hari ni mmg penat..cian btul..(-_-)

huh--mmg arini sgt penat..xbaik mengeluh..tp ni bukan mengeluh..nk lepas penat je..jap lg nk smbung keje smula..mmg mcm ni ke life student uni lelaen??urm..cik maiyah oii..ko tu baru je n wat degree of education [org salu ckp mende ni senang..pndg rendah je..xpe2..] so..try compare ngn bdk2 medic ke..yg nk kne study separuh nyawa sepanjang mase..hurmm..mmg aku x setanding dieorg kot..sbb tu la aku masuk upsi je..ngeeeeee..sedey je bunyik..ala..setiap apa yg berlaku tu..mesti la yg terbaik utk kita kn?? [org salu ckp mcm tu..] tp bg aku..ape yg berlaku kt kita tu..adalah apa yg kita usahakan..sebanyak mana kita usaha..byk tu la yg kita dapat..dan ade la beberapa special case sket..yg mane bila dh usaha byk2...tp hasil x setimpal mane..so ade la silap mane2 tu kn..sbb yg tentukan kehidupan kita ni Allah..segala-galanya kita dh rancang..dh usaha..tp last2 Allah yg tentukan..kdg2 terpikir jgk..apsal aku masuk upsi aae??haha..bleh plak..dh nk kuar dh pun..[aku terpikir lame dh psl ni..] bukan ape..aku bukan pertikaikan masuk psi ni sbb jd cikgu..well...bg aku cikgu a.k.a guru satu tugas yg mencabar..besar bebanan yg kne pikul..[kalo nk citer psl tgg jwb..mmg xleh habis arr..]..so aku rase aku la org pertama yg plg x layak skali nk jd cikgu..huhu..serius..dh la mmg dr dulu aku x minat..coz aku ni bukan seorg yg penyabar..[but trying to be laa..nk pract dh kn.] dan lg satu..aku ni ckp bukan betul sgt..haha..susah nk sampaikan dgn kata2 lisan..snang lg kalo menulis..haha..lawak je plak ayat nih..tp btul la..aku prefer menulis dr bercakap..mcm ape yg aku tgh wat sekarang.. tulis2..mengarut2..merepek2..best ape..haha..try suruh aku ckp menda2ni secara spontan depan sesape..[ni kire luahkan perasaan ke aee??] haha..mati hidup semula mati balik 2 kali pun aku susah nk ckp ngn org..haha..serius..bercakap ni lg ssh dr menulis..tu la aku risau kalo aku mengajar nnt byk mende yg aku salah ckp..haha..ape aku pikir lain..bila ckp je..lain yg kuar..ssh ar cmtu..ade ke therapy utk penyakit ni arr??hrmmm..so bile reflect balik kt diri aku..maybe aku dh kne start bercakap benda yg serius..agaknye aku jd mcm ni sbb aku suke sgt ckp menda2 xpenting..mengarut..merepek..mengumpat[!]..mcm2 lg yg x berfaedah tu..huhu..so..aku dh kne kurangkan bercakap la ek??ish..ni yg payah..speak when it necessary???alaaaa..x best arr..tp aku akan try..hihi..[ade kaitan ke..ntah laa..]--tgk2!!!aku dh mengarut kt menda lain..td aku rase citer psl aku xleh nk jd ckgu kn?? haha..smbung smula la..so disebabkan aku dh sem 7..nk gi pract dh..dh kne prepare nk jd cikgu..kne master content..jgn ade MISCONCEPTION..[ckp psl ni.titibe rase malu gile..teringat micro dulu..haha..en zaidi x bg muka arr..haha..]--so cik maiyah..or can say cikgu maiyah [keh3..] sila bertindak dari sekarang..try to be a good teacher..[ish..nk nanges je rase..] xpe..all d best maiyah..esp for this friday..macroteaching.. keh3..so sekarang aku dh ilang tensen sket..nk sambung keje smula..tp sblm tu aku nk list jap amende menda penting yg nk kne buat dlm mase seminggu dua ni..as usual la..sbb planner dh abes conteng2 asik tukar program jek...asik jumpe bdk ni..mesti tukar program..dh tu..keje aku plak memalam sblm tdo nk update planner yg dh conteng2 tu..dh la petak kecik2..tahun depan aku nk bli planner yg ruang besar2 sket..biar muat aku nk tulis mcm2..haha..

so ni planning buat mase sekarang..menda ni aku just tulis atas kertas A4 mase dscsn ngn qilah smlm ngn td..haha..[aku dh xde ruang nk salin kt planner..tensen2..kui3..]~kt cni pun kire bole lah..haha..

9/10-prepare macro
10/10-MACRO!!!..huaaaa!!
10/10 (mlm)-dscssn biotek exhbtn..ngn mak ram,kemek,qilah,ainil
11/10-sambung lg..wat poster smpi siap
13/10-hntr tesis kt cik mai(org len semua hntr 10hb..hihi)
13-16/10-exhibition
14/10-dscssn tse exhbtn
18/10-meronggeng gi KL ngn bebudak neh..(xsabarnyeeeeeee..)
19/10-field trip
24-26/10-mane2 satu hari dlm tarikh ni..nk wat jamuan sket..jamuan geng2 ngn bebudak klas yg nk join..ni under planning lg..
study week-
isnin-collect tesis dr cik mai n 2nd reader
selasa-khamis-last touch up
jumaat-submit CD pdf file..2 kat dr yati..1 kat cik mai..
~setel~
then gi jilid tesis 3 set
1-hnytr kt kpm
1-hntr kat jpn
1-simpan wat kenangan..yeaa!!!
hihi..

tu je la kot..lain2..masih x berubah spt yg dh tulis..okies~

Comments

Popular Posts