buka pose kat KFC

korang mesti tgk iklan terbaru KFC kn??? mane pegy seme udang ni? tgk2 rupanya KFC dah kaut seme udang kat laut utk hasilkan Shrimp Stix yg sangat indah kabar dr rupa..haha..apsal plak??? ermm korg dh pnah try ke mende yg aku citer ni?? bg sesape yg dh try..sabo je la ye..keh3..bg yg blom try mcm aku ni..xpayah la korang nk perabis duit mkn menda tu..baek la korg google je resepi nk wat shrimp stix tu..cess..apecer ni???tgk jela gambo kat bwh ni..

haaa..mengancam abes tgk shrimp stix tu..mmg besar la..sama besar ngan ayam goreng tu..mmg kenyang la kalo mkn walopun sekeping je kn..
.
.
.
.
skali ade la hamba Allah ni gy beli..jengjejejengggg...

hah??!!! awat kocik bona shrimp stix ni???hahaha..td mumula mcm pakai udang harimau..skali yg ni mcm pakai udang geragau je..keh3..

mmg la..serving featured are for illustration only..cess..mmg sgt tertipu la kn kalo sape yg bebetul mengidam nk mkn pas tgk iklan tu..tp nk wat cmne..dh tertulis trangtangtang mmg gambar adalah sbg cadangan hiasan je..

tapi aku rasa agak melampau jgk la..jgn la wat sampai cmtu skali kn..nasib baik la aku blom terkena lg..sempat lg terbaca artikel nih..kalo la aku yg terkena time tu..rase2 mcm nk ketuk je kepala cashier tu..haha..so..mmg selamat la poket aku sbb ade bdk asik merengek suh blanja KFC SHRIMP STIX..hahaha..fuhh..^^
ohh..gambo tu aku amek kt sini http://wanno-journey.blogspot.com/

Comments

Aisyah Humaira said…
Aduuuhh...

tipah tertipu..

teknik berniaga tuh..

as a customer, jgn totally mudah je percaya..
mmg la teknik berniaga tp agak melampau kn..kena repot kt 360 ni..biar kuar isu cmni plak..pelanggan tertipu! cess..
kepok lekor said…
ye ke melampau..mg g bkak kedai mamak pon ade gk wat strategi pmasaran gining aku rase...sbb tu kedai mg laku..
aFEduiTe said…
pelik??menakjubkan??nielah sistem ekonomi yg digunapakai oleh geng2 kapitalis-kapitalis..iklan2 akn ditayangkan dlm bentuk yg semenarik mungkin utk mendapatkan perhatian org ramai terhadap produk2 tersebut..matlamat mereka hanya SATU..iaitu utk menjana keUNTUNGan semaksima yg mungkin hasil drpd duit (baca:titik peluh) org ramai..hahaa
kepok lekor:
haha..mmg aku ade gak wat sket2 dulu..tp mase tu boss aku yg suroh (mg knal beliau)..beliau tu mmg lg dasyat dr kfc nih.. dia tepek iklan kat bus stop pintu timur gambo roti canai besar dulang!!! ramai org dtg nk mkn, skali roti canai sbnr besar piring cwn jek..mmg beliau menipu..haha

aFEduiTe:
sambung..oleh itu..kita BOIKOT mereka!!! haha
aFEduiTe said…
BOIKOT??lawak..kelakar..terguling-lawang..hahaa..tipikal idea2 standard..sket-sket BOIKOT..DEMO.. BERGOCOH..hahaa..nak tanya tuan punya blog nie..dh ade alternatif ntuk penggemar-penggemar ayam goreng nie selain KFC ngan McD??hahaa..
afeduite:
wah3..sukati je ko nk tergelak terguling.. x kesah la kalo pemikiran tipikal pun..at least dgn memboikot tempat2 camtu..dpt gak mengganggu gugat ekonomi diorg..stakat berbincang..bercakap..bersuara..
tapi x bertindak..lg la xde makne..
alternatif? skarang ade je RFC..Radix Fried Chicken..kalo dh teringin sgt nk mkn..sila kan la ke sana..halalan toyyiba.. terpulangla pada pemikiran dan pegangan masing2..
RFC xde kat semua tempat?? ape kate try wat sniri..google je resepi2 menarik..jimat lg meyakinkan ke-halal-an-nye..haha
aFEduiTe said…
dpt gak mengganggu gugat ekonomi diorg??ucapkan TAHNIAH..CONGRAT..dan GRACIAS kepada tuan punya blog..kerana atas jasa beliau..sudah berkurun2 KFC x buat UNTUNG..hahaa..

p/s: sistem ekonomi kapitalis HANYA dapat diTUMBANGkan apabila org ramai mulai SEDAR..like the saying goes..One Person Can't Make A Difference..hahaa..
cmne plak ngn ayat2 nih?

"First, I wanted to change the world;
But when I found I couldn’t, I tried to change my country;
I still failed, so I tried to change my community;
But it didn’t work, so I tried to change my family;
And I ended up changing nothing.”

