-cerita hati semalam-

19 ramadhan~semalam buke sensorang je..bebudak ni semua buka luar..aku yg xnk join..ntah..semalam mc xde mood jek nk enjoy2..ade poblem sebenarnye..so aku xle nk jangka ape mood aku time tu..so aku takut la kalo aku spoilt the mood..huhu..diorg kompem la nk mkn senang lenang..yela..semua pun dh nk blk raye next week..xde ade mase laen dh nk buka luar same..ntah..aku mmg xde semangat smlm...so aku pun buat keputusan yg agak mengeceakan diorg..huk3..sorry frens..x sengaja...dari korg terpakse ngadap muka aku yg muncung nnt..baek la korg tinggalkan je aku kt umah sensorg.. huhu..aku tader hal je..so aku pun duk buke umah jela semalam...hmmm.suasana buka sensorg agak sadis gak laa..hihi..first time aku rase buka cmtu..duk depan laptop..buka ngn laptop..hoho..tp smlm akubuka smbil ym...haha..tu lg lawak..citer ape ntah..pasal kuih2 rasenye..yela..tgh mkn kn..so topik borak pun mesti la psl mknn..kui3..so the definition of kuih yg aku dpt smlm ialah..kuih=benda yg boleh ditelan dlm mase 2 minit jer.. haa..apekah???kamus mane ntah member ni tgk..kih3..~smlm aku xbuka kuih pun..even au buka bubur yg boleh di-ngap sepantas 2 minit je..haha..it's still bubur nasi a.k.a kanji..[kanji??first time aku tau bubur yg aku mkn tu ade org pggl kanji..isk..ntah2 aku kne goreng je tuh..haha..] semalam aku masak bubur kosong tu..dh lame x mkn..kt umah salu bekfes cmtu tau..best sgt mak buat cmtu..tp apsal aku buat mcm xbest sgt ek..hihi..so..bubur kosong tu..masak mcm nk masak nasi je..tp buh air overload sket..haha..buh garam sket je.[aku lupe nk taruk smlm..patutla tawar semacam je..haha..] then biar je la bubur tu masak smpi lembik..aku suke kalo lembik2..tp xde la smp beras tu hancur...searuh hancur la kot..then..bubur tu kne mkn ngn lauk pauk..slalu kt rumah..mesti mak buat ikan bilis goreng..kangkung goreng ngn lobak asin..scrambled egg..+ kentang goreng..n yg plg penting skali= kuah kicap..aa..best nye..tula smlm aku teringin nk mkn bubur..hihi..idea tu aku dpt kul 6.30pm..lepas aku call mak..huhu..rindu kat org2 kat umah..diorg buka bubur lambuk smlm..pastu mak wat mee ape ntah..mee hailam kot..xpun mee sup..tu fevret abah..huhu..best2..mak kate afiq blk smlm tp x smpi lg mase aku tgh call tu..leawt sket la kot smpi..so smlm buke maybe abah, mak n aman chunky tu..kih3..erm..so lepas je aku call mak..ak terus je teringat mknn2 best yg mak salumasak..terus la aku teringat kt bubur mak..huhukk..even x same sgt lauk2 yg aku buat tu..tp kire ok la..kuah kicap ade..telur tu aku mls nk scramble..goreng sebijik terus..haha..n kentang goreng ade gak..aku tmbh fishball..ikan bilis goreng..~ huuu..best2..bubur tu byk..so aku siap blh buat moreh ngn sahur lg..skang ni periuk bubur tu tgh rendam..haha..sbb xnk tanggal plak bubur tu kt periuk..nnt aku basuh jap lg...xsbr nk blk umah..smlm aku call mak..ma ckp xsbr nk tunggu aku blk..hihi..mak rindu aku la tu..=D.. mak nk ajak aku jahit langsir..kesian mak..x sempat nk wat sensorg..mak mmg busy..nk ajar tusyen siang mlm..pastu ngn ayam2 la..kambing2 la..kesian mak..semua nk kne jage..sedey tau..tp mak kuat..sayang mak..Dear Allah..please protect my beloved mom..give her good health..give her happiness..amiinnn.. nnt blk ni aku nk terus jak mak jahit langsir..suh amak ajr nk start cmne..nnt aku jahit la sniri..hihi...isk..aku jahit langsir..=P.. pandai ke.??haha..xpe..aku ade basic..blh jd expert gak arr nnt..haha..makngah kompem puji xcukup mulut nnt..keh3..cess...perasan la plak.jahit pun x lg..haha..pastu mak ckp afiq nk ajak aku buat kuih raye..ihihi..ok2 bro!!nnt kite wat kuih raye kay..adik aku sorg tu die wat catering skarang..so semangat berkobar2 ar tu nk buat kuih raye..selame ni kitorg beli je kuih2 tu..sbb xde skillnk buat sniri..drpd x jadi..baik je la beli je kan..huhu..so aku dh plan keje2 yg kne buat nnt..aku ngn afiq buat projek kuih raye..langsir aku ngn mak..house cleaning+house painting..tu kite serah je kt anip ngn aman..yep..nasib baik la aku ade ramai asakr..haha..kalo aku ramai adik beradik pompuan. jenuh gak la nk buat keje berat semua tu..hihi..maryam x blk plak raye ni..kesian die.. tula..pract kt hospital mmg cmtu..xpe maryam..berkorban utk org lain..insyaAllah..ade ganjarannya..ttpkan hati..ikhlaskan niat..pg raye tu..kompem abah ngn mak sedey..hihi..abah tu bkn boleh..anak2 xde depan mate..nnt ade yg leleh la tu..