jom kawen!


oppss..mcm la aku yang nak kawen..hihi..sebenarnya ini adalah majlis kawen yg pertama dlm family aku..abang aku mau kawen..dengan sape?? dengan tunang dia lah! huhu..walaupun dia yang akan berkahwin..tapi aku rasa macam aku je yang nak kawen..sebab aku yang sibuk ke sana ke sini..haha..poyo jek..orang yang nak kahwin nye rilek je..eh eh..kalo beliau tau ni mau kena cili mulut den! haha..sebenarnye aku pun tak paham.. agaknye mmg orang laki mmg agak rilek ye.. agaknye sbb beliau tau yg semenye akan dibereskan oleh cik PA-cik PA beliau yg sgt komited lg efisyen nih.. haha.. ok masa dah makin suntuk.. tapi aku nampak semua mcm rileks je..haha.. tanggal 18hb september ni bersamaan dengan seminggu lepas raya..akan diadakan majlis kenduri kahwinnya..jumaat mlm nikah..sabtun kenduri..disebabkan kahwin ngn org dokek yo..n masa pun agak suntuk.. maka..kedua2 belah keluarga berpakat buat mjls kenduri serentak.. buat kat dewan orang ramai..maka xdelah rumah aku kelepak kelepuk..haha.. mmg aku suka sangat! kalau org laen nk buat kenduri kawen..rumah pun mcm nk kawen kn..? tu yg bagusnya buat kat dewan..haha..rumah x payah nk make over sgt..jiwat2..so setakat ni aku tak rasa berapa sibuk sgt...cuma weekend ni adik pompuan aku blk..cuti 5hari..so kami akan berketuntang buat hantaran..sbb nnt bila nk dekat raya..kompom2 la dh sibuk ngn menda lain pulak..aiyoo..plus aku akan menshopping bunga telur(aku x kuasa nk buat sendiri..beli siap lg sempoi..)..beg kertas kecik2 tu..barang2 utk mjls mcm tisu meja.. drinking water..ape lagi ar..apesal aku rasa mcm xde benda sgt nk kena beli.. agaknye sbb byk aku tempah je..so kena sediakan duit jela..sampai hari dan masanye kena pastikan seme on je.. harap2 berjalan lancar semuanya.. amin.. oh lupa..beberapa hari lepas ade ke patut ade sorg mmber aku ni telah membuat tuduhan palsu kat aku..dia kata ade dgr aku nk kawen hujung tahun ni! cait..sape la yg buat citer mengong tuh..tp agak2nye dia ade terbaca kt fb aku ckp2 ngn cousin2 aku psl mjls kawen abg aku nih..tu yg salah paham..aduyai.. ape2 jelah.. maka..aku menjemput sape2 yg telah terbaca n3 aku nih..datang ke mjls kenduri kawen abg aku..kira mcm jamuan hari raya gak la.. lupa plak.. tahun ni aku x buat open house.. sbb rasa mcm x raya je thn ni..seme benda pun pikir psl mjls kawen.. maka awal2 lg anak2 murid aku + kwn2 skolah aku akan dijemput dtg ke mjls kawen tu je..haha.. xpayah aku susah2 nk masak seme.. sbb mjls nnt org len masak! aku tggal nk menjemput makan je..hahah..bijak ko maiyah! (: ok ni kad kawen abg aku.. aku suka sbb simple dan bg aku cantik.. mula2 aku cadangkan guna kertas recycle mcm body shop nye paper bag tu..tulisan kasi color dark green atau brown..tp disebabkan kad ni dikongsi ngn belah pompuan.. maka sapelah aku nak paksa2 abg aku..haha.. kalo bab2 hantaran n bilik pengantin.. mmg seme benda aku n adik pompuan aku yg setelkan.. org lain sila senyap dan jgn masuk campur termasuklah abg aku! haha..kejam x kejam tp sbb dh suh kitorg yg buat..maka ikut taste kami la.. (@_@) mcm gila kuasa la plak..haha..ok sudah2..

nampak x nama adik beradik aku telah mengambil ruang hampir suku mukasurat kad tu..haha ape ke halnye lah abg ngn k.diyana aku ni gi taruk seme nama.. letak nama2 yg penting2 sudah lah.. bakal kak ipar aku ni keluarga kecik je.. mak dia single parent..ayah dia dh meninggal lama dh..dia ade adik laki sorg..form 5 dan anak murid aku ye! huhu..harap2 dia gembira masuk keluarga aku yg sgt havoc dan kecoh ni..haha..oh lg 1, bakal kak ipar aku ni pun cikgu jugak.. yeayy.. kami geng! >_<

p.s:sekarang ni aku tgh fikir2 ape hadiah nak kasi bakal pengantin ni..nak bg something yg agak mahal dan sangat diperlukan sbg suami isteri nnt.. haha ape jenis ayat la aku buat ni.. maksudnya nk bg barang seperti peralatan rumah la..kira kalo aku bg nnt..dpt membantu la diorg nk memulakan rumah baru nnt..kira dpt membantu la..contohnya mcm microwave ke.. tp aku mampu ke nk bg? haha.. xpe..think..think.. harap2 nnt aku ade duit jatuh dr langit nk kasi hadiah cmtu..hahaha doa aku utk abg n bakal kak ipar.. semoga perkahwinan diredhai n dirahmati Allah.. semoga jadi suami dan iteri yg soleh dan solehah..semoga jadi ayah dan ibu yang bertanggungjawab dan dapat memberi didikan yg agama dan pelajaran yg sempurna kpd anak2.. semoga abg aku jadi ketua keluarga yg berpegang pada tali Allah.. mcm2 lg lah harapan aku.. semoga diorg dpt buat yg terbaik!!! insyaAllah..amin.. ^o^

Comments

Popular Posts