-study mode activated-haha

huhu..yee..aku tgh serius nk study ni..keh2..lawak plak rasenye bila aku tgk diri sniri serius nk study..siap duduk kat meja..mengadap buku insak..pastu jawab model Mtest tak lbh dr 30mnt..pastu kira markah..plus cr bahan2 kat internet..save2..copy paste..print..compile dlm file..pastu bace..siap hi-light point2 penting..serius!!!aku tgh study...hahak..kaloa de sesape bace ni sure kate aku gila..haha..well..menjadi insan yg sudah lama meninggalkan alam final exam ni..menjadikan aku pelik ngn diri sniri bila buat gaya pulun study maut..kah3..tp mmg betul ape..ape yg aku rase skarang??? rasa mcm excited nk study..haha..gila lagi..tp mmg serius..excited gila..rase mcm study dgn penuh keikhlasan..penuh eksungguhan..demi memenuhi satu matlamat..demi mencapai cita yg diimpikan..kah2..aku buat ayat gila lagi..okay..nampak x cmne aku excited gile ni..sampai otak pun jd mereng..tulis blog pun sambil senyum sampai ke telinga..haha..aceli aku tgh rehat kejap..yela mane leh stret je..walaupun aku tgh excited gila nk study tp aku kene lepak gak..karang ade yg berasap kepala otak..hoho..mengarut mmg no 1 aku ni?!!!
okay..so ape perasaan aku nk intebiu ek..ofcoz aku nebes gila..gila2 nebes sbb ni rasenye 2nd time aku nk intebiu..haha..punye la xberpengalaman hidup ni kn..hihi..pes taim dulu mase intebiu konon2 nak masuk maktab..ade la rase pengalaman intebiu..n style intebiu masuk maktab mmg sama sejibon ngn ape yg akan aku lalui Jumaat ni..tp kn..mase nk intebiu maktab tu..aku xde perasaan ape2 pun..n mmg x ready lngsg2!! pecaya x?? nk tau sbb ape..sbb bukan aku nk sgt gi intebiu tu..mak yg paksa..so mase tau kene intebiu tu..aku x prepare ape..salinan sijil2 pun x bwk..bwk satu fail sijil ori..sempoi x sempoi la aku time tu..haha..tp kn..mmg miracle la sbb aku lulus temuduga tu!!siap dpt masuk maktab kat sabah!!haha..aku x pegy la..kalo x, xde la aku masuk UPSI..ye tak..so nk citer mase intebiu dulu..aku lulus je ujian INSAK tu..xde la nk study2 mcm skang ni..so maknanya aku mmg ade sahsiah keguruan la kn..sbb secara semulajadinya aku lulus..hahahakk..perasaan x bleh blah!n mase intebiu tu kn..aku rilek je jwb je seme soklan panel tu..ade 3org kalo x silap..diorg tanye ape ntah aku x ingt dh..tp yg penting tanye pendapat la..yg aku ingt pasal PLKN..dan mase tu aku punya la jujur gila..aku ckp x setuju ngn cara pemilihan PLKN..haha..kira mase tu aku x memihak kepada KERAJAAN!!try bayangkan apekah reaksi panel masa tu??! mereka kelihatan kagum dgn jawapan yg tidak disangka2..haha..so aku pun bgla sbb nape aku x stuju..dan kelihatan panel mcm bertambah kagumm..hak3..aku perasan je kot..pastu panel tanye byk pendapat psl isu semasa..dan seperti biase..aku dgn bakat menggoreng + wat gaya convincing..telah mengaburi mata2 panel..haha..kalo ikut disiplin aku..pastutnya aku fail sbb aku x bwk lgsg salinan sijil!!! haha..tp disebabkan aku kelihatan bagus mase temuduga..panel2 tersebut terus ckp yg aku kene wat salinan n diorg akan sahkan..haha..n mereka ckp aku lulus..kah2..mase tu aku x hepi lgsg sbb aku xnk jd cikgu!!! (mase tu la..)mase tu cita2 aku lain..haha..mmg aku x berminat lgsg2 jd cikgu...mase tu aku xtau lg permohonan UPU aku dpt ape...skali kuar serentakk..result UPU n Maktab..dua2 bidang pendidikan..mmg mase tu aku tersedar yg aku mmg berbakat menjadi guru..hak2..so aku pilih UPSI sbb aku nk blajar dekat2 je..sbb maktab yg aku dpt kat sabah bah! so that's the story..haha..merapu lg..keh2..so rasenye baik aku sambung study..sebelum aku jatuh sakit malas..haha

Comments

Popular Posts