1 down!

x-rumet kecayanganku ni dh kahwin akhirnye.. tahniah nik.. sbb berjaya mengahwinkan diri ngn faiz..hehe.. mmg impian nik kawen awal tercapai..haha.. bila teringat smula lawak lak rumet aku nih..perjalanan cinta dia mmg penuh ngn onak duri.. eh cinta ke?? ntah..lbh kurang cmtu la.. start dr form 1 sampai la dh slamat jd isteri org ni..semua citer cinta (monyet) dia ade dlm kitab aku.. dh paham sgt hati nik tu..cuma skang ni aku rase mcm nk cari je x-bf dia yg plg aku menyampah.. wah..mcm ade byk lak kn..ade la jugak..huahua..mati aku kalo nik tau ni.. ala zaman kecik2 dulu..biase la kn.. cuma yg bdk x-bf yg aku citer ni bukan la zaman kanak2..kira dh dlm alam pra-matang gak la mase diorg berkapel.. ohh kenapa aku nak cari beliau..sbb aku nk ckp yg x-gf yg dia ceraikan dulu ni dh bahagia dgn pilihan hati sendiri dan juga keluarga.. alhamdulillah.. mmg aku tumpang gembira gila sbb nik pun gembira gila.. (gila disini bermaksud sangat sangat sangat..) harapan aku dan juga harapan nik.. semoga berbahagia selama-lamanya..cuma ade 1 je poblem..eh dh kira mcm poblem rumahtangga ke arr?? bukan kot..cuma perselisihan pendapat antara aku, dia dan suami dia..eh aku dh mcm termasuk dlm hubungan suami isteri diorg lak..haha..cmni2..ms zaman nik solo dulu..aku la penasihat peribadi dia..haha..ape aku nasihat betul ke x betul mmg nik salu nk pakai nye..haha..nk wat cmne..kami kn saling memahami..sampai kan masa nk kawen pun leh tanye pendapat aku tu, pasal..eh risau lak nk sebut.. dipendekkan citer..nik ni akan berposting ke sarawak..salah satu sbb kenapa dia kahwin awal sbb nk kene g sana n husband dia duk sini.. maka dgn bulat hatinye nik membuat keputusan utk merancang keluarga.. no preggy while she's there.. wahh.. gile la aku citer psl ni..ok2 open minded kay.. so mcm biase nik ni ape2 kalo berkenaan ngn living things xkira la manusia ke haiwan ke penyakit ke..kuman ke..ape2 jela..mesti tnye aku..kadang2 dh rase mcm aku ni ckgu bio..kdg2 mcm dh up sket jd doctor dan baru2 ni lg advance aku rase mcm dh jd pakar sakit puan..haha.. so paham2 jela ape soklan nik tanye kt aku berkenaan hal2 merancang keluarga.. maka dgn kuasa pakar sakir puan yg aku ade, aku explain la kt nik dgn panjang lebar.. tanpa ade penapisan ayat dan frasa sbb nik ni kene stret je kalo ckp ngn dia..kalo x, leh misconception bdk nih.. so blh plak dia fwd ape aku yg explain tu kt bakal suami dia (mase tu blom nikah lg).. adess mmg la moknik ni..segan aku..haha.. so bila dia ckp cmtu ngn husband dia..husband dia x setuju ngn aku sbb beliau kata xnk rancang2 keluarga sbb takut nnt bila time nk anak dh ssh nk dpt..hah?! ade ke teori cmtu..maybe ade la kot.. seme tu berkenaan ngn hormone cycle yg dh adapt ngn persekitaran sesama..but it is just a cycle..masih boleh diubah kena pada caranye..zaman sekarang semua dh snang..patutnye semua org kene amek tau psl menda2 nih..tp aku xde la nk blaim husband dia..maybe beliau bukan dr bio-line or medic-line..maka mmg ssh sket nk faham psl menda2 ni..lg2 kaum lelaki..ape kesah kn menda2 cmni?? huhu.. ohh point nye disini..nik sama pendapat ngn aku..nak2 bila aku kuarkan hujah2 yg super power tu..lg la nik terus dh xleh nk tukar pendirian dia..haha..maka aku xtau ape keputusan pasangan tersebut..last time aku call dia..ptg khamis (hari dia nk dinikahkan) tu..dlm kul 5.30pm .. poblem tu masih lg dlm keadaan yg sama lom berubah2..harap2 diorg dpt kata sepakat sblm nikah pas Isya' tu..heh mcm melampau lak aku ckp psl ni..ohh bukan2..no! aku xde maksud ape2.. kt sini ade moral value nye ye..
.
.
1. kpd bakal2 suami sila amek tau hal2 berkenaan kekeluargaan, ke-anak-an dan juga ke-isteri-an.. jgn suka dgr cakap petua org2 tua or ckp2 org yg xde bukti2 saintifik..
2. kpd pasangan yg mahu merancang keluarga sebaik sahaja berkahwin..sila la bwk2 berbincang isu ni sebulan or dua bulan sblm tiba masanye.. huk3..
3. semoga berbahagia dgn pasangan masing2 mcm moknik! ^^
rase mcm x caye lak nik dh masuk satu lg fasa dlm kitar hidup dia..harap2 dia dpt jd isteri yg baik n ibu yg matang(nnt)..haha..biasela kami sama2 kurang matang.. maka mcm kelakar lak nik da kawen =') 1down..many more to go! May Allah bless nik n faiz forever n ever.. for you..always remember that marriage is a combination of tranquility, love n mercy..then u'll will be forever together =)

~nik, thanks for the memories~

Comments

.: a.for.ana :. said…
cik maiyah bile lagi?? ngeh...ngeh..ngeh...

Popular Posts