typical day with the typical feeling ..what a boring..

hari jumaat yg biasa2 saje..mcm hari2 jumaat yg lepas.. blk dr sekolah dan terus menghadap laptop. berehat sambil melayari internet.. fb..ym..game..blog..bc news sket..semuanya dilakukan sket2 hanya sekadar melepas kewajipan rutin harian..erkk?? selesai saje..bersiap2 utk zuhur dan bermulalah wat keje2 yg diangkut dr skolah..lbh2 lg bila esk sekolah v_~ bukan main byk lg keje nk kene wat mlm ni..kdg2 terpikir gak mcm mane life org bekerja yg sbnr.. betul ke ape yg aku buat nih? tensen gak kadang2.. pegi skolah pagi2 tu normal la kn..pastu kalo ikut waktu pulang aku sbg guru ialah 2.40pm.. tp ni apsal dh mcm office hour..kul 5 br nk leh punch out.. bukan aku sorang.. mmg ckgu2 lain pun cmtu aku rase..tp mana blh wat cmni.. kerja pentadbiran lg byk dr tugas utama guru.. kepala otak ni penat ngan urusan pentadbiran..bukan urusan mengajar..alangkah baiknye la kalo semua masa2 ni aku leh duduk cr ilham nk hasilkan teknik2 mengajar n bahan2 mengajar2 yg bagus2 utk nk sesuai kan ngn kepelbagaian tahap anak murid aku nih...huuuuuuuuuu..bengang penat tensen stres seme la bercampur jd rojak.. x_x apela dunia skang ni seme wat keje bukan berlandaskan objektif sbnr..semua nk kejar nama.. anugerah.. supaya org pandang tinggi..yg dikerah..guru2 bawahan ni..matlamat utama..nk dpt anugerah sekolah cemerlang..cemerlang ngn pengurusan & pentadbiran yg mantap..padahal bdk2..zero! bengangnyeeeeeeeeee...bila dh bz kt skolah..kt rumah pun bwk blk kerka skolah..bila pulak aku nk luangkan masa utk keluarga..utk diri sendiri pun x sempat.. dh mcm jd robot plak..hari2 wat rutin yg sama tanpa ade perasaan gembira.. rase terpaksa dan asik mengira hari bila la nk cuti sbb cuti tu la masa utk diri sendiri itupun kalo xde oncall dr pihak sekolah..adoyai..bila kerja dh sampai terovertime..bukan boleh claim pun..lg nk dipotong elaun lg adela..caitt..nk salahkan sape nih? mls nk ckp nnt kene gam..paham2 sniri la..nil a jd kalo benda yg x aula di aula kn..hancuss.. mereka buncit ngn kekayaan yg x telus..kami ni yg terpaksa menanggung akibat ketidaktelusan itu..maka sampai disini dulu~penat + mengantuk v_v
kpd diri sendiri dan rakan seangkatan yg juga berkongsi rasa dan keluhan yg sama..didoaka agar kita dikurniakan lg secebis ketabahan dan kesabaran.. hanya buat yg terbaik dan perlu bijak menguruskan masa dan tenaga.. ohh..ckp psl tenaga..aku nk survey supplement yg sesuai utk diambil utk boost up the energy..supaya sampai ke mlm aku leh steady je nk wat keje2 melambak ni..dadahkah? haha

Comments

Popular Posts