emo!

tensionnye hari ni!!!! rase mcm seorg looser! hari ni aku adalah guru yg emo! tak tau la apesal ngn kepala otak aku hari ni.. selalu boleh je harung ngn perangai bdk2 skolah yg menyakitkan hati tu...tapi hari ni aku gagal mengawal emosi..menyampah gile! tapi bila aku fikir2 balik.. agaknye hari ni aku sangat frust... pelajar2 yg aku harapkan..menumpang rasa senang dan gembira nak belajar..telah buat hal..mmg rasa frust..bukan marah.. bayangkan hari ni adalah hari lab sedunia..dari pagi aku buat amali ngn budak2.. lepas satu..satu kelas buat amali.. yg semestinya membuatkan tekak aku kering dan kepala jd sakit tgk perangai bdk2 yg sgt susah mendengar arahan.. siap ade sesi ceramah free lg aku bg sblm klas abes.. mmg bernanah agaknye telinga bdk2 ni dgr..tp sbb aku da xleh tahan lgsg..abes je amali untuk dua kelas form 2, aku masuk plak kelas adik2-angkat-campak-dalam-laut-lagi-baik.. hari ni diorg agak mellow sket.. sbb smalam aku dh mengamuk dlm kelas (mengamuk versi aku la) haha.. boleh percaya tak aku mengamuk ngn pegang sebatang kayu dust pen? hahah...aku pun terasa sgt brutal smlm.. tapi terlajak perahu boleh diundur..terlajak acting..teruskan je la..huuu..so smlm lpas aku mengamuk sakan siap pegang kayu nk belasah sape yg berjalan melilau main kacau2 org sambil galas beg mcm dh xsempat nk balik padahal ade masa lg 20minit.. rupa2nya suara aku mengamuk telah berkumandang sampai ke bilik gkmp dan dewan serbaguna yg bdk2 pmr tgh jwb trial..ngaaaaaaa...titiba 2org gkmp datang klas 5mpv tu.. wah..kak pau datang! nasib baik geng aku..ape lagi.. mcm bernanah la bdk2 ni dgr ceramah kak pau.. aku plak yg rasa sebak + terharu dgr ceramah kak pau..huk2...yela..aku sedey sbb aku rasa kalo aku masuk klas 5mpv tu.. aku je manusia yg tgh rasa pressure nk trial spm lpas raya ni..calon2 spm nye rilek lg..boleh tido..main jahit2 baju bdk tido kat beg.. betul2kan rambut kat cermin..belek2 jerawat batu.. sakit tak hati??!! ok..sbnrnye ade 2 org pelajar prmpn kesayangan aku yg setia menyokong cikgunya ni..zimah n teha..ckgu doakan korg berjaya dlm hidup..dunia n akhirat..walaupun xkn cmrlg dlm spm sbb aku tau level diorg..tp berkat menghormati ckgu dan berusaha..smg berjaya! eh aku dh citer psl menda lain plak lah..haha..padahal nk citer apsal aku emo hari ni.. ok sambung2.. so hari ni bdk2 5mpv dh agak ok dr smlm (ok sket sahaje!) siap bincang 20 soklan latih tubi..loceng pun bunyik..aku pesan ptg ni ade klas tambahan sains..semua wajib hadir..padahal dlm hati berdoa jgn la ramai yg dtg.. sbb kalau ramai..alamatnye mmg x jd belajar lg2 yg laki..makin ramai makin main..(so td hanya 7org yg dtg..dgn amannye aku ajar diorg..siap 15mnt sblm abes klas aku eskot diorg gi surau..tgk diorg amek wudhu' ngn solat zuhur berjemaah..seme tak sembahyang zuhur lagi!!! ape la nk jd ngn anak murid aku ni oii).. so apesal aku emo nih??!! okeh..klas yg telah berjaya membuatkan hati gurunya gundah gulana dan kecewa adalah kelas 4SN1..wuwuwuuuu..sedey2..eh emo gile cik maiyah..skang pun nk sedey lg ke? haha.. ok..secara jujur...klas2 yg aku mengajar mmg sgt mencabar tekanan darah aku.. cuma satu kelas ni jela yg menjadi buah hati pengarang jantung aku.. sbb 4sn1..satu sbb aku ajar diorg bio..(bila sbut bio..aku gembira..mengada x? haha) satu lg sbb bole dikatakan akhlak dan sahsiah dan disiplin pljr2 ni ok la..tp sejak2 akhir2 ni diorg dh makin main2.. tak serius..ujian hari tu 11 org gagal! ape aku nk jwb ngn pengetua v_v tu dh 1 hal.. lg aku sedey sbb dh la lemah..bukan nk berusaha.. ni siap bercakap time aku tgh mengajar.. yg bercakap tu yg lemah..yg x lemah ni la yg bersungguh2 dgr..walopun agaknye ape yg aku ajar time tu dia dh bljr dulu kt tusyen..so mmg aku da sedeyngn diorg sejak akhir2 ni.. maka.. tadi aku buat eksperimen.. bakar2 kacang ngn vitamin C.. disebabkan aku sayang gile ngn subjek ni..plus agak sayang jgk la ngn bdk2 klas ni.. so smlm bukan main susah payah lagi aku ke pasar alor gajah.. nk cari buah2 fresh utk eksperimen hari ni.. walopun mak suh beli kt kedai dekat umah aku je.. pastu tgh penat2 abes klas ngn 5mpv.. aku gi blend buah2 tu..tapis ngn kain..mmg sgt menggugat keimanan sbb aku sgt2 pnat + haus siang td.. tp sbb diorg..mmg aku buat sungguh2.. pastu alat2an aku sediakan sebanyak mungkin..supaya lebih banyak