nak merungut [Y.Y]

okeh..mari mulakan..kali ni titiba aku nak merungut pasal apela nak jadik ngn dunia sekarang.. makin lama makin seram aku rasa.. macam yg kat tv slalu tunjuk skarang..kes buang bayi bersepah2..mcm buang sampah je gayanye..ape la perasaan bdk2 yg membuang bayi tu.. (eh mcm tau je yg buang tu bdk2 kn..) kira muda remaja lg la aku rasa..kalau org dewasa aku rasa gaya lain sket kot..ni seme sbb kurang didikan dlm subjek sains atau biology..sbb tu xtau bagaimana cara nak merancang kehamilan..ohh ini ayat mcm aku x kesah je mereka2 yg berkenaan ni berzina dan bla.bla..bla..ok...secara serius dan ikhlasnya..sbg org Islam..mmg la aku bantah..tak sokong ngn kelakuan maksiat ni...sbb tak payah tgk skolah lain.. tgk skolah aku je..berlaku depan2 mata aku..mcm nk pengsan aku dgr cerita2 kes2 diorg ni.. naik seram..beraninya la bdk2 zmn skarang.. dan perkara pertama yg aku nk tuduh sebagai pesalah ialah internet!!! yess.internet brings more harms than good! tp aku pun salah seorang pengguna internet tegar.. kalau xde akses internet.. mmg rasa tak boleh hidup...tp atas dasar ape aku perlukan internet?? itulah yg membezakan antara golongan manusia spt aku dan mereka.. harap2nya aku dilindungi dari hasutan syaitan daripada menyalahgunakan internet..ye..kalau sekarang aku nak salah gunakan pun sape nak tau kn?? sambil2 aku menaip blog ni..boleh je aku nk masuk laman2 web tak senonoh kan?? tapi semua tu terpulang pada pertimbangan kita... tepuk dada tanya iman.. maukah tak maukah??

mungkin boleh aku simpulkan..generasi belia dan remaja sekarang memang dh tahap kritikal.. maksiat ni dh mcm satu benda normal.. dah takde rasa malu nak buat.. ini belum cakap pasal tanggungjawab dgn diri sendiri lg..psl aurat..psl pergaulan..psl adab...yg mungkin aku pun failed dlm bab2 ni..tp sekurang2 nya perkara yg terang lg nyata kesalahannya tu patutnya dpt dipertimbangkan..ini tidak..main belasah je..ape nak jadi ni..lg aku risau..sbb aku ade 4 org adik.. yg pompuan sorg tu boleh kira pass la..yg laki 3 org ni mmg aku nk kena jaga bebetul.. smg Allah memelihara kami dari perbuatan keji dan mungkar..aku takut sgt kalau asik bercakap psl anak2 murid aku kt skolah tp nnt adik sendiri pun buat..nauzubillahi min zalik..semoga tak..

setakat aku lapor diri kat sekolah aku tu..26oktober2010.. rasa aku..kes2 yg aku dengar..bdk2 yg aku kenal tu..mampu membuatkan aku sakit jantung..aduii..x sangka.. dan x sanggup nk percaya.. meh nak senarai ape lah kes yg dh aku hadap kt skolah tu.. ni br kt skolah aku yg kira luar bandar dan pelajar2nya blh dikategorikan sbg agak kolot nih..kalau skolah2 yg lg advance pengetahuannya..aku mls nk ckp lah..

1. akhir tahun lepas.. aku kurang mengambil tahu sgt psl kes seksual kt skolah aku ni..cuma aku dgr2 sok sek sok sek dari ckgu2 skolah n pembantu makmal..ade sorg bdk form 2 skolah aku telah ditangkap berzina dgn guard skolah aku! ya Allah.. tu pun blh jadik..puncanya..mungkin guard tu mengorat bdk pompuan ni..bila dh terpikat..maka tiap2 hujung mggu ni gi skolah..konon ade kelas tambahan..form2 skolah aku mana ade kelas tambahan! hampeh mak ayah dia kene tipu.. last2 bila tertangkap..abes cerita..buang skolah..ape nak jadi.. mak ayah pening kepala...

