i believe i can fly! \(^0^)/


Sesungguhnya aku tertekan! i need vacation! rasa mcm nk pergi bawa diri jauh-jauh je..hilang senyap-senyap pergi ke tempat yang baru..yang luar biasa! yang aku belom pernah pergi lagi! korea! muahaha..berangan..kena bom sekali baru tau..ngaa..sebenarnya aku dah bosan duduk kat sungai petai alor gajah melaka ni..tapi situasi membataskan keinginan..hukhukhukk.. kadang-kadang terasa macam best pulak kalau aku duduk jauh dari family mcm sebahagian kwn2 yg lain.. buat hal sendiri je..kurang memikul tanggungjawab atau tak memikul tanggungjawab langsung! oh aku tidaklah sampai taknak memikul tanggungjawab~derhaka namanya tu..cuma kadang-kadang terasa macam bahu aku ni dua2 dah jatuh..berat sampai nak terduduk..heh..bapo kilo lah tanggungjawab yg ko pikul tu oii.. tapi maybe kalau sape2 yang duduk ngan family akan tahu kot..lebih2 lg yg sama situation ngn aku yg mempunyai ramai lg adik2 yg perlu dibantu sbb tgh belajar lg.. rasa mcm tak senang hati je kalau tak ambil alih tugas mak ayah kalau dh duduk rumah ni menghadap segala bebanan yg diorg tanggung selama ni..barulah aku menyesal..hehehe..dulu masa zaman aku sekolah..belajar kt matrik..universiti.. masa tu belum cukup matang nak sedar betapa susah nya abah tanggung kami semua..sekarang ni..baru bantu sikit2..dh rasa mcm semput..rasa mcm tension je..huhu..sbb tak dapat nak bersenang-senang mcm org lain..oii..kau banding diri kau ngn sape..cuba kau banding diri kau dgn org yg sama situation atau nasib dia lbh worst dr kau.. baru la kau insap kn..ye kott...ok..tak sepatutnya aku mengungkit..cuma nak luahkan perasaan..eh kn ni life jurnal kn? so benda2 cmni aku catatkan..esok2 bila aku dh bertambah rezeki + senanglenang (insyaAllah) , mesti aku terhibur membaca betapa sesaknya masa aku baru mula2 kerja..huhehehe..at least aku ada pengalaman pahit yg manis utk dikenang ;p keh2..cover baik punya! ok..one thing aku teringat..manusia ni selalu rasa tak cukup dengan rezeki yg Allah bagi..kalau mcm ni la gayanya..kalo lg 10 tahun pun..aku akan tetap rasa x cukup kot..semua ni kena balik semula kpd asal..bersyukur..ok akan berusaha belajar utk bersyukur dan rasa cukup dgn apa yg ada! belajar bercimat-cermat! [==."] baik..dan lg satu! jgn lupa baca surah waqi'ah hari2..jadikan amalan..semoga rezeki tidak putus..insyaAllah.. ok sekian sahaja lintasan sejenak..

***tapi apa2 pun yg terjadik..mmg aku teringin nak bercuti..travel gi mana2..kalau boleh nak keluar dari Malaysia..nak ada pengalaman baru [*_*] kalau hari2 benda yg sama je bosan jugak kan? so mulai hari ni musti menabung! semoga tercapai impian ko maiyah! hohohohoho [@_@"]

*ups..the pic is not mine..forgot where i copied it~~~

Comments

Popular Posts