ape nak jadi la ngan indon

tension gile! rasa menyampah dan meluat ngan orang2 indon..makin menjadi2 rasa jelek aku kat diorang.. sampaikan yg tak berdosa pun aku rasa menyampah! termasukla bibik kat umah ennek aku.. ni semua sbb nila setitik..rosak susu sebelanga.. memanglah sepatutnya aku tidak terlampau emo dgn isu2 cmni.. tapi kalau tgk kat internet..bukan main lagi diorg mencarut2..mengutuk2.. menghina2 dan berlagak ngn orang Malaysia..eiiii memang tak sedar diri..menyampah gile..padahal kat sini la diorg menagih rezeki..baik halal mahupun tak halal.. memang kurang ajar! kalau yg kurang ajar tu berada kat indon je xpelah.. ni yg kat Malaysia ni..yg duduk menumpang merempat kat Malaysia ni pun nk berlagak bodoh sombong sama2 nak join GAM..wahh..sakit betul hati.. time2 camni la aku rasa bila cubit peha kiri, peha kanan terasa..walaupun dalam Malaysia sendiri ada fahaman dan pegangan masing2..aku harap dalam hal2 mcm ni semua bersepakat.. satu suara dan satu hati untuk membenci mereka2 yang kurang ajar dengan Malaysia nih.. huh! aku mmg panas bila hari2 tgk kat berita pasal menda nih.. semoga rakyat Malaysia yg berada kat Indonesia semua selamat..macam lah orang nak sangat datang ke tempat dia..kalau tak sebab nak cari ilmu..dan dihantar bertugas...xdenye orang nak datang indon kecuali tempat2 yg manarik nak melancong..tp melancong tu kira membantu ekonomi dia la kn??kalau xde orang negara luar nak datang..sampai sudah pun ko merempat! aduii..bodoh! ade yg kutuk2 sebab kata ramai pelajar malaysia melacur kat sana sbb nk dapatkan duit nk habiskan yuran pengajian...yg tu mmg la aku x setuju..tp sistem universiti kat sana pun bukan bersih sgt...nak kena ada duit banyak baru blh grad..sbb tu la abg sedara aku lama gila nk abeskan medic kt sana.. mujur iman kuat..kalo x kuat..xpayah eblajar sungguh2.. asa ade duit je..kejap je blh grad..dasar gelap mata bila bagi duit! lepas tu nak mengata negara orang..padahal pompuan2 indon kat Malaysia ni bukan la baik sangat pun..ramai je yg jadi pelacur seme..seme sbb nk dpt duit ekspres.. tak payah tgk jauh2..dekat2 ngn umah aku ni..banyak kilang...pegi la skodeng tempat diorg malam2..mcm2 aksi blh jumpa..geli! bengong..nak berlagak konon..padahal sama2 memerlukan..nak protes buat la cara baik2.. ni seme sbb dasar xde otak..ilmu cetek..xde pendidikan..tulah! ade universiti tapi ko sniri pun x ammpu nak belajar kt sana kn?? sebab apa? sistem kapitalis ko mengalahkan ape.. mmg la aku ni cepat tua..emo x leh control..haha.. ehh bila ckp psl indon..teringat plak..pekerja jaga kambing sebelah umah aku ni indon gak..indon jawa..harap2 la dia tu sedar diri..huhu..seram plak ;p

Comments

Popular Posts