aku dan si biji kopi

kenapa tajuk kali ni ialah biji kopi??? hehehe.. sebenarnya aku baru je lepas menyelak-nyelak pages2 awal blog nih.. rata2 semuanya pasal aku tengah tension dengan kerja, assignment exam, tesis, lab dan dunia student lah.. mmg kalau bace rase mcm hidup aku ni dulu memang habis dasyat la..mcm sengsara gila je gayanye..tinggal tak gila je..hoho.. tp bila dikenang2 semula sekarang..aku rindu je sebenarnya dgn life dulu.. agaknye sbb tu orang kata, live life to the fullest.. how fullest is fullest? tu kita la tentukan sendiri.. aku tak tau sama ade dulu aku dah kutip banyak2 kenangan ke belum..tp bg aku, kenangan yg dh terkutip tu, dh cukup la bg aku.. sedikit sebanyak bila dikenang boleh membuatkan aku tersenyum... bila terkenang zaman masa tadika dan sekolah rendah.. aku jd nk tergelak terguling sbb rupa2nya aku seorang gangster dulu..keh3.. mungkin disebabkan aku masa kt rumah asik kena buli ngn abang je..cehh bunyi mcm dasyat je..bukan la..tp aku ni anak kedua..atas aku lelaki..jarak 2 thn je pulak tu..so mmg salu gaduh buli2 la kn.. agaknye sbb tu aku jd kasar sket.. jd gangster n brutal je perangai...hehe..bila kt skolah menengah pulak, dh slow sket sbb dh segan la..lg2 pulak aku skolah agama..maka diajarlah cara sopan santun dan adab seorang perempuan.. walaupun begitu, aku masih bukan kategori org sopan santun lemah gemalai ye.. hehehe aku biasa2 je..kira x ikut acuan sgt..ade sompek sana sini hohohoho.. masuk matrik dan upsi pulak aku makin matang.. tp xde la matang mana..poyo2 je dulu kih3.. dan sekarang rasanya aku dh agak matang la..sbb tu bila fikirkan perangai dulu2 rase segan pun ada.. harap2 kwn2 x ambil hati la. .sesungguhnya aku x berniat begitu..hohehoheeheee..

oh cuma walaupun aku semakin bertambah matang, ade satu je yg x berubah kot..aku penggemar biji kopi tegar! hihihi kang kalo ckp jenama minuman berasaskan kopi..aku xla istiqamah ngn satu jenis je..aku ni jenis suka cuba2 gak..tp rasanye yg plg lama bertahan ngn aku ialah beliau..hehehe 
aku start suka minum nescafe ni sejak skolah menengah..konon2 utk membuatkan mata x ngantuk..nk stay up study masa spm.skali tgh2 study dengar bunyik mcm2 terus tutup buku tido..haha.. masuk matrik pun sama..ini lah minuman asasi aku..nescafee..masa ni belum pandai nk tukar2 jenama lain.. sbb masa tu duit pun terhad..rasanya sepeket besar ade 30stik..so cukup la bekalan utk sebulan..bajet2 masa ni..mungkin terlebih bajet kalo musim exam la.. masuk universiti plak..aku masih setia kepada minuman biji kopi jenis ini.hehe..maka nescafe boleh la bg aku penghargaan berupa bekalan nescafe sepanjang hayat..keh3..tu namanye nk pendekkan jangka hayat.. ;p

ok sambung semula..masa kt upsi la aku berani2 cuba jenama lain..housemate aku pun ade sorang yg gila biji kopi mcm aku..kitorg dulu panggil benda ni 'dadah'.. kalau x amek 'dadah' ni sehari rasa mcm x kena je hidup hari tu..tp kwn aku ni lg dasyat kot..rasenye sehari boleh 2 3 kali dia minum.. pagi2 lepas subuh je rumah dh bau kopi..dia mesti minum..dia minum aik cheong white coffee.. aku pun kadang2 try2 la bli gak nk cuba2..tp x bertahan lama..mesti kembali smula ngn nescafe..antara beberapa enis yg aku pnah try ialah aik cheong..alicafe..kopiko.tp last2 nescafe jugakkk.. tp masa aku practicum..kesedaran tentang cafein tu dh meningkat..rasa mcm teruk sgt je bila addicted ngn nescafe ni.. masa tu cuba2 pulak minum radix..dikuatkan lg ngn roomate aku pun penggemar kopi jenama radix.. katanye sgt kurang cafein dan mengandungi 7 herba yg baik.. jd aku pun try lah..memang rasa dia x berapa kick mcm nescafe..tp aku bertahan jugak sbb nekad nk kurangkan nescafe.. radix ni boleh la tahan..dh lama2 bila hari2 minum, aku jd biasa n suka..ada beberap hari yg aku terlupa nk minum pagi2..nnt kt skolah mesti rasa letih2 je.so masa kt kantin skolah, aku akan order radix ice..hehehe.. bak mai secawan...*sengau2 omputeh*
 dan...hari ni aku berusia 27thn..telah menjadi guru lbh kurang 3 tahun..dan aku masih penggemar biji kopi.. cuma dh bukan hari2 la..aku cuba kurangkan.. tp cabaran masih ada..2org pembantu makmal aku adalah penggemar biji kopi tegar!!!! pagi2 dh semerbak bau air diorg..sorang guna nescafe.sorang alicafe..yg alicafe tu..bau mmg pekat gila..so aku bau aroma kopi alicafe pun aku dh segar..lega je rase...huhu..nmpk sgt dh kronik kn.. jadi hari ni..masa tgh pegi kt sebuah kedai ni..aku ternampak radix coffee..ape lagi..aku pun beli laa..hihihi..

Comments

Popular Posts