cooking is my passion ;p



bluwekk...poyo gile je..haha..apesal ini adalah pertama kali aku bercerita pasal 'memasak' selama dah beberapa hari aku berpuasa ni??;p hik2..kantoi...sebelum2 ni aku tidak memasak semasa berbuka!!! ngahaha...ok bukanlah tak memasak langsung..tp biasanya aku hanyalah penolong tukang masak utama je..maka..selalunya aku hanya menyediakan juadah starter atau pun dessert saje..main dish biasanya mak aku yg masak...anak dara dia bukanlah malas ye..cuma pak dara nye lebih prefer mak dara nye je yg masak.. maka..si anak dara mengalah je la (padahal dalam hati bersorak riang sbb tak payah masak!!! -pemalas! >_< ) ok..so apesal titiba hari ni buat entry bertajuk poyo begini??? hanyalah sebab aku dah masak SEMUA juadah berbuka hari ni ye.. ok lah.. mengada2 plak.. sebenar2nye cmni..dr semalam aku teringin makan tomyam ngn nasi putih.. sbb dh bape hari x mkn nasi putih.. so tadi dengan bersungguh2 nya aku membeli bahan membuat tomyam..bukan dari satu kedai saje!!! tetapi 3 kedai! serius aku x tipu..ye..sebabnye ialah bahan nk memasak ptg2 ni byk da habes.. plus aku terpaksa gi pasar kat pekan alor gajah nk mencari buah2 utk eksperimen vitamin C esok..aku saje je bwk buah2an menarik jantung utk esok.. pastu esok aku nk suh bdk2 perah semua buah2an ni utk dapatkan jus... dh la klas aku kul 1.20 esk..mmg terbakar tekak bdk2 ni esk ;p heheh.. ok berbalik pada juadah hari ni.. bukanlah special sgt.. saje gembira sbb first time dlm bulan puasa ni aku conquer dapur..pak dara dan mak dara dilarang buat ape2 request utk buka puasa ye.. sbb anak dara dh muak ngn selera mereka..haha..maka hari ni..pakai selera aku je..yeayy..
-nasi putih+tomyam seafood + telur dadar gebus + bubur lambuk (import dr msjd) + serawa pisang + gorpis..wahh mmg aku sedang senak sekarang!!! hoho makan tak beringat..isk2.. pastu air :
-teh ais dangdut (mengada nk try test ;p ) + sarsi lemon ice.. (ini mmg best..x tipu.. caranye.. beli air f&n sarsi tu..pastu bila nk minum..perah limau nipis..rasenye mmg superb! )
ok..itu saje ye juadah berbuka hari ni ;) gembira kan kalo dapat berbuka makanan yg kita suka + idam2kan.. selalunya bila tgh hari kat skolah tu..perut dh berkeroncong.. dlm kepala otak aku mulalah merancang menu berbuka.. bila balik rumah je.. tanya mak dara.. rupanye mak dara ngn pak dara dh plan siap2..cehh..terpaksa lah anak dara mengalah ngn selera mereka.. haha.. ok jgn merungut..hilang pahala! maka.. tamatlah cerita aku berbuka dgn gembira hari ni.. yeayy!

Comments

.: a.for.ana :. said…
wahhhhh...memeleh ayaq liuq! huhuhu...
hoho..skarang dh buka pose..mesti dh x meleleh air liuq kn! =D

Popular Posts