-selingan-

aku sebenarnye tgh nk abeskn Bab 5..tp mengalami kebuntuan..waaa...cmne nih..tension je bila idea xmao dtg2 ni..huhuhuk..aku dh telan kurma 5bijik td..[ape kena mengena??] tp idea x dtg2 jgk..huaaa!!!aku target mlm ni nk siapkan bab 5 tp xtau la cmne nih..mmg blurr..stuck..hang..semua ade..wuuuuu~

utk menjadi selingan kpd kebuntuan aku ni...aku lalu lalang kt blog2 org..so..antara blog yg aku kunjungi termasuklah http://texasturd.blog.friendster.com/ tp kn..dh xle masuk.. hrmm..
okey sbnrnye ni blog sorg student upsi..xkesah la sape die..tp yg penting..ade sesuatu yg ade pd budak ni..yg aku rase patut dibantu..beliau kelihatan sgt bijak menulis dan mempunyai pemikiran yg sgt luas..he has a very critical thinking..n im very impressed of him..tp satu je silap die..die ni ala2 mcm xpercaya ngn agama sendiri-ISLAM- hrmm..ni bukan perkara remeh temeh kn..sgt serius bila berkaitan ngn soal AKIDAH..aku rase syg sgt sbb budak ni mmg pandai..aku dpt bayangkan kebijaksaan bdk ni..cuma kalo die berfikir berlandaskan landasan agama..kn lg baiknya..so blog die tu baru dikunjungi oleh bdk2 upsi..yg aku rase mostly adalah student bio..n mcm2 la comment yg diorg kasik..ade yg mcm maki hamun..ade yg puji..ade yg memacam la..so pd aku..personally aku suke bc blog die..since we are bloggers..so i think that the way he writes is very stylo n he got his own style..the way he throw out his feelings..wow..it's so brilliant..sgt sempoi tapi penuh dgn hujah2 bernas yg lg berbisa..yepp..i like!!! mmg aku betul2 impress ngn bakat menulis dan berhujah yg dia ade..tp aku x puji kt sane..aku just puji diam2 la..bukan ape..sbb ade benda yg die tulis..yg mmg aku x setuju lgsg2..mcm aku ckp td..dia ade mempertikaikan isu ketuhanan..macam dia x percaya Allah..die mempersoalkn hari akhirat..alam barzakh..syurga neraka dan mcm2 lg la..x sanggup aku nk tulis..sbb kelihatan bdk ni mcm agak sesat..aku xtau la family background die cmne..tp conclusion awal yg aku leh buat..die ni org biase2 je..n mak die pun rasenye mcm ok..sbb die ade kate..kalo mak die tau die x poser..x sembahyang..kompem kne maki hamun..see??mak die bukan org yg pandang remeh dgn benda2 agama ni..maybe pergaulan dan kecenderungan die memilih gaya hidup yg menjadikan die goyah iman..goyah akidah..dan aku harap kegoyahan tu boleh dikukuhkan semula..semoga Allah memberi dia taufik dan hidayah..begitu juga aku..hrmmm..aku ade la post dua comment kt page die tu..satu guna nm aku..satu lg bukan nm aku..huhu..tp dua2 mcm same je la ape yg aku nk smpikan..aku harap..ape yg aku tulis tu.sedikit sebanyak blh buatkan die berfikir..dan rasa terhina sbb mempertikaikan Yang Maha Berkuasa..yg aku hairan..nape blog die da xle masuk??die dh delete ke..xpun die block kami semua yg bg comment tu??isk..jgn la..xpun die da tukar address..huhu..ntah la..aku harap tu sementara je..esok2 blh masuk smula..kalo xle masuk gak..aku doakan semoga dia berjaya menemui jalan pulang..aminn....

Comments

Popular Posts