pengajaran dan tauladan

huhu..hari ni pagi2 lagi aku dapat hadiah picagari..mula2 aku pelik ape plak dlm bungkusan bdk2 ni bg.. nk kata hari guru..dh lama lepas..nk kata birthday aku...mana plak aku pnah bgtau birthday aku kt murid2..haha..tgk2 rupanya sebatang picagari..ngahaha...masa tgk picagari tu mulut aku ni dh tak tertahan2..rasa nak terkoyak je sbb senyum sampai ke telinga..haha (ngeri je kalo betul2 sampai telinga >_<) alahai budak2..ni yang makin sayang ni..pandai aje nak amek hati cikgu ek..bila tgk aku senyum je diorg seme bersorak..siap cakap lega sambil mintak maaf byk2..huhu..kecian gak bdk ni.. sampai pakat2 ganti beli picagari baru..padahal alatan makmal rosak yg beratus2 harganya pun bdk2 tak payah ganti..ini kan pula picagari yg harga x sampai lima ringgit tu..huhu.. tapi aku berbangga ngan kesedaran yg diaorg rasa.. sekurang2nya hilang rasa kecewa aku kat bdk2 tu.. kejadian beberapa hari lepas aku amek ikhtibar sbg 'jgn terlalu meletakkan expectation yg sgt tinggi kpd mereka'.. sbb mereka baru berusia 16 tahun.. sifat kebudak2an masih belum hilang..plus mungkin silap aku sbb terlampau 'memanjakan' mereka selama ni..yelah.. anak murid kesayangan lah katakan..huhuhu.. maka hari ni aku gembira je.. kebetulan klas bio diorg pun ade hari ni.. so makin bersemangat dan ceria la aku mengajar hari ni.. disiplin pun aku tgk makin baik..harap2 berkekalan.. cuma aku perasan sorg pelajar ni..mmg agak nakal dan disyaki beliaulah yg melakukan jenayah merosakkan picagari tersebut.. hari ni beliau diam je.. menurut gosip2 dr kakak pembantu makmal n cikgu fizik yg sama2 lepak kat lab tu..ade bdk klas tu bgtau..'bdk tu' yg cacak kan picagari tu kat cranium mister skeleton hari tu.. tp aku malas nak pikir dah..kira dah setel lah..so..harapan aku semoga jadi tauladan dan pengajaran kepada diri aku sniri dan juga bdk2 nih..huhu..

p.s:mode gembira (gedik!)

Comments

Popular Posts