aku.buku-merah.dan.maulana

terus kpd poin sbnr aku mengayat kat sini ialah..aku tiba2 rasa skarang ni mcm jd guru yg malas.. eh!bukan malas as in malas mengajar bla bla bla seme tu.. sbnrnye aku dh mcm malas nak melayan kerenah bdk2 skolah aku yang sangat baik dan bersahsiah mulia nih..sebabnye.. ade banyak sbb kenapa aku malas.. ok contohnya kat skolah aku.. setiap kali masuk klas..guru kena isi 'buku merah' utk tanda kehadiran pljr masa p&p dan apa2 salah laku pljr terus tulis kat situ.. nnt kaunselor n gpk HEM akan ambil tindakan.. pada satu hari..(ok ni nk mula membebel).. ade bdk klas yg aku mengajar tu ckp "ala cikgu..tulis je nama sy ponteng..tak buat keje..maulana bukan buat ape pun" wahh..berdesing telinga aku..dh la depan2 cikgu panggil 'maulana' je..xde lngsg rasa hormat kat ckgu yg dia sedang bercakap nih..plus dia memandang enteng terhadap kuasa buku merah tu..apa lagi! kaus ilap channel lah budak..ngn cikgu2 lain mungkin ko selamat..ngn aku..ko jgn main api kalau takut terbakar ye..(wujud ke peribahasa cmnih?haha) so aku mmg target dia.. menunggu2 peluang utk 'hantar' dia kat 'maulana' yg dia perlekehkan tu.. maka.. bermulalah keesokan hari lpas kejadian tu lah.. ade saje kesalahan berat yg diorg buat.. aku dh tak marah lgsg.. serius aku x marah lgsg diorg ponteng kelas..x suruh pun kwn2 carik..ape aku buat ialah.. tulis dlm buku merah (supaya kalo ape2 hal jd kat bdk2 ni...aku x bertanggungjawab sbb mmg dia xmasuk kelas a.k.a ponteng kelas).. dan satu lagi.. aku akan hantar surat chenta kpd 'maulana' mereka..ohh maulana itu ialah satu lembaga yg menggerunkan seluruh pelajar sekolah aku..biasalah..GPK HEM...huhu.. maka lepas satu..satu pelajar aku hantar kat beliau.. bdk2 yg aku hantar seme tuh mmg dh slalu ponteng kelas..cuma mungkin guru2 lain dh naik muak dan malas nk hntr surat chenta ekspres kat HEM.. aku plak mmg laju je bab2 nih...dgn harapan..pelajar2 cmni memilih sama ada nk kembali ke jln yg benar atau terus dinyahkan dr skolah..balik rumah tlg mak lg bagus dr ko menghabiskan duit mak ayah tp pegi skolah mcm haram..wah mmg geram.. dan tadi..skali lagi aku hantar surat chenta.. tp td aku gi blk HEM beliau xde..so xtau la pesalah dh kena hukuman ke x..kali ni mmg aku sakit hati gila2.. rasa nak lempang2 je bdk tu.. dah la bodoh! bukan main dia memperbodohkan bdk yg lg bodoh dari dia.. wahh itulah petandanya org bodoh! hanya berlagak tidak bodoh bila berhadapan org yg lg bodoh dr dia..caitt! camnih citernye...faham situasi ni btul2 supaya dpt skali aura marah aku nih..

tadi aku tgh mengajar kat klas 2C (sblh tandas pompuan), aku perasan skumpulan bdk2 klas peralihan gi tandas ramai2.. bdk2 india nih kalo senyap xpe..ni terkekek2 gelak mcm ade benda yg dia buta dlm tandas smpi aku dlm klas blh blh dgr..aku mula mls nk pegi sbb tgh syok membebel kt bdk klas aku.. skali agak2 mcm melampau je bdk2 tu bising.. aku suh bdk yg duk plg dekat ngn pintu gi tgk..rupa2nya bdk2 india pendiidkan khas tu tgh memanjat mengintai bdk dlm tandas..wah! gila ke apa..aku pelik..sape yg diorg intai.. skali yg keluar adalah pelajar pendidikan khas..bdk tu down syndrome..biasanya ada guru yg eskot bdk tuh..tp kali ni sorg maybe bdk tu merayau..wah2..ade sorg bdk penddkn khas ni bukan main lg..dia jln ikut blakang bdk down syndrome tu..siap mengajuk bdk tu berjalan..kwn2 yg gelakkan..typical perangai bdk2 pompuan gedik dan bising..abes je dia mengusik sbb bdk down syndrome tu dh turun tangga..aku terus gi klas penddkn khas tu.. slang 2 baris dr klas 2c..pucat lesi muka bdk india tu..ingat xde org perasan..dlm kelas penddkn khas tu ade je ckgu..tp ckgu gstt baru..kesian aku tgk ckgu tu..walopun lelaki tp mungkin blm paham sgt cara nk handle pendkkn khas yg jgn bg muka nih..kalo masuk klas diorg..suara kau kene kuat mengalahkan dlm iklan dequadin tu.. biar kasi bergegar tulang osikel diorg.. pastu ko kena garang mcm pelatih singa sarkas.. barulah diorg duduk tempat masing2..(tp belum senyap lg pun) dan yg terakhir ko kene ade aura ganas kat muka..xboleh ade aura sifat keibuan atau keayuan.. kompem2 laps tu nnt kau akan tertekan sbb mengalahkan berada dlm zoo orang utan kelaparan..sumpah! ini serius! ok maka berbalik kpd cerita td..aku hantar bdk bernama Ramia, si hebat yg memanjat dan mengintai bdk down syndrome tu.. ok alasan aku hantar dia ialah..aku saksikan sendiri kejadian tu dan rasa sakit hati sgt2.. mentang2 lah tu bdk down syndrome..bukan main hebat lg kau membuli..kepada otak kau letak kat mana??? kat kepala patela ke?? ade ke sampai mengendap org dlm tandas..kalo dh msk tandas..mestilah buang air kecil xpun besar...mmg melanggar hak asasi manusia.. dan skali lg aku menyirap.. si budak Ramia tu bukan main hebat lg mengajuk bdk down syndrome tu.. dia ikut jln btul2 rapat blakang bdk tu.. kwn2 yg lain gelak..si Ramia pun muka puas hati terasa mcm heroin dpt kenakan org..caitt! ngn bdk2 penddkn khas boleh la kau menang.. bukan aku xtau.. kau adalah watak paling picisan dan enteng dlm skolah tu dan kau pun sedar diri sbb bdk2 lain mana pandang kau semua si bdk peralihan kn? ok sepatutnya aku x ckp mcm nih..tp sbb sakit hati..

sekian saje laporan penolong HEM..haha

Comments

Popular Posts