=P..xpe abah..maryam blk la nnt jgk..lpas die abes pract tu..syawal kn sebulan..hihi...isk..td aku plan keje2 kt umah..abang x masuk list plak.isk mane aci cmnih..haha..tp abg blk bile ek..die dpt cuti awal ke..biasenye ,mesti 2-3 hari b4 raye je br die leh blk..kesian ag..penat die keje..xpe..aku tau nnt abg kne watpe..since semua org penat bertukus lumus.abg kne prepare buka poser hari2 sblm nk raye nnt..dh lame x mkn msknn abg..huhu..dulu die salu masak..sedap jugak la..tp skarang ni die dh bz..so mmg jarang la die nk masak.kalo die blk pun..mesti die bli mknn kt luar...bwk blk kt umah..xnk aksik mak penat masak..huhu..erm..tu je la my beloved siblings..6org n i'm the second..tp rasenye mcm akuyg 1st plak..becoz i'm a dictator big sis..haha..semua pun kne dgr arahan beta..kalo x.. kne fire skali baru tau..haha..yela..adik2 aku ramailaki..so xblh nk berlembut diorg..kne buat2 garang sket..[mmg dh sedia garang..x yah buat2..haha..]~mak pun kate aku ni garang sgt ngn adik2..xpe..at least aku bukan la garang semata2..slalunye aku mrh diorg kalo ade sbb je..the rest..i'm a very good n carring sister..haha..yoyo oo jek..hihi..yela..try la tanye diorg..kalo ade poblem..kt sape dulu diorg refer to..haha..sape lg kalo bukan kak maiyah diorg ni..cess..masuk lif tekan button sniri plak aku ni..haha..ermmm..xsbr nk balek!!!rindu kat rumah..atuk ngn nenek lg..diorg pun kesian..bila cucu2 dh besar..semuadh xde dpn mate..blajar jauh2..so bile puase2 ni..xde la cucu2 nk teman diorg..kalo mak ngn abah pun dh start rase sunyi..atuk ngn nenek mesti lg sunyi kn..kesian diorg semua..huhuuhu..salunye mase kitorg kecik2..kitorg la yg duk menyibuk kt umah atukk..huhu..buat sepah2 pun nenek rilek je..asalkan umah diorg bising2 ngn sore budak.. huhu..bile dh masuk secondary..semua masuk hostel..dh la xde plak cucu die nk wats sepah kt rumah tu..bile blk je dr hostel..kne singgah umah atuk dulu..sbb umah atuk tu on d way je nk smpi ke rumah aku..so salam2 dulu..tanye2 kabor..n atuk xpnah lupe nk tanye psl exam aku..even time tu bukan kusim exam..huhu..atuk mmg cmtu..die nk sgt kitorg ade yg jd doc..tp x kesampaian la atuk..huhu..nnt kite suh aman jd doc kay..insyaAllah..yg lain2 ni..semua x minat nk buat medic..minat semua lain2..huhu.. so nnt raye first aku xtau la raye mane dulu..tahun lepas dh raye kt melaka..so tahun ni maybe raye muar dulu kot...kesian kt atuk..pg raye mesti sunyi xde kitorg..huhu..yela..mmg ade cucu2 yg lain..tp mereka tu kurang prihatin tul..ade ke dtg umah atuk pas raye..pastu terus2 duduk tunggu hidangan ketupat lemang semua..cess..ingt tu umah sape??korg tu dh la cucu..bukan g raye umah kengkawan..gi la masuk dapur nuu..tlg nenek serve ape yg patut..patutnye nenek tu duk je depan..mmg la bebudak tu..x reti aku nk ckp cmne..xkn nk salahkan ibu yg mengandung kot..tp aku rase mmg patut pun..sbb kitorg pun..mak yg ajar adab2 semua nih.nk kne cubit ar tu kalo dtg umah nenek buat gaye masuk kdai mkn..duk goyang kaki..cess..cousin2 aku tu..nk kne brainwash btul2 tu..nnt la aku dh jd ckgu nnt..aku kasi ceramah sket kt masing2..haha..so thn ni aku akn beraya kt muar la ni..Parit jawa..tok abah ngn tok mak dh lame xde..yg ade anak2 die je la seramai 7 org tu beserta ngn cucu+cicit die..best gak raye kt muar..n aku agak kagu ngn ukhuwwah adik beradik mak aku..even org tua dh xde..tp masih lg berkumpul mase raye..complete set of family tu!! kalo x satu hari raye..mesti har raya kedua..tp mesti semua akan ade punye laa..bagus la mcm tu..tp pakngah la org plg kuat dlm emmastikan semua ni berlaku..die yg akn apstikan semua org blk muar..huhu..so nnt aku pun nk jd mcm pak ngah..hehe..rasenye mcm blh je kot..perangai same jek..keh3..anak kedua mmg mcm tu ke..diktator..wakaka..serius...kalo garang utk kebaikan pe aku rase...hehe..tp mak salu pesan..aku xle garang2 sgt..sbb org pompuan xle garang2..haha..ye ke mak..isk..x best arr cmtu..garang is my nature.. kalo aku x garang..rase mcm hipokrit plak..kui2..
waaaaa..aku mengarut smpi mane dh ni..tgk la..kalo aku start mengarut ni..mmg x sedar2..haha..k la..aku sbnrnye ngantuk sgt td..tu la aku mengarut kt cni nk ilangkan ngantuk..o la..nk wat keje plak..off<<

Comments

Popular Posts