apsal manusia mmg salu jahat??

okay..mood sekarang tgh upsidedown..sedey tp xtau nk ckp sedey level berape..ape la aku ni..asik sedey je..tp mmg la..cuba bayangkan..kalo selama ni kita anggap kawan kita ni sbg kawan..kita hargai dia sbg kawan...kita tlg die sbb die kwn kita..kita sanggup amek risiko tlg dia sbb kita ni berkawan..tp ale2..selama ni..dia tu hanya nk amek kesempatan terhadap kebaikan kawan tu..sedey x??ade ke org yg x sedey kalo kena mcm tu..aku x paham la sbnrnye..aku ni bodoh sgt ke??aku pun xtau..kadang2 mmg rase bodoh..kadang2 rase mcm x bodoh..aku pun xtau nk jd cmne sbnrnye..jadi diri sendiri???ni la diri sendiri aku..so diri sendiri aku bodoh la??!! aku mmg x paham..serius..aku x paham..aku sbnrnye mls dh nk pikir lg psl menda ni..tp td ade org dh sedarkan aku..thanks kt member ni..kalo die x ckp..sampai bila2 la aku x tahu psl ni..pnh jugak aku terfikir yg selama ni aku diguna2kn je..tp bila pikir 2 kali..aku takut yg aku ni suk-zon.. bersangka buruk..so aku terus buang semua tu..amek yg baik2 je...tp agaknye terlampau bersangka baik kot..ntah la..yg plg aku sedey sbb dh dekat 7 sem aku kwn ngn dia..aku xpnah pun rase nk berkira ngn kwn aku ni..mmg la kdg2 perangai dia aku x berkenan sgt..tp aku terima seadanya je la sbb aku rase yg perangai aku pun bukan baik sgt..so aku kne bersangka baik ngn semua org supaya org bersangka baik ngn aku..tp apa yg berlaku..sebaliknya..aku xtau mcm ne nk ckp..mmg sedey sgt..xtau nk start mcm ne..aku harap entry ni akan jd kenangan..semoga ni kali terakhir aku jd bodoh..--ingat lg x entry aku sblm ni..yg psl kantoi sbb tlg kwn..okay..tu la kwn yg aku maksudkan..td mase on9..aku ym ngn sorg member ni..die yg bgtau n nasihatkan aku..supaya pasni aku jgn jd bodoh lg..thanks sgt2 kt die..lpas kejadian tu..die org first yg nasihatkan aku..yg nmpk ape yg aku buat ni btul2 bodoh.. berbalik pd kwn aku td..yg skarang ni aku rase die bukan kwn aku lg sbb aku benci gila kt die skarang..xkesah la nk ckp ape..tp mmg aku benci gile kt die..kalo aku ade kuasa..aku nk bunuh die!!!geram..mmg x kenang budi..mmg dasar manusia hati busuk..aku xleh terima ape yg dia buat..smpi bila2..aku xnk maafkan..betul..stakat ni aku rase aku sedia je maafkan salah silap sesape je walopun diorg x mintak maaf dgn aku..tp yg ni..aku rase mcm aku xnk maafkan..even b4 ni die dh mintak maaf ngn aku..sbb mase die mintak maaf tu aku xtau lg psl citer sbnr ni.. mmg zalim gila..
--die ckp ngn org laen..die mintak tlg aku sbb die tau org laen xkn tlg die..sbb tu die mintak tlg aku..ok fine..kalo die ckp mcm tu je aku bleh terima lg..tp yg lg sakit hati.die ckp saje je nk guna2 kn aku..paham x macam mane sakitnya hati aku??!!geram btul..mase aku tlg dia tu..mmg niat aku sbb kesian takut die kne bar exam..sbb alasan die takut kena bar exam..tgk ape yg dia buat??mmg aku xtau dlm dunia ni ade manusia mcm tu..aku xpnah terlintas lgsg pun nk mempergunakan org mcm tu..aku xtau la kalo ade lg org yg amek kesempatan mcm tu kt aku..bila fikir blk..aku ni suke sgt tlg org..abes??hidup ni bukan ke utk tlg org??sbb sepanjang hidup aku dh ramai sgt yg tlg aku..sbb tu aku rase aku kne tlg org..org xkn paham ape yg aku pikir..mmg xde org yg paham pun..kalo diorg tau ape yg aku pikir mesti diorg x buat mcm tu..ntah la..tp kalo dasar hati busuk..mmg mcm tu kot..sedey gile mase tau psl ni..rase mcm bodoh sgt..menyesal pun ade..at least kalo die xde niat busuk kt aku..xla aku menyesal sgt sbb kes tu..ni kira nama baik aku dh kotor..kire maruah aku dh tercalar sbb dia..pastu tambah lg die burukkan aku kt belakang..manusia ke mcm tu??serius..aku xnk maafkan die..smpi bila2..biar die tau ape balasan die nnt..aku x pernah nk dendam ngn sesape mcm ni..tp kali ni lantak la..aku sakit hati sgt..xtau nk ckp mcm mane..kalo bg pilihan..aku nk putar mase..aku xnk kwn ngn die..aku xnk tlg org..biar org nk ckp aku pentingkan diri..asalkan aku x kne bodoh mcm ni..mmg manusia mmg salu jahat..x kenang budi..aku benci org bermuka2..depan aku baik..belakang kutuk2 aku..tula manusia plg hina aku rase..lg hina dr sampah..sakitnya hati!!!

Comments

Popular Posts