tokey tempeyek

gambar ni bukan tempeyek sebenar yg aku buat..mls nk transfer gambo td.. kalo tgk tempeyek aku..mesti korang ckp aku baru pas menjala ikan bilis ngn pokok kacang tanah aku tgh musim buah! haha..overload nye tempeyek..hoho..baru mengancam nk mkn!^^
.
.
hohoho..rase mcm nk pelempang je sape2 yg memandai ckp aku tokey tempeyek! ini semua merupakan kerja mak2 sedara aku la..wah3..mentang2 la aku pandai wat tempeyek (hahakk..perasan sungguh!) diorang dengan senang hati suka ria je memesan kat mak aku suh aku wat tempeyek! isk..kasi tempoyak skali baru tau..huk3.. serius..penat weh nk wat tempeyek..duk bertenggek tepi kuali besi yg penuh ngn minyak menggelegak tu..mmg mencabar ketahanan minda btul!


tp disebabkan hati ini x sampai hati tgk mak2 sedara aku frust menonggeng masa raya nnt..maka aku pun berkorban la..sekilo tepung beras aku kerjakan! dan hasilnya.. bertin2 tempeyek aku hasilkan..khas utk mak2 sedara terchenta..haha.. eh byk gak dpt utk sekilo tepung beras! apsal la aku x wat bisnes tempeyek kn? haha..berangan je la cik maiyah..duk tepi kuali panas 2 jam pun mulut dh potpet potpet..ni lg nk wat bisnes..hoho..


nasihat sy..kalo sesape nk wat tempeyek..wat la mlm2..kalo siang2 time2 puasa ni..huhukk..hauss tekak ni..betul..skarang ni pun tgh haus..ni yg kepala otak sibuk merancang-rancang minuman plg best utk buka pose nnt..haha..sudah2!!! mengarut sungguh la kamu maiyah!

Comments

Popular Posts