar tu..tp bila dah bape kali asik terserempak ngn kumpulan berbasikal yg mengayuh tgh2 jalan mcm dia byr roadtax..pehh..mase tu aku dah menyirap gile..ye arr..dah la mengganggu perjalanan...karang ajk delivery lewat sampai destinasi..ade yg org xnk bukak pintu aku bg salam..haha..so dgn penuh nekadnya aku telah merambus mereka2 yg berkenaan..haha.. ape aku da buat?? biarlah aku ngn mereka je yg tau..haha..
moral : tula cth perbuatan 'taksub' yg membuta tuli sampai menyusahkan org len..try tnye sket ape erti merdeka kt diorg..kompem diorg xtau..plg tidak pun kompem diorg kate..'kene kibar jalur gemilang'..haha...so aku kira bagus sket la dr diorg..even aku mcm ala2 xphm sgt psl merdeka..tp aku xde la taksub sampai cmtu skali..haha.. ape da aku merepek..
so sbg menyemai semangat kemerdekaan kpd diri sniri jap lg aku nk cr gambo jalur gemilang..nnt aku tepek sekeping buat menyerikan lg port aku nih..hoho


Updated : special request nih..
(weh..puas hati dah tgk gambo mung sini...bukan setakat sekeping je..3 keping aku tepek sini..mung try tgk gambo mung yg 1st tu ; dikala org lain tgh busy mung ttp dah ready nk begambo..wehehehe)
org laen 31 ogos gi sambut merdeka kat dataran merdeka.. mase gambo2 ni dirakamkan adalah pada 31 ogos gak..kami sambut merdeka kat hutan..kui3..mencari sisa2 peninggalan komunis..muehehehe..)





Comments

forza said…
31 ogos...teringat 31 ogos 2006 (2007??) kat kole slngor...tepek glbr tu skeping..hehehe
haha..teringat2..gi carik spesimen wat herbarium..nnt aku cari gmbr tersebut..
Anonymous said…
wah..mcm bes je..haha bile nk wat reunion kat kole sngor ning??
penyu said…
jom kite wat dialog gambo 1st..

qilah: ainil,derah la mg nk duduk ke nk diri..??

ainil: xpe lah aku duduk mung naek kong aku..

kemek: adeh tunggu jap aku pon nk enterprem gk..aku kn juare enteprem dunia

mayah: isk mende la kemek ni sibuk je..nanti x nampak plak aku dlm gmbo tu..hehe

shida: isk2 lembab btol la bdk2 ni
sambung:

mang: isk..bdk2 ni kecoh btol.."muaz, mg amek jela gambo cpt..aku dh ready ni"

muaz(photographer):
"jap mang, bebudak ni x siap lg beratur.."

mang: xpe..mung amek je gambo skarang..aku dh ready ni..

Gambar kedua:

mang: okeh muaz..lg skali..

dogene: mang,ko plak la gi amek gambo..bg muaz plak masuk

mang: tak nak! muaz..cepat aku dah senyum ni.

muaz: yela..yela.. (dlm hati:aku nk masuk gak dlm gambo..hisy!!!)

ermm..cmne mang??ok x dialog aku wat? haha
penyu said…
muaz: qilah,ko tlg ambik gmbr plak aku nk msuk..

qilah: isk x nk la..aku x reti ambik gmbr..

muaz: isk..nk kene viva jgk bdk ni

mayah: muaz, ko x yah msuk la..nanti rosak gmbr..

muaz: isk nk kene pelempang jugak bdk mayah ni..(dlm ati:bdk ni x knal lg ke aku ni sape?ni aku panassss ni!!!)

mendengarkan kate2 muaz ni membuatkan qilah berasa kecut perutsayugia itu, tidk semene2 qilah terus scra otomatik mnjd pndai untk brtndk sbg cameraman n mnawarkan diri kat muaz...

qilah: muaz, biar sy jd cmeraman...awk msk plk..jgn la mrh...sy x nk kne viva..

muaz: ok2 bgus..aku igt td nk tinggal je ko kat sini (p/s: jgn lupe tepek gmbo kete muaz skali)
penyu said…
hasil dr dialog di atas la maka terhasilnya gmbar ketiga....begitula alkisahnye...
waaaaaa...mantap2..x sangka mg pandai menulis skrip..isk ni yg rase mcm nk introduce mg kat David Teo ni..haha
penyu:
aiseh..bahaya tu.. karang x pasal2 aku kene saman ngn dia maen tepek gambo kete tu..haha..mg agak, kalo aku padam no. plat kete dia..dia pasan x tu kete sape? haha
penyu said…
haha mg itamkan no plate..ok gk dh x leh nk saman dh
aqilah_sensei said…
mujur la ada tergerak hati nak tgk komen...rase nak bekukan je si penyu ni letak sebelah bulatan batu bersurat kat Ladang.... dok pong ltok dalam pembentung dahla kene mutasi jadi pendekar penyu .uish sabar...sabor ni bulan pose...
Qilah..sila bekukan je si inche penyu.. pastu pos ke Guatamela..haha
Pemikiran beliau tentang kamu x lain x bukan 'qilah = viva'
hahaha..

teringat mase birthday awk kita kenekan dia tu.. cuak skali si inche penyu tu..wakakaka.. nak gelak guling-guling 76 pusingan nih!!! >_<
nemo said…
sabo2 qilah..nati en zahid suh g viva aku x thu...isk..sian penyu nk kene beku...yg dulu tu buang kat ane dh?mesti ade kat pasir panjang
qilah! awk buang penyu katne? sungai kelang ke?? adess..beliau dah berevolusi jd ikan nemo! hahaha.. dasat sungguh pencemaran kat sg kelang..>_< kesian inche penyu..

Popular Posts