2. awal tahun..baru je bukak sekolah..semua pelajar bersemangat nk belajar..ade pulak video lucah sepasang pljr frm disebarkan... ya Allah..ni lg dasyat aku rasa.. video dh tersebar bukan saje kt bdk2 skolah..org2 kampung pun!!! yg aku heran..konon2 semua kutuk bdk tu buat video tu..tapi semua sibuk nk bluetooth..heran2..padahnya..hampir semua ckgu2 baik laki baik pompuan dh tgk video tu..aku??? tak tgk..kena jaga kesucian mata..huhu..seram aku nk tgk walopun pembantu makmal aku offer aku tgk sekali ngn dia masa dia br dpt video tu dari staff pejabat skolah aku..konon alasan nk tgk sbb nk tau sape bdk pompuan ngn laki tu.. aku pun sgt curious je nk tau sape, sbb mmg nama mereka mula2 pihak skolah rahsiakan..sblm kes dibicarakan.. tp syukurlah aku dh terserempak awl2 ngn bdk2 ni siap ngn mak bapak diorg skali masa diorg kene dtg mengadap pihak pentadbir skolah..kalo tak..agak2nye disebabkan rasa sgt2 curious nk tau sape orgnye..ntah2 aku pun tertengok vid tu..aduyai...gelinye..ngaaa.. so pengakhirannya.. dua2 bdk ni kene buang skolah sbb bdk pompuan tu mengandung dah 2bln masa tu..fmly diorg paksa nikah.. kalo x silap dgr..bdk pompuan tu dh tiga kali gugurkan kandungan.. kali ni bahaya kalau nk gugur..apela nk jd..smg bertaubat je la yg aku blh doakan.. rugi masa depan.. xsempat nk SPM.. (tp ade plak org berbaik hati sgt nk buat skolah utk pompuan2 yg mengandung ni..sbb xnk tggal pelajaran..amboi..snang la cmtu..padahal 'buang skolah' ni salah satu cara gak nk takutkan bdk2 dr terlanjur n mengandung2..sbb kalo nk tggu kesedaran + tagg jwb pada agama..rasa aku lmbt lg..) so lpas ni dh x takut la depa nk mengandung.. xpe...bila dh mengandung..bolehmohon tukar skolah...ke skolah yg menyediakan kemudahan utk pompuan2 mengandung sambil belajar.. [~~.]

ohh dh panjang aku membebel..tp lantak la..nk citer gak..

3. kesinambungan dari kes di atas..maka semakin terbongkar lah rahsia2 pelajar2 couple yg dh terlanjur kat skolah aku..yelah..seme tu geng2 diorg..bila sorg dh tertangkap..mesti hati tu dengki gak sbb org len x terlepas...

4. masuk bulan ke 3 atau ke 4 aku x sure..ade plak kes pljr kelas depan dipindahkan ke kelas plg hujung..mumula aku pelik..skali korek2 rahsia..rupa2nya kes salah laku seksual plak..ni aku lg geli.. yg ni siap buat perkhidmatan 'sebelum-raba-sediakan-duit' ..oh mak aii mmg isu ni dah biasa.. skali jd depan mata,.. mau rasa mcm nk muntah hijau..adoi..lg2 bila aku knal plak tu sape bdk2 lelaki skolah aku yg dh merasa meraba bdk pompuan ni..geli2!!! bodoh betul..tp ade satu part yg aku nak gelak..bila disoal siasat..guru tanya kat bdk ni.. awak dah kena raba kat mana setakat ni?? bdk ni dengan cool menjawab..saya dah kena raba kat semua bahagia.. tapi saya main bahagian atas saja..yang bawah saya tak main.. oh aku yg rasa mcm nak pengsan masa dgr ni.. boleh dia ckp ngn ckgu macam tu..tak sopan! gila betul..lpas tu ckgu tu pun tanya lagi.. kenapa mcm tu plak..bdk tu jwb lagi dgn selamba..yela ckgu..(ustz sbnrnye) kalau main bahagian bawah nanti mengandung susah cerita.. ohh disini ade sedikit kewarasan tapi sangat hina! bukan sbb takut berzina..tapi takut mengandung! kalau dia dah masuk kelas bio..dh tau cara2 cmne nk elakkan mengandung..xtau la ape dh jadi..gila nye dunia..

