i had a very sweetdream ^-^

Hihihi..rase2nye slama aku memblog, pnah skali je aku citer psl mimpi..iaitu my nightmare! hoho..tp kali ni aku ngn penuh gembira dan sukaria telah bermimpi berkenaan yg indah2 belaka..hahak..ape sgt la yg happy tu oi.. aku titiba termimpi psl bdk2 mereng ngn umah uncle Ding kat manjung dulu...hoho.. rasenye sape2 yg x berkenaan..sila jgn teruskan pembacaan sbb kesan cerita hanya akan dirasa oleh watak2 utama cerita ni je..huhu.. tunggu aku mimpi pasal korg plak nnt aku citer laen kay..hehe..

so mls nk bercerita panjang..cuma bila aku terjaga dari mimpi..kompem2 mulut aku tgh tersengih je..(nasib baik xde sape nmpk aku bgn tdo..kui2..) dan terusla aku terimbas kembali memori daun pisang kami di sana.. xde ape pun nk citer sbnrnye sbb cerita kami sama utk semua pemegang watak..hehe..kami berkongsi rasa dan cerita yang sama ^-^
*rasenye dah byk kali aku tulis kat sini yg aku missed diorg damn much! walopun baru je jumpe konvo aritu..tp aku still teringat2 life kami yang senget benget dulu..hohoho..
bermula di sini kami ditemukan..
UPSI terchenta..
kami semua merupakan Biology teacher to be..insyaAllah..

Dan bagi memenuhi syarat pengijazahan kami..kami telah menjalani practical di sebuah daerah yang sama..

.

.

.

-Kawasan Jajahan Manjung-

.

Disana, kami telah menjumpai sebuah port melepak yang sgt best! hahaha..ni lah dia..umah sewa Uncle Ding..banglo tu mmg best giler..siap ade pak guard n garderner lg..so keje anak2 dara ni tggal melepak je la dlm umah..kisah luar umah xpayah amek tau langsung2!..maka dgn gembira hatinya..kami anak2 dara a.k.a guru2 bermastautin ni duduk saje didalam banglo yang serba mewah ni sambil berteater, berdrama, menyanyi, membuta, memasak, dan x lupa juga melayari internet hasil curi line jiran tetangga..kih3..mmg bahagia la duk umah ni..walopun jiran tetangga seme kaum2 cina..kami xde hal! sbb semangat 1 malaysia..hehehe..(mmg la xde hal sbb duk memerap je dlm umah xkuar2 : takut kene kejar anjing!)..so ni lah banglo yang menyaksikan kisah kami berlapan..selama 4 bulan=)



Watak2 utama cerita kami=)

-aku-pengarah filem + si tukang mimpi siang=) + si tukang masak utk crew filem

- Qilah-
pengalih bahasa + pendownload citer kami..=p
+ si tukang basuh pinggan ^^


-Shida-
si tukang koya a.k.a penulis lirik + pembantu pengarah filem..
+ si tukang tanak nasi..hehe



-Wanie-
pembantu pelakon terbaik : pembekal tiket wayang..haha
+ si pemantau masakan



-Dayah-
pengkritik filem! : pembekal kopi Radix..keh3.. + si tukang rasa makanan =)


-Ainil-
minah rempit + minah dispatch + posgurl + stunt woman..haha
+ si tukang supplyer bahan utk memasak

- Akma = kemek-
pelakon terbaik! : si 'babbak'
+ si tukang buat air teh 'o' + si tukang hiris bawang ;')

-Melah = makram-
coolio missy : akka kamee..hoho
+ si tukang pembekal susu lembu..hihihi..

maka..tamatlah entry utk kali ni..haha..saje je nk inteprem muka2 diorg kat sini..kangen bangat sama mereka! >_<

Comments

salam mayah!!!!!!
rindu bangat sama lu n budak2 mereng (kcuali gue;p he2) umah no.3 tmn bunga raya tu..!!huhu.;)
xsgka ek..bleh jadi cerita best klu buat cite psl kite kt sna tu. klu mayah rajin, buat la siri mcm komik tue..hahaha.
bile baca post mayah ni pun, dah tersenyum sorg2.(^_^). teringat cite masa korg kne kejar anjing tue..ntah la. sapa la yg lari kt depan skali tue.;) hahaha.
ok la. mmg post ni PALING BEST!! kenangan terindah yg takkn dilupakan..huhu
hihi..kan dh kate kalo watak2 utama citer yg bace entry nih..kompem senyum sampai ke telinga.. hihi..komik?? menarik gak idea tu..tp xde masa sgt la..hehe.. xpe akan diusahakan.. kui3..isk..sape yg lari depan skali masa kene kejar anjing tu aa??hahaha
daun pisang said…
hahaa teringat plak time tu..kisah daun pisang ngan kene kejar anjing...bile la lg nk kne kejar ngan anjing ni..aku x bace lg pon dh gelak guling2 5 pusingan dh ni..
eh bdk daun pisang ni..mcm best plak kene kejar anjing..ape kisah daun pisang ko??haha..

Popular Posts