sedey..

gambar dari
.
.
ape perasaan korang bila tgk gambar nih??
ngeri? sedih? pilu? kesian? seram? fobia? trauma?
mumula aku bace tajuk dia 'Raungan Pilu' aku trus tgk gambo nih..blh bayangkan x lelaki kt atas ni punye sedih..sakit tu satu hal la..tp aku rase dia meraung sbb bila bayangkan yg dia akan kudung dua2 kaki tu utk selama2nya! bukan utk sebulan dua..waaaaaa..mmg aku sedih..
.
.
mmg la xtau salah sape kn bila dia kene gilis ngn tayar lori tu.. sbb paham2 jela penunggang2 motor skarang (aku x kate org lelaki di atas oke..).. sesetengah diorg ni kdg2 bwk motor mmg laju btull.suka cilok sane cilok sini..haih..kadang2 aku sniri salu ckp bila hangen ngn perangai diorg.. "nk mati ke bdk ni..kalo dh kene libas ngn lori ke treler ke kt depan tu br tau".. huh..mmg la x elok tp kdg2 mmg bengang la..
.
.
mmg la..penunggang motor ni mmg sgt berisiko nk eksiden kn??
sbb tu la abah x kasik anak2 dia amek lesen motor kot..dan sbb tu jugak la aku x reti2 bwk motor sampai skarang...haha..
.
.
teringat mase zaman muda2 dulu..mase kat muar..aku gi skolah agama naik beskal.. ade 1 hr tu aku merajuk ngn abang aku la konon..salu gi skolah same..skali tu aku nk gi sniri..aku pun kayuh laju2..sampai kat selekoh simpang tu aku da xleh contol kelajuan..haha..gedebush!!!! masuk dalam parit~ kuang3..mmg calar la kaki aku time tu..nasib baik kain skolah x koyak..dan plg best sbb patit tu xde air plak.. abang aku mmg dh cuak time tu sbb kalo aku nanges nnt dia yg kene marah..haha.. tp aku mase tu nk control macho..trus kuar dr parit..abang aku tlg tarik beskal..pastu aku ngn penuh angkuhnya amek beskal tu dan terus kayuh laju2 gi skolah..haha x serik tu.. nk tunjuk eksyen la kt abg aku sbb dia ikut kat blakang..haha.. tp seingat aku kalo bwk beskal laju2 ni mcm best jek..rase mcm terer sgt dh mase tu.. agaknye cmtu la kot perasaan org bwk motor kn?? lg laju lg terer..lg cilok2 lg hebat..haih..
.
.
lg skali aku teringat kt kwn aku sorang nih..huhu..b4 tu..mahap la ye cik ainil..ni sbg nk mengimbas nostalgia jek..=p kalo marah bgtau la..nnt sy delete part ni oke..
kalo nk tau, dikalangan kami2 ni..kwn aku sorang nih terkenal ngn panggilan minah rempit..huh..kalo sape yg tumpang naik motor dia..mmg mengucap la..isk..aku xpnah la..tp bdk2 ni seme dh merase..mmg mengucap siap2 la bdk2 ni sblm motor jln..huhu.. mase aku pract dulu la plg dasyat.. kwn aku ni mmg suka merempit ke sana ke mari..kalo nk suh bli barang2 ke lauk2 ke..suruh la dia..mmg keje dia l merempit2 nih..haha.. mmg kitorg salu sgt la merungut psl pe'el dia ni..risau btul! nk dijadikan cerita.. pada satu hari..dia bwk motor time magrib2.. balek dr umah sewa aku ngn qilah..mase dia nk blk tu..hujan dh renyai2..aku dh start risau dh.. hati mmg xsedap jek..dh pesan suh dia hati2..tp dlm hati aku kate..mesti dia merempit nye nih..
.
.
skali pas 30mnt pastu member aku call..kwn aku ni eksiden!!! haih..bederau darah aku..rase mcm nk tekuar jantung dr tekak aku nih..nasib baik bukan teruk sgt..kwn aku just kene hempap ngn motor dia (tp dia lg kecik dr motor!) ..bahu patah sebelah..n cedera kt kaki..hailah kwn aku sorang nih..mmg la.. bertambah lg 1 gelaran dia..stunt woman..huk3..mahap yekk..
.
.
so aku rase peristiwa tu jd pengajaran kt dia kot n kwn2 yg lain..(tp xtau la kalo skarang dia kembali merempit..huhu) tp td aku da suh dia cek kat paper psl berita nih..harap2 terkesan la sket kt jiwa dia..jgn bwk motor laju.. serius..aku mmg risau kalo psl motor2 ni..rase kurang selamat..
so harap2 kpd semua penunggang motor..sila la kamu tlg berhati2 ye.. sayangkan diri sndiri=') sblm menunggang jgn lupa baca doa..semoga selamat~

Comments

DH said…
Asal lar ko publish lik gmbr ni maaiyah oi..
Aku dh berjaya lupakan gmbr ni semlm dh..
Kau kejam lar..
Aku takut lar..
>:(
kopok said…
hehe stunt women...ok gk tu..
gambar please....hehehe
DH:
ko kene hadapi kenyataan..hehe..x mustahil satu hr nnt ko akan jd spt pakcik bersongkok itu utk membantu seorang lg mangsa tergilis.. ngeeeeeeeeeeee..
kopok:
haip! gambo stunt woman xbleh2!!! nnt beliau saman den plak! kalo nak, mintak sendiri dr beliau ye..mane tau mase kejadian berlaku beliau sempat suh org awam snap skali gambo beliau tersepit dibawah motor.. muehehehe.. mati aku weh kalo beliau bace ni..erkk!!
aFEduiTe said…
adalah lebih bersesuaian dengan isi kandungan n3 ini..sekiranya tajuk n3 ditukar dgn frasa "You've made your bed, you must now lie in it"..


p/s: sekadar cadangan kepada tuan punya blog ini..hahaa..
afeduite:

ohhh..idea yg menarik.. tp tuan punya blog x sampai hati nk tls cmtu..haha

Popular Posts