maiyah semakin cuak..

Butterfingers-The Chemistry..hisy..buat kepala aku lg serabut jek..dh la mmg tgh serabut nih..nk tau sbb ape..td aku baru pas ym ngn sorang member nih..titibe kitorang borak pasal preparation nk gi mengajar nih..pejam celik..dh nak abes dh mase lepak sakan aku..huaa..maknenye aku dh kene serius pikir psl pract..cmne nih??cuak2..mcm2 blom setel..okay..aku nk list amende yg aku nk kene wat..huk3..maiyah tgh mengong skarang..jgn kaco.. [X_x']

maiyah's to do list:
  • buat NAME TAG..[katne nk tempah pun aku xsure lg]
  • dh kene start study Bio..form four..at least smpi Chapt 5 [wat slide presentation]
  • start kumpul video2 n gambar2 berkenaan [aku xde broadband nnt..]
  • start kumpul lesson plan..plg bagus buat sniri..pastu compare ngn member2..[as if diorang nk wat sniri jugak..haha]
  • try to teach in English..haha..[biase ar..aku ni bukan duk speaking berabuk omputeh..so karang tergeliat plak lidah aku aku nk speaking omputeh...haha]
  • and kene pkir idea utk aktiviti nk wat mase mengajar nnt...bleh dh nk rangka..nnt kat sane touch up mane patut + idea kengkawan
  • the very big thing..kene pikir psl rules n regulation dlm klas nnt[mcm en sabri ajar dulu..]
  • pastu kene study gak psl kokurikulum..[yg tu aku mcm nk surrender awal2 je..tp mane bleh..karang hangen plak pengetua ngn aku..so aku mmg kene get ready siap2..]
  • doa byk2..may everything gonna be okay..
  • change for being a better person..for future's sake..for student's sake..haha..sangat xbleh blah..tp okay ape..sedia berubah demi anak bangsa..demi diriku yg bakal bergelar guru pract..haha..lg skali xbleh blah..
okay..sekarang aku mcm dh nmpk hala tuju saki baki cuti aku neh..keh3..start esok la aku nk belek2 buku..nope! bukan belek je..aku nk bace..study..haha..bagus maiyah!!! masih blom terlambat utk berubah...huhuhu..yg penting SEMANGAT...may everything gonna be okay..

Comments

Popular Posts