cerita pasal buku je

wahaha..akhirnya aku berjaya abeskan bace novel yg aku rase mcm agak berat sket..bukanla berat as berat in kilogram ke..tp pengisian yg aku rase mcm ala2 pening dan penuh misteri.. haha..mumula mase baru baca rase mcm menyesal jek beli sbb kurang menarik intro dia..dan mcm biase la..novel yg mukasurat pertama nya gagal menarik perhatian aku, akan disumbat ke dalam almari buku sehingga ke suatu masa bila aku mmg bebetul ketandusan bahan bacaan (except buku2 abah yg dah bertahun2 mak suh aku bace..haha).. so 2 hari lepas aku punya la bosan tahap lalang kene tiup angin telah membaca buku ni.. seperti yg mcm gmbr kt bwh..
Odisi bulan biru ni maksudnya pengembaraan watak utama ditemani bulan berwarna biru..erk??? mcm tipu jek..tp tula pantulan cahaya baik yang dia nampak dari alam...dari sudut pandangan seorang synesthesia.. pengisian novel ni mmg byk..penuh ngan nilai sastera dan jugak ilmu baru yg aku xtau sblm2 ni..mmg sgt x sama la ngn tema2 novel yg sedang rancak dipublish skarang nih..hehe..mcm bagus jek aku meng-komen..
so kpd kwn2 ku yg mmg kaki novel..bole la baca buku ni..kira aku da tapis dulu la ni..not bad at all..tp bg yg suka novel super duper jiwang ferum oxide..korang akan kecewa pas bace novel ni..hehe..novel ni ala2 novel thriller penuh misteri mcm R.A.M's.. so maybe this is good 4u, shahmerra=)
^^utk pengetahuan korang..setakat beberapa bulan aku melepak kat umah ni..aku dah berjaya mengulang-baca seme novel2 aku..bape byk? toksah citer karang korang kate aku membazir plak beli seme2 tu..hoho..so skang ni..aku mmg bebetul dah ketandusan bahan bacaan..kalo ikutkan mak, dia suh je aku bace buku2 abah tu.. [buku2 super ilmiah + motivasi..erkk..aku blom sampai seru!] hehe..bukan la..tp bila aku bace buku2 tu, mcm xde feeling..kalo aku start bace sambil duduk bertimpuh, aku abes bace mesti still duduk bertimpuh..hehe..bukan sbb khusyuk sgt..tp sbb kejap bebeno aku membacenye (tak sampai 1 mukasurat!).. tp try la bg buku2 or novel2 yg author dia mmg favorite aku..peh..dari duduk bertimpuh atas tikar..silap2 abes bace tu aku dah menyarap bwh katil..punya la aku menghayati watak dan jalan cerita..haha..so kelmarin aku baru dapat GAJI..hek2..rase2 mcm nk hadiahkan diri sniri buku baru..yeaayyy!!! so skang ni kene start survey buku ape yg menarik..any suggestion?! weeeeeee~

Comments

aFEduiTe said…
maIyah..ape kata ko try letak shelfari bwh profile ko tu..rasa nnt nmpk lagy smart drpd letak the followers tu..try la..hahaa
aah ek..mcm smart gak..tp xpela..blom sampai seru..haha
.: a.for.ana :. said…
rajen nye.... byk masa nampak nye???? hahhaa... ana lak target nk belasah 3 buku sudoku.. huhu (ekceli nk capai target ni! hahaha... nk siapkn 3 buku sudoku b4 postg! hahaha..)
cube baca buku2 FT..buku2 dia pun type yang ilmiah.. bagus penulisan dia..ada unsur islamic..

buku2 JS pun not bad..banyak writer yang best2..mayyah kan minat HLOVATE. NOOR SURAYA pun best..

jelesnya..buku2 yang beli di KLIBF dulu pun banyak yang x sentuh lagi..xde masa..

Nikmat waktu lapang dah ditarik.

P/s : Lepas ni bleh jadi cikgu BM @ sastera la..heh..
aFEduiTe said…
blog nie..tahun nie..x de buat promosi kueh2 ngan biskut raya ke??hahaa
ana:
isk ana ni mcm perli je..keh3..biase ar kalo dh terlebih masa lapang..isk..bli buku2 tu buka seposen dua..kene la ulang2 br berbaloi..hoho..maybe ni la kot last time nk ulang bace pun..next time pas pencen plak kot..hahak..

syahmera:
ala syah..life org tanam anggur ngn org tanam durian kn x sama..haha..xpe nnt ade gak mase nk abeskn buku2 tu..slow n steady la..hehe.. okes..tq 4 d suggestion..iskk..hlovate2 jgn sebut..menyampah bukan reti2 nk publish buku baru..yg ade dlm compilation tu sy dh pnah copy paste dulu dr blog dia..keh2..nk tggu dia kuarkan yg solo br nk bli..kene simpan duit nih! ^^ ermm..nampaknye kene maju setapak gak ni nk bc buku2 FT..mueheheheh..

aFEduiTe:
ermm..kalo promote kuih raya pun rasenye xde org nk bli..yela..zaman kn da berubah..diorg dah x mkn kuih2 raya ni..baju raya pun dh xde org bli..diorg masa 1 hari raya nnt duk depan tv je..mmg kira mcm x beraya lah..hahaha
air tebu said…
blog ni jual sabun.. kalu mg nk order bleh la afeduite..try mntk off 50% bleh kot
aFEduiTe said…
aIr TebU ade nak promosi ape2 ke??kalo ade..kita bole mintak tuan punya blog nie buat banner 1 kat bwh jam digital tu..hahaa
air tebu tu x lain x bukan nk promote kedai makan dia jek..xpayah wat iklan2 la..kedai dia mmg da femes..kene bukak cwgn baru nih! haha

Popular Posts