zoom in melaka

hehe..yo yo o je tajuk.. eh bukan la nk tayang tempat2 menarik kt Melaka mcm program tv tajaan munchy's tu..huhu.. saje nk citer sket ape dh jd arini..haha.. . . arini ade member aku dtg beraya kat umah.. -cik ecah dan kengkawannye..- . . cik ecah ni kwn lama sesangat xjumpa ni..last time mase hari second last aku kt matrik pahang dulu..ingt lg.. mase tu tgh hari.. beliau dtg bilik aku nk ucap gud bai la sbb dia nk blk dh..aku blk keesokannye..tp aku wat2 tdo mase dia dtg tu!.. pelik x??? hehe.. cik ecah cyg... ni i tgh wat confess nih.. . . sbnrnye mase tu rase sedey nk berpisah dah.. so utk cover macho (sbb aku rase mcm nk nanges je nk tgk dia blk mase tu..huk3..) aku pun buat2 la tdo..aku dgr je suara dia masuk bilik.. disebabkan aku 'tdo', maka dia x dpt la salam ngn aku.. (nasib baik dia x kejut..kalo kejut, aku rase nk wat gaya tdo mati kot mase tu..huhu) so cik ecah just letak envelope color hijau..yg aku simpan lg envelope tu sampai skarang!! dlm tu ade sekeping gambo cik ecah + sekeping kertas A4 yg telah di maknakan dgn makna yg hanya kami2 berkenaan saje yg tau.. wuwuwuwuu~ beliau inilah inche envelope dan isinya.. cik ecah..terharu x?? weeeeeeeee^^
.
.
so pas beberapa tahun meninggalkan zaman remaja riang ria itu..maka br hari ni kami berjumpa smula secara real..hoho.. thanks cik ecah sbb bersusah payah dtg sini.. nnt i balas service plak ye.. InsyaAllah.. (kene ajak Qilah skali la pasni..baru btul2 reunion.. oh jgn lupa suh dia bwk mangkuk tingkat! =p) . . aiseh..makin jauh plak aku membebel..berbalik kpd tajuk asal..hehe.. niat di hati yg tulus ikhlas ni nk bwk cik ecah jln2 kt melaka.. tp aku sniri pun x khatam lg peta melaka..haha.. sadis tul.. so disebabkan masa pun xla panjang sgt.. bersesuaian ngn penyakit masing2 yg sawan gambo..maka aku bwk jela diorg jln2 kt ayer keroh.. ala..ape je lg yg ade kt ayer keroh tu.. xtau? sila cek kt google map kay.. mls nk citer..nnt ade yg nk kutuk tmpt aku pegi td..haha.. yg bertambah sadis td.. member cik ecah sorang tu lupa nk bwk baju n sluar.. (yela dtg beraya pakai baju kurung) so kitorg sempat lg gy kota fesyen kt mitc.. melayang la duit beliau nk beli sepasang persalinan..huhu..

.
.
pastu dgn penuh semangatnye diorg berkobar2 nk main go-kart depan zoo tu! skali tutup!!!! cess.. kesian btul..haha.. so kitorg pun pegy la tempat2 lain sekitar tu..huhu.. lg skali aku bengang.. taman mini asean tu tutup plak!!! teruk btul! bape hr diorg nk raye weh?!

.
.
nasib baik la bdk2 ni jenis sawan gambo..so tutup pun xpe..camera ttp bekerja..huhu.. so sepanjang jln tu..asal ade objek menarik je kompem berenti la.. amek je gambo.. meniarap atas rumput pun xpe..haha.. nasib baik x eksiden org lalu lalang dek sibuk pandang pelancong2 ni sakan bergambo..haha
walopun tmpt aku pegi td xdela best mane (xbest lgsg kot..haha) tp aku rase happy sesangat sbb aku lg appreciate masa yg kitorg spend sama2 td berbanding ngn tmpt2 menarik yg aku kene pegi..huhu..
.
so cik ecah..pasni blh plan lg elok.. bila n dimana..oh b4 tu kene culik dulu cik qilah tu..bz tul makcik tu..
.
.
.
wokeh.. sekian saje~~~
.
.
sesape ade suggestion tmpt2 best nk pegy..
sila2kan la berkongsi idea..^^

Comments

Aisyah Humaira said…
haha..nice entry coz i'm the watak utama..huhu..mayyah, x sangka awk still simpan surat tu..keh2..

ooo..pecah rahsia..rupanya berlakon tido..mayyah2..mcm2 kamu..

cik qilah, if u read this entry, plz luangkan masa anda bersama kami ye..jgn asyik sibuk je..belum jadi cikgu tu..

cik mayyah, end of dec, bleh2 la g jln2 lagi...kena plan btol2..time tu dah ada duit sendiri kan?? so, xde alasan tau..

btw, thanks so much..deeply from my heart..really appreciate layanan yg diberi..

May Allah bless us..lol..
hehe.. x sangka plak akhirnya leh confess satu mende tu.. mase wat perangai tu x terpikir pun rahsia ni akan terbongkar.. hoho.. perancangan Allah sungguh cantik kn?? x tercapai akalmu..hehe..

ooo..awk abes final exm ujung thn ni ek?? InsyaAllah.. harap2 mase tu xla kene berakit utk pulang ke semenanjung.. huahuahua..

kalo mase tu sy tgh bz berakit, nampaknye mcm dh tau je mane tempat nk gy nnt.. ~jemput la dtg berakit sesama..haha..

ohh..ape aku merepek nih! tidak! xnak! huhehehe..
افيدويتي said…
ape tmpt2 menarik yg ade kat Melaka nie ya??
inche afeduite:

aku dah mahapkan dosa2 ko slame nih..hahaha
افيدويتي said…
aii..

x kan tanya SOALan pun..dikire dosa2 kecik kot??hahaha..
tanya soklan dgn niat tak ikhlas + menyebabkan org yg ditanya rase bengkek je.. x mcm buat dosa kecik ke tu? hahaha
penyu said…
umah pakcik kat tmn aku dulu tu plg menarik...seriuss
penyu:
yeke??? ape yg menariknye umah dia?? bleh dtg beraya nih..hoho

Popular Posts