SELAMAT TINGGAL MASA SILAM

maksud aku..zaman aku berehat-rehat, melepak-lepak, merambu-ramba.. semua ni dh kene aku tinggalkan dengan rasminya.. sedih la plak.. sbb pasni aku dh ade tanggungjawab besar utk diri sniri..keluarga..agama..bangsa dan negara 1malaysia..huahuahua..poyo gile la! tp betul ape kn?? pas dgr taklimat ngn JPN td rase mcm seram sejuk pun ade.. rase mcm x percaya pun ade..rase mcm nk lari dr kenyataan pun ade.. semenye sebab ade sebab..adoyai..
.
.
pertama..ISNIN ini bersamaan dgn 26hb Okt tercatatlah sejarah aku melapor diri sbg GSST.. mungkin bg org len yg x paham rase ntah ape2..ini pun nk kecoh..rilek2 sudey.. tp bg aku dan seme2 yg memahami.. aku rs mcm ade batu besar lori balak jatuh gedebuk depan mata aku..dan telah menghimpit sebahagian selipar jepun ku maka menghalang aku nk bergerak..x sakit sbb x kene jari aku tp xleh bergerak!!! paham x?? maknanye skang ni aku tgh rs stress sbb dh nk start jd cikgu!!! bukan xnk tp nak..tp mcm xleh bayangkan aku akan jd guru..ohh btulkah sesuai ngn jiwa ku yg cepat boring ini..huahuahua..
.
.
bila dgr tanggungjawab n cabaran guru yg pelbagai tu..rs mcm x layak..kdg2 layak.. ermm tp bila fikirkan kelebihan yg pelbagai tu.. rase mcm layak betull..hohoho..mmg sungguh materialistik! ehh bukan2..ade ke org skarang yg ikhlas jd guru mcm guru2 dulu2.. ikhlas menyampaikan ilmu demi anak bangsa tercinta.. xkira penat jerih..x kesah ganjaran yg sgt x setimpal..apa yg diutamakan adalah membina anak bangsa mereka sendiri..ohh alangkah mulianya kalo hati aku pun mcm tu.. tpa ku x salahkan diri sndiri.. sbb dunia dan environment skarang yg melatih generasi aku berfikiran mcm ni kn.. akan rasa berbaloi dan berpuas hati jika ganjaran adalah setimpal..semua ni sbb kerenah kehidupan yg menghimpit..huh?! harap2 nnt aku ikhlas memikul tanggungjawab ni.. setiap saat selagi aku pikul amanah ni..akan dikira dan dibalas kelak.. semoga aku x makan gaji buta~~~ohh ape aku mengarut..
.
.
kpd cik maiyah dan kwn2 seupsi..semoga semua berjaya mengikhlaskan diri memikul amanah besar ini.. jika hari ini seorang Raja bertakhta..jika hari ini seorang peguam menang bicara.. semuanya bermula dgn guru biasa.. kitalah guru biasa tersebut.. semoga anak bangsa gubahan kita kelak menjadi sebenar2 modal insan disisi agama..cemerlang di dunia dan di akhirat..insyaAllah ^^,
.
.
.
ALL THE BEST!!!!

Comments

Aisyah Humaira said…
Wah . . nak panggil apa ni? cikgu..teacher..sensei..

Selamat bertugas Mayyah. Pikul amanah ini dgn keikhlasan n tanggungjawab..insyaallah, segalanya akan dipermudahkan..

Cikgu..saya ada soalan nak tanya cikgu.. ~ pasal apa kambing makan rumput? ~ jawab tau cikgu..
tenkiu syah..huhu..
sbb ape kambing mkn rumput? sbb dia x selera nk mkn nasik! huahuahuahauaaa.. >_<
Aisyah Humaira said…
pasal..

pasai...

pasai dia punya suka la nak makan rumput pun..*wink*

Popular Posts