cik maiyah sedang stress

okay..last entry citer pasal perasaan nak bukak skolah..entry kali ni mestilah pasal perasaan skolah dah bukak.. maka.. bila permulaan ayat dah macam ntah pape ni..segala isi khazanah mestilah merupkan sesuatu yang mcm berapi2 berasap2..huh! ok cik maiyah..spill out! brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..
okay menda pertama skali..aku penat gile2..huk2..rase mcm xcukup tenaga je nk harung kalo hari2 camni.. 1 sbb maybe aku mcm 'tekejut' lg keadaan yg tiba2 dr air sungai yg tenang terus dalam aura pekerja buruh kilang besi..haduii.. ok dh la ngn keja2 sampingan yg ckgu2 biasa kena buat.. plus kene berperang plak ngan bdk2 klas 1malaysia nih..kadang2 rase mcm nk diskriminasi kaum je..asingkan je bdk2 india ngn cina nih..gy cr cikgu2 lain yg sudi ajo diorg..ok bdk cina boleh tahan lg..aku kuar frekuensi tinggi sket diorg boleh senyap (sekejap je pun..) tp kalo bdk india.. sampai satu tahap klas 1malaysia yg blakang2 tu.. hah..mmg aku becakap mcm ayam itik ngan dia.. aku sound dia suh senyap dia gy ckp ngn aku bhs tamil dia..xke kurang ajar namanye..mmg menyampah gile.. aku xkesah je diorg tu pandai ke tak ke..yg aku sakit hati..perangai masing2..x reti nak hormat ckgu! rase nk lempang2 je..mujur la aku ni ckgu baru lg..pompuan lak tu..kalo ikutkan perasaan bengkek yg x mengenal jantina nih..mau je aku lempang2 sekor2 kasi bisu..hish! ya Tuhan..bg la aku sket je lg paras kesabaran yg tinggi..mmg leh darah tinggi aku cmni..tp mujurla aku ade gak mengajar klas2 yg murid2 dia pandai hormat ckgu..sejuk sket hati..aduyaii..mmg kene tambah ilmu lg nih..cmne nk kasi bdk2 ni bisu sket bila aku masuk kelas.. cmne arr?? aku ingt suara aku ni dh agak power la nk lawan bunyi langau-lalat klas tu..rupa2nye leh tenggelam gak sore nih..haha.. maka mulai arrini aku xnak minum ais..nk minum air asam jawa byk2.. stiap weekend gy kelas vocal kat tepi pantai..jerit kuat2 kasi pitchhing super high nye tahap...haha..gila la weh..mmg sewel aku jd ckgu cmni..sabor je la.. byk merungut btul cik maiyah nih..ok aku bukan merungut sbb x bersyukur.. cuma mcm kurang sabar sket ngn kerenah bdk2 tak makan saman.. huk2.. baiklah.. harapan aku sbg ckgu2 diorg nih..harap anak2 murid aku ni faham la yg ckgu diorg ni ikhlas sgt2 nk mengajo diorg..mmg besemangat gile.. tp rase down je bila diorg wat perangai lanun diorg tu.. huaaa..dah2.. sampai di sini dulu..sekian~ [T_T"]

Comments

Popular Posts