kumpulan dibentuk..xde la diorg satu kumpulan smpi 10 org..nnt xdpt merasa buat exp..melanguk je.. so mula2 klas..nmpk mcm bersemangat..tp bila exp dh start..ade yg main..plastisin aku nampak dh jd bentuk ular kat meja lab plg belakang.. kacang gajus aku nampak dh berterabur ngn meja guru.. air suling ade yg buat main pancut2 kt kawan..basah dh lantai lab.. mumula aku sabar lg.. aku ckp elok2..stop main kejap.. masuk exp kedua..vitamin C.. aku makin hangin.. aku dh pesan bace buku practical siap2.. masuk lab aku nk run terus..briefing sket2 je..ni ade yg x paham arahan..tanya soklan bodoh..procedure kalo xtau rujuk la buku.. seme malas! harap aku ckp ape nk kena buat.. masa ni mmg aku dh bau minyak kapak..kepala aku dh mcm kena gelek.. abes je diorg exp..masing2 dh duduk.. aku tgk atas meja lecak ngn jus buah.. spesimen tube x cuci..tergolek atas meja masing2.. aku round skali...terpijak penutup syringe!!!! wah masa ni aku dh bermutasi.. aku bg muka naik kepala!!!! siap kau! maka suara 7juta megawatt buat pertama kalinya diorg dgr dr cikgu plg sporting diorg ni!!! bom jangka dh sampai masa nk meletop!!! aku kira syringe tak cukup..aku letak 7 set syringe..yg pulang ade 6 lengkap..1 dh xde jarum dan penutup..aku suh semua cari..sampai jumpa..selagi tak jumpa semua tak boleh balik!..bergaduh2 diorg cari..ade yg nk nangis tgk aku marah.. ye bdk..manusia ade tahap sabar dia.. korg telah mencabar kesabaran aku.. jarum ke-7 dah jumpa! tau kat mana??? tercucuk kat cranium tengkorak kat blakang lab... masa tu jarum tu dh nazak..bengkok dan rosak!!! semua senyap tak nak ngaku sape buat..dan aku tak suruh pun sape2 ngaku..tapi aku tuduh 1 kelas!!! sbb tak bertanggungjawab dan tal berdisiplin..cuba kalau semua buat amali dgn tenang dan serius..mesti makmal tak jd hiruk pikuk sampai nk migrain ckgu dia ni.. kalo semua buat perangai baik td..xde la sampai ade yg sanggup nk cucuk jarum syringe tu kat kepala tengkorak tu!!! dan penutup jarum tu dh lesap sampai sekarang tak jumpa.. 10 mnt b4 klas abes..mmg aku rasa air mata aku nk kuar dh dr mata ni..maka tak kan aku nk nanges kat situ kn.. aku blah terus..ok..disinilah babak seorang guru emo! keluar kelas tinggalkan bdk2! cess..sgt klise! huk2..tp td bukanlah babak lakonan ke ape..mmg masa tu aku rasa frust gile gile gile gile..sebab bdk2 tu sangat main2..aku rasa masa aku baya diorg..form 4..aku nakal jugak..lagi2 ckgu aku tu lg la lembut.. tp xde plak aku naik lemak.. aku buat je exp elok2..mesti nk buat yg plg baik..supaya kumpulan aku dpt result plg sama ngn teori.. rasa aku satu klas pun cmtu..cuma ade sorg dua yg sengal..kuat main..tp xpnah plak ckgu aku wat gaya emo mcm aku..beliau suka je ngn kami sbb mendengar kata (kot la) tp bdk2 skarang..dh xde yg blh harap..ingtkan klas2 cmni la yg jd penyejuk hati ckgu lpas pnat menghadap2 jelmaan2 pengikut nyi burga kelara yg sgt mencabar tekanan darah tu.. rupa2nya dunia skarang dh x sama ngn dunia zaman aku.. sedihnya jd ckgu zaman sekarang.. dh la cuti raya kali ni pendek..belom lulus nk cuti smggu lpas raya.. bonus plak tak dapat..ape la yg gembira sejak2 akhir2 ni?? takde pape..sebab tu hari ni aku emo!!! wuwuwuwuuu.. esk pasti geng empat bersaudara tu cari aku kat lab.. td pun masa aku tgh nk solat aku dgr diorg tanya kak kery mana ckgu sumaiyah..kak kery yg sgt paham ngn aku suh diorg balik..jgn tunggu ckgu tgh marah..huhuhu.. esok camne ar??? nak buat2 marah lg ke..sesungguhnya aku bukan lah insan yang pandai marah lama2.. tu la kelemahan aku kot.. semarah-marah mana pun aku.. masa tgh marah tu mesti org ingat kuasa kemarahan aku tu bertahan selama 7 keturunan.. teringin gak nk ade power cmtu.. tp agaknye selama ni aku belom betul2 marah kot.. tu yg kejap je aku reti marah..eh ape mengarut laa..pening2! so esk tgk la cmne...huhu..actually aku marah bukan ngn semua bdk klas tu..ade je yg taat..tp disebabkan takde rasa tgg jwb nk mententeramkan kelas..tau melepaskan diri sendiri je..sbb tu aku frust..huhu..ok dh2..abesss

Comments

.: a.for.ana :. said…
sabarlah maiayh..ana da rase 2 semua..jelak dengan peranagi mereka semua. belum lagi yang berlagak pandai! bile buat pop quiz, haprak xtaw! menguji kesabaran...
aa'a ek..ana bdk sek pndai lain sakitnya kn? huhu mmg kna sabo.hrp2 1 hr nnt bdk2 ni berubah la..

Popular Posts