“After that I realized I should change myself first;
Then my change impacts my family to change;
Afterwards the community’s changed after seeing my family’s change;
The community has made the country change;
Finally, what the country does change the world.”


so aku rase bg mereka yg dah memahami n menghadamkan ayat2 td..diorg sepatutnya bermula dgn diri sniri dulu kn? aku ckp utk diri aku sniri la..stakat dgn kedudukan skarang.. aku rase bersuara pun xde sape nk pandang..so agak 'sesuatu' jgk la kalo aku take action cmtu..dari aku sibuk membising tp xde pape sumbangan..
dan jugak..
nak tggu org ramai sedar? sambil tggu tu sekadar mengumpul je lah? mase tu gak diorg sibuk memantapkan lg keuntungan ekonomi diorg tu..sbb org ramai tgh sibuk mengumpul kesedaran~

try bace citer burung pipit dan Jibril tu..

so kalo ko rase menjatuhkan ekonomi kapitalis ialah tanggungjawab ko.. sila la hadamkan plak pendirian watak utama citer tu..
dan aku rase tindakan memboikot pun merupakan salah 1 cara mcm nk simbah sebaldi air kt kebakaran Hutan Melintang..tp bila ramai org yg bersatu dan bwk sebaldi air.. mungkin ade insan yg akan bwk helicopter nk padamkan air tu skali..

so..ade salah ke kalo aku boikot skarang nih?? -_~
aFEduiTe said…
Adekah kempen-kempen BOIKOT yg telah dan sedang dijalankan boleh dikatakan berJAYA??brape butir kompeni-kompeni yg mengamalkan sistem ekonomi kapitalis ini yg telah LINGKUP disebabkan oleh BOIKOT??hahaa..BOIKOT merupakan salah satu langkah terakhir dlm 'grand design' ntuk menjatuhkan sistem ekonomi kapitalis..kebanyakan kempen-kempen boikot GAGAL disebabkan org ramai tidak mempunyai pilihan lain sebagai pilihan ALTERNATIF..apakah penggemar-penggemar ayam goreng di MELAKA terpaksa ke KEDAH ntuk menikmati pilihan alternatif yg ade??atau ALTERNATIF-A
LTERNATIF disediakan terlebih dahulu seblum org ramai diajak utk BOIKOT sesuatu produk??hahaa..

p/s: like the saying goes once again..You Can't Fry The Egg Unless You First Break The Shell..hahaa
aFEduiTe said…
"First, I wanted to change the world;
But when I found I couldn’t, I tried to change my country;
I still failed, so I tried to change my community;
But it didn’t work, so I tried to change my family;
And I ended up changing nothing.”

“After that I realized I should change myself first;
Then my change impacts my family to change;
Afterwards the community’s changed after seeing my family’s change;
The community has made the country change;
Finally, what the country does change the world.”

Buat pengunjung-pengunjung blog ini yg anti-PPSMI..ini disediakan terjemahan kepada'luahan rasa' tersebut..LAPAhlah..BEDAHlah..HADAMlah 'luahan rasa' tersebut..hahaa

Ketika saya masih muda,
Saya mengembara untuk mengubah dunia,
Semakin saya meningkat dewasa,
Saya rasa hasrat ini terlalu tinggi,
Jadi saya bercadang mengubah negeri pula,
Semakin dewasa, ini juga saya dapati terlalu tinggi,
Jadi saya bercadang untuk mengubah bandar saya,
Apabila saya sedar, ini juga tidak dapat saya lakukan,
Saya cuba mengubah keluarga saya.

Kini saya sudah tua, saya sedar saya seharusnya,
Bermula dengan mengubah diri saya sendiri,
Jika saya telah bermula dengan diri saya sendiri,
Mungkin saya akan berjaya mengubah
Keluarga saya, Bandar saya,
Atau mungkin juga Negeri saya,
dan siapa tahu, Mungkin Dunia ini juga.
Raito inche afeduite.
rasenye kalo aku tmbh lg pun..xde kesudahan sbb masing2 ade pendirian sniri..cuma masing2 blh fikir dan p'timbangkan..
ermm..nk tnye sket la..kalo boikot tu mcm x menyumbangkan pape..mesti ape yg inche afeduite 'dah sumbangkan' tu mmg sgt menyumbang kpd kejatuhan ekonomi kapitalis..so ape kate kongsi bersama agar menjadi rujukan mereka2 yg berada dlm situasi dan kemampuan yg sama -_~..agak penting gak kn sbb mcm yg ko ckp..one person can't make a different..so maybe dgn menceritakan sket ape yg inche afeduite dh buat tu dpt membuka minda dan pemikiran org2 yg hanya terus memilih langkah terakhir dlm 'grand design' utk menjatuhkan ekonomi kapitalis..
mungkin mereka ni ade matlamat yg sama cuma langkah yg diambil x menyumbang ape2..
~tafaddhol..

Popular Posts