lup dup lup dup

isk..titiba rase mcm xtau nk ckp ape..huk2.. cuak + berdebar + seram + takut + risau + gembira + tak gembira.. seme2 ni bercampur aduk skang ni..rase mcm nk meletup je hati aku..erkk?? perasaan tu dr hati ke?? hati bukan berfungsi utk hasilkan substance yg boleh membaurkan lemak dan juga menghasilkan amino acids dan juga menapis segala harmful substance spt alcohol..erkk..oh perasaan bukan dr hati..abes cmne org2 ckp yang sakit hati btul! ape2 jela..yg penting perasaan tgh berbaur-baur ni..uhuk2..oh inche akal..sila la kamu bertenang ye.. apsal aku rase mcm berbaur-baur tu? bercampur gaul mcm rojak petis! (bestnyeeeeeee=p) seme ni sbb aku dh nk start lapor diri sbg seorang guru..weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee~~
oh cik maiyah nk jd cikgu dh... satu soklan bonus! ko mmg suka jd cikgu ke maiyah?? hahaha.. wuwuuwuuuu..kawan2..korang suka jd cikgu ke haa?? secara ikhlasnye aku mengaku mase mumula aku dapat tahu yg kene sambung study dlm bidang pendidikan..mmg rase mcm gelap mase depan! sebab aku mcm xnmpk diri aku sbg seorg guru yg berdedikasi dan baik dan bla bla bla.. so selama bape sem aku kt UPSI aku mcm xsedar diri yg aku belajar sbb nnt bila nk grad aku akan jd cikgu..uhuk3.. tp bila dh matang sket..aku pun belajar la terima hakikat yg aku akan jd CIKGU..Celik Insan Kerana Guru Unggul.. dan pada hari aku berpraktikum aku dgn semangat wajanye telah berjaya mengharung segala onak dan duri bergelar guru praktikum + guru super duper busy..hohoho..tp ttp sangat gumbira! sbb ape?? ade satu sbb jek..sbb ade kawan2 yg sama2 berjuang ngn aku..wahaha..ayat xboleh blah! tp btul ape..walopun aku tension ngn menda2 lain kt skolah tp bila weekend je aku ENJOY!!!!!!!!!!! tgk muka diorg je pun aku dh hepi..waahh diorg patut berbangga sbb aku wat statement cmnih..huhu..
TETAPI.......... tu dulu..masa praktikum..masa aku boleh pilih2 skolah..mase boleh rebut2 cop kawasan mane kami nk berkampung (teringat mase kt gym ).. masa aku boleh pilih2 partner nk mengajar kt skolah..
SEKARANG........... dh sampai masanye aku kene indipendent.. dh kene hadapi kerjaya aku sensorang..(apsal aku tls ayat skema nih..) sama ada aku suka ke tak suka ke sekolah yg aku kene mengajar nnt.. aku kene gak pegy!!!!!!! sama ada bakal anak murid aku tu baik ke nakal ke..separa nakal ke..tahap mcm samseng jalanan ke..aku kena terima gak! aku kene geng ngn diorg gak! ohh mcm ne la nnt.. adess.. menda2 tula yg aku tgh risau sekarang nih.. kalo nk sebut byk je lg.. cmne la nnt aku kat skolah..dpt ajar subjek ape?? kalo la kene ajar subjek2 yg aku xleh nk handle..mau nanges aku hari2.. sejarah.. sivik...huaaa.. oh sila la suruh aku ajar Bio je.. bertuah la sgt2 kalo dpt bio.. wuwuwuuu.. hisy..sudah2 la tu cik maiyah..tok sah nk pikir byk2.. tunggu dan lihat.. doa byk2 semoga segala2nya dipermudahkan.. semoga ko enjoy jd cikgu.. semoga ko seronok mengajar kt skolah tu..amin..
*bersemangat nk mulakan hidup baru dgn baju2 baru..seme2nye baru..yeyeaaa!! hoho.. titiba teringat kwn2 yg kene fly sabah sarawak.. cmne ngn baju2 diorg yg byk tu?? seme pun tgh pening cmne nk plh barang sbb seme benda rase penting..especially cik qilah..weeeeeee =) mak ckp nasib baik aku xdpt sana kalo tak mmg aku nye beg la plg besar sbb seme benda aku nk angkut..kalo blh ngn rumah2 skali nk bwk..isk..xkan la cmtu mak ni pun.. doa aku..semoga kawan2 aku gembira kt sana..dipermudahkan urusan n yg plg penting kawasan diorg pegy tu nnt ade coverage! supaya keep in touch~~~ insyaAllah..

Comments

.: a.for.ana :. said…
eh... entry kite kembar ke? ehehhe... same title dgn prev entry ana! kontent j len sket! hahah..nway, chaiyok!!!!
yeke ana?? alamak kang kene saman plagiat lak! haha..

ana..lup dup tu dh jd abnormal..ntah2 dh bunyik plop..plop..blub..blub kot.. sbb dh rase mcm jantung nk tekuar dr tekak je ni =( gilo!!!!
arapaima.. said…
mayah..selamat mengajar...
arapaima..tenkiu..tp tahun depan kot br kene mengajar..hihi
penyu.. said…
mayah...selamat mengajar...
.: a.for.ana :. said…
hahah...rilex la..2gu maiyah da kaye dl br nak saman! hahahah...
ana:okeh..tggu i dh kaye ek..haha..

penyu: skali sudey..aku bukan nk mengajo lg pun thn ni.. bdk2 dh tutup buku dh..haha

Popular Posts