aku yg emo atau diorg yg tak beradab

okay..kalo bace tajuk pun dah bleh agak kadar kesabaran aku hari ni kan? so bila mcm dh ade aura kebengangan nih..lbh baiklah kiranya tuan hamba semua terus menghalakan cursor kt bhgn kanan atas skali kaler merah tu..pangkah saja!
.
.
.
orang kata bulan2 puasa kene sabar..tp aku rasa kalo dah terpaksa menghadap beberapa situasi yg mencabar kesabaran secara berterusan..pehhh..mmg berjaya sgt la sape2 yg blh sabarkan..okay..dipendekkan cerita arini Jumaat..aku kene amek adik aku dr hostel..nk menghala ke sana agak byk traffic light..nasib malang asik kene lampu merah..nasib lg malang asik terjumpa kereta lembu + kura2 atas jalan.. nasib lg malang aku kuar td time org balik sembahyang Jumaat..nasib lg malang..hala aku menuju ke MITC yg aku kira ramai pekerja lelaki di sana sedang beramai2 pulang dr masjid nk masuk office smula..okay kt sini aku dah start mendidih..ape diorg ingat kalo pompuan bwk kete seme type kurakuri ke??cett.. main sodok2 plak..skali aku tunjuk skill aku, cicir ko kat blakang..nasib aku x wat drift je td (xde kene mengena..) ..so episod bengang aku berterusan sbb adik aku janji amek dia kt masjid..skali aku sampai2 mane ade sekor pun bdk mozac kt sane!! aku mcm org bodo duk parking dekat ngn org2 nk pakai selipar nk balek..pakcik2 tu seme pandang aku..msti pelik tgk ade org pompuan duk kat masjid time2 cmtu..pas mcm nk meletup kepala otak, aku trus gy skolah dia..wah2..mmg dia ade kt sane! skali kene merambus ngn aku..hah..nk kuar air mata dia..padan muka.. len kali jgn mungkir janji..kepantangan aku tuh!

bersambung lg episod bengang aku..bila kene gy Mydin nk cr barang masak utk esok iftar jam'ei kt umah atok..

dipendekkan citer..aku bengang sbb dh la ramai org 1 hal, dan diorg ni mcm xtau tatacara bershopping..kalo la dh reramai cmtu..jgn la ko sorong trolley tu sampai ke tempat brg yg ko cari..ni celah2 lorong tu seme pakat nk sorong trolley situ..kalo ade seploh org nk amek tepung jagung..seploh troley nk letak kt depan rak tepung jagung! padahnya, org lain dh xdpt nk masuk kt lorong tepung jagung! haih..aku mmg rase mcm nk suh Mydin bg ceramah je psl shopping manners la!
lg tambah membara bila ade yg x reti nk Q utk amek sticker harga sayur2 tu..wahh..tua x tua..mmg aku bengang..dh depan2 mata nmpk seme org Q..ngn muka tapai basi dia blh potong line..nk je aku sembur td tp sabar..sabar..nnt aku pun malu..huhu..so aku kasi muka mulia sedas td kt dia..harap2 pasni dia blh berfikir dgn baik..

last skali masa nk bayar..cashier yg membuatkan aku hangen..blh sambil2 scan harga mata dia melilau-lilau+ wat muka gedik..aku rase ade la kot mamat Mydin mane yg lalu dia nk ngorat.. cess..sungguh x profesional..disbbkan beliau sibuk berangan..ade dia cmpur barang2 basah ngn barang2 kering..waa..lg skali aku menyirap..sbg hukuman..aku suh dia susun smula barang aku ikut kategori yg sesuai..mmg kalo supervidor dia tgk cara dia susun barang tu..mmg nk kene buang kerja! padan muka..

aku ingt bila kuar Mydin abes la ujian kesabaran aku! oh tidak..sampai di umah ade lg mende..aku dibebel sbb lupa ganti sticker roadtax! dh expired 2 hari!!! tu mmg silap aku so aku trus jwb..
"mak, skarang ni dh la global warming..hari panas..org pun tgh panas ni..baik mak jgn ckp lg.. karang sakit hati nk dgr org jwb ape.."
pastu trus masuk bilik utk meng-recalibrate-kan diri..

sekian--

so sbg pengajaran bg kamu yg rajin membaca sampai ke tahap nih..
*sila jd shoppers yg ade manners n ethiques..
*jika anda jd cashier..sila bekerja dgn penuh fokus sbb anda berurusan terus dgn pelanggan!
*jika anda pemandu lelaki..jgn dipandang enteng kpd pemandu wanita..especially when u meet me on the road..try me lar!

Comments

aFEduiTe said…
"PISTOL x memBUNUH, yg memBUNUH adalah MANUSIA"..ape pendapat tuan punya blog mengenai kaitan di antara frasa tersebut dan kisah dlm n3 ini??hahaa..
siapakah pistol dlm kisah tersebut? hoho
apekate inche afeduite terus saje mengulas perumpamaan tersebut~
.: a.for.ana :. said…
mak aih! panas nyer!!! global warming ye cik maiyah.... huhu... sabaq2... jgn hampa p masuk dlm peti ais udah ler!huhuu.......
ana, mmg panas jek hati time tu..skali fkr mcm teruk plak.. hangen yg berjangkit-jangkit..huhu..

pengajaran wat diri sniri : sila kamu jgn berurusan ngn public bila hati tgh panas [x_X'] adoyai..
aFEduiTe said…
x perlu SUSAH-SUSAH nak ulas..GANTIkan sahaja tajuk n3 ini dgn frasa tersebut..dan HASILnya..satu PENERANGan yg menarik dan lengkap dgn jalan cerite skali..hahaa..

Popular Posts