Muka ketat

fuhh jadi cikgu ni memang ibarat lilin membakar diri! ya..semua orang tau peribahasa tu..erkk..tu termasuk dlm peribahasa ke tu eh? ape2 jelah.. sedang aku menaip ni..aku sedang bermuka ketat.nak maintain muka ketat ni bukan senang woo..habis tak pasal2 mati beberapa urat saraf kt muka ni..sebab tu la nnt jadi makin tua..haih..tp aku sanggup lagi mengorbankan urat saraf muka aku daripada membiarkan budak2 kelas yg aku relief ni bermutasi jadi haiwan2 liar yg gagal dijinakkan... begitulah pengorbanan aku sbg seorang guru..mcm lilin membakar diri la kn??? hahahhahahhaa.. ok mase tulis hahaha ni...muka aku masih lg ketat..sangat susah nak melakukannya..kalau tak caye boleh try..ko bayangkan sesuatu yg fun dan tulis benda2 yg fun jugak tp muka ko maintain ketat...tengok susah ke senanggg..heeeeeeeee...

jadi guru ni memang tak senang..ko jangan harap nak disukai oleh sekelian alam kalau kau ade aura gunung berapi..tapi kalau kau bermuka manja dan buat2 baby face (ok ni bukan kategori aku la), budak2 akan pijak kepala pulak bila kau duduk dalam kelas diaorg..susah kan? tp sbnrnye pelajar2 pun ade kategori jugak.. mcm yg tengah aku relief ni kategori yg dasyat sket..tapi ni belum tahap dewa lagi dasyatnye.. walaubagaimana pun, takleh bg muka sbb perangai masing2 mcm syaitonirrojim.. tp ni bukan salah diorg..ni semua salah syaiton sbb hasut diorg jadi mcm nih.. kesal2..

kategori yg lagi satu pulak, kategori bagus2..pandai respect guru walaupun cikgunya x bersikap seperti Nyi Burga Kelara..ok kau tak bace R.A.M's.. lebih kurang mcm naga berapi la.. sebab tu kalau nak jadi cikgu, selain mempunyai kemahiran muka ketat, kau kena ade kemahiran talam 2 3 muka.. talam 1 utk budak baik2.yg pandai respect cikgu.. talam 2 utk budak2 yg berjya dihasut oleh syaitonirrojim ni.. talam 3 utk pengetua :p talam 4 utk guru2.. hehehehhh xde la gurau2 je.. biasanya 2 talam je la.. kalau ngn org yg jenis tak pijak kepala..aku akan guna talam sebenar aku la..tak kira la talam aku tu sompek ke..kemek ke.tak berkilat ke..redah je..jgn hipokrit x kira la depan pengetua ke budak2.. tapi kalau tgh berdepan ngn budak2 kelas hangin ni..aku kena pakai topeng nyi burga kelara la..ganas lagi samseng lagi berapi.. kalau tak, alamatnye kelas aku akan berubah menjadi pusat pemeliharaan haiwan liar..kalau zoo boleh tahan lg..ni haiwan liar.paham?

ok..lg 3 mnt nk loceng..kelas masih terkawal sbb budak2 cuak tgk muka ketat cikgu + mcm ade obor api atas kepala aku ni..tggu nk menyambar org je..hohahahahhahahaaa.. ok siap!

Comments

Popular Posts