akhirnya aku pergi bercuti!

haha..opss..Alhamdulillah..thank Allah..sebab bagi peluang kat aku utk meng-unwind-kan kepala otak ni..huhehehe..patutla ramai je org jadikan percutian ni sbg aktiviti wajib setiap tahun..bukan membazir dan jugak utk menunjuk-nunjuk sbb boleh pergi bercuti ke luar negara! kalau aku ada duit pun aku mesti nak pergi bercuti ke luar negara..sbb bumi di ciptakan tersangatlah besar dengan pelbagai variasi tamadun dan cara hidup..maka, kalau mampu pergilah melihat kebijaksanaan si Dia yg menciptakan manusia dengan pelbagai tamadun yg telah dibina.. selain menjadi terapi kepada tekanan tekun bekerja selama setahun..hehe tekun ke? maka..mulalah aku bercita-citun utk menabung..agar aku mampu untuk bercuti ke luar negara! antara impian aku ialah mahu pergi ke negara beriklim sejuk sbb jeles tgk gambo2 abang aku main snow masa baby lagi..(tu mmg impian aku sejak kecil masa tgk album2 abg aku ms dia kecik..anak sulung..mestilah mak ngn abah semangat nk amek gambo..) kemudian..aku juga berimpian utk ke negara2 yang mempunyai kesan peninggalan Islam..ala-ala jejak rasul..tapi bukan utk program TV..sekadar mendapat maklumat dan mengambil gambar seperti biasa..ok cukup.. itu impian.. yg telah menjadi kenyataan hanyalah percutia singkat namun padat selama dua hari dua malam di dalam Malaysia sahaja dan fokus kepada tiga negeri sahaja iaitu Selangor-Kuala Lumpur-Pahang.. sekitar dua hari ni mmg telah digunakan dengan penuh manfaat.. ala-ala BFF bonding..maklumlah kami dah lama tidak berjumpa..mmg rindu! alhamdulillah..dapat juga ketemu..niat asal mahu menyambung percutian ke utara sehingga Ahad..namun hajat tidak kesampaian kerana ada aral yg telah melintang awal2 lg..maka..setakat dua hari sahaja..itu sudah memadai..semoga berpeluang lg lepas ni..insyaAllah..maka..sebagai penyeri entri..dilampirkan sekali gambar kenangan di Bukit Tinggi Colmar Tropicale..mmg cantik..

here they are :

aisyah humaira~long 'lost' friend..we meet at matrikulasi pahang
nur 'aqilah~my conjugate since in matrikulasi n UPSI n pract (seri manjung)
ainil mardiyah~great friend since in UPSI

-end-

Comments

Popular Posts