laskar pelangi

laskar pelangi..komen aku..citer yg agak best..mula2 adik aku suh tgk sbb dia kata suh aku dpt semangat pas tgk citer ni..haha..sbb citer ni berkisarkan kehidupan anak2 buruh+nelayan, sekolah agama rakyat yg tak dapat peruntukan, guru2 yg bersemangat waja mengajar anak2 miskin, kehidupan anak2 miskin yg sgt berdikari dan yg paling berkesan adalah diskriminasi dlm pendidikan mengikut taraf sosioekonomi.. sebaik saje tgk citer ni..ade xde la seolah-olah baru lepas di-inject ngan serum semangat.. biase2 je sbb xde la berkena-mengena ngn aku sangat..kalo ikutkan jns2 pelajar2 ni maybe agak sama la..sbb murid2 aku pun kebanyakan diorg anak2 org ssh.. tp bila tgk perangai.. dah mcm perangai anak2 lanun..sape tahan..haha..oke dh2 x mau mengumpat anak murid sniri.. adoyai cik maiyah.. kenapa la kamu mengata anak didik sniri..huk2.. alamak insap la plak.. tp bukan la aku benci diorg..biase la aku ni.. kt mulut dan hujung jari mmg mcm2 aku komen.. dlm hati xde la aku benci pun ngn bdk2 ni..cuma letih nk layan kerenah nakal diorg.. bdk2 la katekan.. haih.. laskar pelangi! ayuh kita ke sekolah!~

Comments

Popular Posts