hidup ibarat kereta yg rosak gear reverse nya >_>

rindunya zaman belajar! erk..kenapa menggedik sangat nih cik maiyah ;p huhu..seme ni gara2 sbb aku poyo sgt bercerita ngn bdk2 klas pasal lab activity masa kat upsi dulu..ececeh..padahal masa lab kuat main eh cik maiyah..skali ko citer macam lah ko ni adalah pelajar yg sangat taat ngn lab demo..hahah.. xpelah..sbg seorang cikgu mestila aku cerita perkara2 yg elok2 saje supaya diambil iktibar dan menjadi tauladan kpd anak2 murid..heheh..yg sebenarnya kat kelas tambahan tadi aku baru mengajo pasal cloning ngn tissue culture..disebabkan aku penah wat pasal tissue culture masa kat upsi dulu (walopun separuh jln je sbb xsempat jd callus dah contaminated culture aku..haha) so bdk2 pun beria2 nak tgk gambo cikgunya meng-culture kan tumbuhan...akus uh cari kat google je deme xnak..agaknye ingat ckgu dia tipu kot..tu yg nk bukti..haha..nasib baiklah cikgunya ni masa belajo dulu asik kene sawan gambo.. sket2 nak bergambo..maka...beruntunglah anak2 murid zaman sekarang..kalo zaman aku dulu..nk tanye psl cloning pun cikgu zabedah suh kumpul bahan sendiri dari internet sbb cikgu2 masa tu kurang berkemahiran ngn internet..anak2 murid lebih advance..so disebabkan aku benci betul ngn statement 'murid2 lebih advance dari guru' .. maka aku asik la nk jd cikgu yg lebih advance dr anak2 murid aku..agagagagaa ape aku mengarut nih.. haih..

so berbalik pada citer kenapa aku rindu ngn zaman belajo ialah..aku telah membukak peti besi maya yg menyimpan segala gambo dari hidung sememeh..sampaila aku membesar dengan besarnya..hahak..melampau btul kutuk diri sniri >_<>

but seriously..mmg aku kangen bangat sama upsian life v_v tapi bak kata pepatah org kampung aku..kehidupan ni ibarat kereta yang rosak breaknya..gear reversenya..seterengnya..yang ko boleh buat ialah teruskan menekan pedal minyak dan terus bergerak ke depan..ko tak boleh nak masuk gear reverse..kalo ko teringat2 pemandangan2 yg dah terlepas tu..ko boleh lah berangan2 smula masa singgah kat traffic light..bila lampu dah hijau..teruskan perjalanan yg ko sendiri pun tak tau bila akan berakhir..di sepanjang jalan tu..ko layan jelah pemandangan2 yg ada.. yg semestinya telah ditentukan sejak azali lagi...cuma ko bertuah jugak sbb diberi pilihan nak tentukan pemandangan ape yg ko nk tengok nanti..cuma kena berusaha untuk lalu kat jalan yg pemandangannya cantik2 saje.. mmg ko tak blh berpatah balik..so kira sekarang ni aku tengah berhenti kat traffic light la..lama plak merahnya sbb sempat plak aku merepek kat sini..hahah..

ok sudah..lampu hijau nak menyala..! kata nk menggedik upload gambo zaman hidung separa sememeh..huhuhu..nnt2 lah kalo ade mood~;p

Comments

Popular Posts