Parit Jawa

aku skarng ade kt parit jawa.. kampung halaman tercinta ;p kat sini la aku adik beradik membesar.. huhuhu bila terkenang masa dulu2 mmg rasa rindu ngn suasana dulu2..pagi tadi saampai sini lebih kurang pukul 11pagi..pehhh rumah dh berabuk tahap tak ingt..kalo sape ade resdung ni kompem idong bersin non-stop..yelah...rasenye dh dekat setahun tak balik kot..kalau musim raya pun sekarang ni dh tak balik dah..sebab masing2 mak2 ni dh tua2..jd station kt rumah masing2..pastu ziarah menziarahi jela.. balik pt jawa ni pun kalau plan nk berkumpul ramai2.. alhamdulillah..kali ni yg balik 6keluarga..kecuali moksu, poksu dan anak dia..tu pun sbb makteh tak galakkan diorg balik sbb jauh..anak kecik lagi kesian plak nk travel jauh2 sbb poksu pun x bape sihat..rasenye paklong tak balik pt jawa sejak lepas kenduri arwah pakngah meninggal kot.. kali ni blh nmpk la muka adik beradik mak semua gembira..riang je sbb abg long diorg balik..huhuhuuu..kalo kt kl tu mmg la sau je berjumpa..ni nk suh blk kampung yg susah...
so ape yg kau buat cik maiyah dr pg td??? hohohohohoooo.. bila kluar soklan camtu barulah terasa badan ni sakit2..kaki lenguh2..pinggang mcm d longgar2..jari ade yg dh melecet sket2.. tu seme dr pg ku work-out.ntah dh bape kalori yg burn agaknye..wahahahhaaa...mmg bagus harini ko maiyah..menyapu 2 3 round..mop lantai bawah..bilik2..pastu memberus rumah atas..lantai papan yg dh berdebu tu...mop plak..buang sarang tupai..haau kelawar keluar rumah..mcm2 la..rasenye ade la lemak2 ni dh cair setengah kilo kot..haha..tp yg x syoknye ialah tiba2 pakcik amat sampai dia bawak satu tong murtabak!!!!!!!!!!!!! jumlah keseluruhan murtbak tu ialah 50+2 kepinngggg! (2 tu free org murtabak kasik).. huhuhuuuuu ni mcm nk kenduri panggil org surau buat tahlil je ni..huhu..so dgn penuh berselera aku telah makan murtabak tu.best gila..murtabak singapura..harap2..jumlh murtabak yg aku makan tu buknlah bila dicantum2kan menyamai sekeping besar murtabak [T_T"] ok..murtabak tu bukan mcm yg jual kt pasar malam..ni murtabak singapura..saiz ade la dlm 10x20cm ok!!!! cepat amek [emaris dan ukur sekarang!!!!!!!!!!! dan cuba bayangkan kalau aku dh mkn sekeping besar tu..huhuhuuhuhuuuuuuuuu

ok.td citer mcm bz gil je..ni ape kes boleh menaip blog pulak?? ok sebenarnye aku sedang berehat2..kikikiii..kedengaran bunyi mak2 sedang memasak..menumis sayur..ikan jenahak masak asam pedas...pehh.. mmg bunyi mcm best..tp aku dh kenyangg,, :) ok..xde plak gmbr rumh pt jawa nk diselitkan kt sini..esok2 aku tangkp gmbr n tampal sket sini..ok cau!

Comments

Popular Posts