raya 2009

hehe..mcm la b4 ni ade tulis raye 2007 ke 2008.. ^^
.
.
saje je wat gempak..tp kn seingat aku raye thn lepas aku ade tulis gak psl raye.. atau lbh khusus psl duit raye..hehe..mase tu aku tulis yg tu lah kali terakhir aku akan dpt duit raye..ngeeeee... tp yg amat menggembirakan skarang ni..sangkaan aku meleset sama skali!!! haha sbb thn ni aku masih lg tergolong dlm masyarakat yg menerima duit raya..hahak..malu jugak mase nk amek duit raye..tp wat bodo jela..rezeki jgn ditolak..haha.. tp mak2 + pak2 sedara aku seme ckp thn depan aku da xdpt lg..hihihi.. xpe2..kita tgk lg tahun depan! haha.. aku tau diorg acah je tu..buktinya?? abang aku yg dh tua bangka tu pun dpt duit raya gak!!! haha.. eh ape citer psl duit raya nih?? control2..jgn mcm bdk2 plak ye maiyah..org kasik kita amek..org x kasik, diam2 sudey..hehe...
.
.
okay yg sbnrnye nk ckp yg bermula sblm aku menaip ni, maka dgn rasminya tamatlah aktiviti raya aku utk thn 2009 ni (kot la..).. segala pintu2 umah sedara mara aku aku yg terbukak b4 ni dh tertutup dh..hihi..yela..org dh nk abes cuti dh..aku pun bermula esok bz la menghantar adinda2 aku ke merata pelusuk bumi nih.. haih..kene mintak upah nih! bayangkan diorg amek 2 hr aku; sabtu dan ahad utk menghantar diorg! merana sungguh la aku..cess!
.
.
okey mari lupakan lg kisah bosan tu..haha.. ringkasan utk raya tahun nih.. sedey + happy..
.
.
sedey sbb thn ni ade 2 fmly x blk parit jawa..ade musibah yg menimpa..aku tumpang sedey je..yg happy nye..walopun makteh xdpt blk..beliau ttp mengirim duit raya kpd anak2 buahnye..erkk..x senonoh btul anak sedara yg ni! haha..
.
sedey lg sbb tgk makngah ngn anak beliau sedey beraya tahun ni..perginya seorang pakngah mmg dirasa oleh kami2 yg lain.. v_v
.
sedey plus2 sbb thn ni aku x pakai baju raya mase org2 lain seme muka ceria ngn baju baru! haha..jgn tanye kenapa..menyampah btol!!!! x_X'
eh apsal mcm byk sgt mende sedih nih? saje je..hehe..
.
.
yela kalo citer yg happy ni mcm riak la plak kn..so baik xpayah citer..hehe...cuma nk ckp aku gumbira sbb td gi track go-kart kt durian tunggal..Malacca International Motorsports Circuit.. litar go-kart terpanjang di Asia.. yeke..mcm xpanjang sgt pun.. biase la pak tam tu kn mmg suka je mende2 yg 'ter-ter' kat melaka ni..hehe.. eh bukan aku yg main go-kart..aku merangkap manager team kami je td..haha.. so bg korang2 yg suka sukan go-kart..aku cadangkan main kt sana..kira ok la..10 minit RM50..bg yg pro blh wat dlm 8-10 lap.. tp yg x pro mcm ahli2 team aku..ade la dpt barang 5-6 lap je..haha..manager nk kene bwk slalu ni..keh3.. mcm x berbaloi kn 10 minit terbang RM50??? tp team aku ckp mmg agak puas la jugak+ jd gian plak.. haha.. so pasni aku cadangkan bwk lg ramai kroni2 aku supaya blh wat race plak..mcm best gak kn.. td pun ade yg ter-buat drift td..haha..sungguh la buah cempedak diluar pagar adik aku ni..cess..malu manager! oh kt sana bukan main go-kart je.. ade gak mini-bike + memacam lg la..
.
.
ok..ntah ape2 dh aku mengarut nih..tdo2 la cik maiyah! oke... slamat kembali bertugas seme..jgn lupa puasa 6 plak=)
.
.
.
****impian nk main mercun tercapai! jumpa sekotak mercun peninggalan arwah pakngah aku dlm almari beliau..hehehe.. maka anak2 sedara yg bertuah ni membakar seme mercun itu.. thunder king.. =) aku sebagai pemantau mercun dr jauh je merangkap ketua pemain bunga api..hahaha

Comments

Popular Posts