5. yang terakhir aku nak cerita..baru je berlaku mggu lepas sblm msk bulan ramadhan..sepasang pengawas tingkatan empat..ditangkap sedang berdua2an di bawah meja dalam makmal..sedang saling meraba sampai kedua2nya ghairah..(eh melampau sgt ke ayat aku..tp mmg cmtulah tuduhan dijatuhkan).. skarang ni dua2 dh kena lucut jawatan..dan pelajar yg laki akan dipindahkan kelas..masuk kelas 4SN1 yg akulah guru bionye!!! wuargghhh cmne aku nk tgk muka bdk tu..mesti aku terbayang2 kesalahan bdk2 tu.. dan secara jujur.. aku kena hati2 masa mengajar bio terutama bab reproduction tahun depan..takut kalau terlebih ilmu aku bagi..nnt ade yg berminat nak buat amali tak formal..aduyai..smg Allah pelihara aku dan mereka.. letih bila dgr mcm2 cerita cmni depan mata..ni baru kes2 yg kira berdaftar la sbb dpt tangkap dan ada bukti..blom dgr cerita2 dr bdk2 lg..tu mmg rasa nk pengsan..

ape la nk jadi..bila fikir2 blk puncanya..mmg aku nk salahkan internet je yg plg utama.. sbb kat internet lah aku rasa diorg terpengaruh dan dapat pengetahuan2 pasal seksual ni.. sampai boleh berani terlanjur tak fikir dosa besar semua tu..kalau nk salahkan mak ayah sepenuhnya tak blh jgk.. kadang2 mak ayah dh berusaha bg didikan sebaiknya.. tp blakang mak ayah..dia buat onar plak.. kesian mak ayah.. nak salahkan ape lg??? jgn la salahkan ckgu..sbb aku rasa..kalau kt skolah aku ni..panitia agama kt skolah aku ni dh mcm2 usaha diorg buat nk banteras gejala2 x sihat ni.. ckgu2 biasa pun sentiasa bg nasihat.. kempen dlm kelas..tak jalan gak..abes nk salahkan sape??? kena pikir smula ni..tp ape2 pun yg penting institusi kekeluargaan memainkan peranan pentingkan... sbb tu nak kahwin bukan senang... nak beranak bukan senang.. bg pandangan aku.. apa yg jadi darah daging anak2 tu lah yg membentuk hati anak2 tu.. mungkin sumber2 wang, makanan yg membesarkan anak2 tu dari sumber yg was2 dan kurang bersih..maka terbentuklah hati yg tak tulus dan keras..susah nak bezakan antara halal dan haram..

aku ade knal sebuah keluarga yg aku rasa berjaya.. pasangan suami isteri ni membesarkan anak2 dia dgn sgt berhati2.. sejak dr mula, hidup tidak berhutang.. walaupun kereta.. rumah..semua tak berhutang..hidup mmg sgt sederhana..tp berjaya besarkan anak2 seramai 10 org.. walaupun anak2 kebanyakannya lelaki dan kepala otak gila2..tapi sembahyang berjemaah jd perkara biasa..al-quran jd mcm komik..ade je masa yg dicurik nk baca al-quran..mmg aku yakin sbb asuhan mak ayah dia yg baik + sumber wang yg membesarkan anak2 tu 100% halal..maka terbentuklah anak2 yg sihat jiwanya..berjaya dlm hidup..susah nak jumpa keluarga mcm tu.. smg akan datang bertambah bilangan keluarga lain yg mcm ni.. insyaAllah..amin..

Comments

jijik kan ngn perangai bdk2 rosak zaman sekarang...jgn kata nk pkr dosa pahal..tp x pkr lgsg ngn masa depan hidup sendiri..ape la..[v_v]

Popular Posts