selsema babi

"ela xkene selsema babi sbb ela bukan mkn babi" kata dik sedara aku kelmarin..haha..naif sungguh la kazen aku nih..blh dimaafkan kot sbb baru 12 tahun tp nk kene ajar lbh tu!

hari2 ada iklan selsema babi..uhuhukk..jika anda mengalami simptom2 spt berikut..sila pergi ke hospital segera! demam, sakit tekak, sesak nafas, sakit kepala, +++ (x ingat dah..)..
actually aku tgh kne flu nih..bukan selsema babi hopefully..hohoho..seksanya la rase kalo org jarang sakit titiba sakit..cess..sempat lg nk riak tu..hoho..bukan..ape2 pun aku bersyukur sgt sbb dikurniakan immune system yg agak baik b4 ni..dlm adik beradik aku..aku la yg paling gagah..jarang nk sakit2..kene ujan pun ssh nk demam..sbb aku suka amek Vit C kot dr kecik..yeke?! kecik2 dulu xtau la aku suka mkn oren ke x kn..tp kalo nk diikutkan, Vit C bukan saje ade kat dlm buah2an citrus..tp papaya pun rich wich Vit C jugak..n the greater supplyer adalah Guava..dan semua2 tu adalah fevret-fruit aku..dan bila besar ni aku mmg xblh miss amek Vit C supplement..sbb...nnt gusi aku berdarah..kulit kat tepi kuku kering!so terpaksa amek la..dan kesannya..selain menguatkan struktur elimentari aku...immune system aku pun dapat ditingkatkan...hah! merepek ape daa..
weh maiyah..kalo immune system baik sgt..ape kes kene flu ni?!~hehe..
aku dapat mende alah ni..seingat aku bebetul after blk dari tesco..atau lbh spesifik lg lepas aku mkn soft-ice-cream sebanyak 3 kon! (aku x tipu tp bukan disengajakan!)
aku xla kemaruk sgt nk mkn eskrem smpi 3 kon tp TERPAKSA makan sbb DIPAKSA oleh 2 bdk cenonet yg mmg nk kene sekeh ngn aku pas nih..huhu..mase abes shopping2 tu..mak ngn abah nk gi kedai aksut jap bli kasut abah..dan aku pulak dikehendaki memakan aiskrim ngn bdk2 ni kat bangku tepi kenny tu..mak pun satu..ade ke mak bli bdk2 tu sorg satu aiskrim..akibatnya..aiskrim tu meleleh2 dan terpaksa aku mkn cepat2 aiskrim diorg sblm cair dan jatuh atas lantai..xde tong sampah dekat2 ngn bangku tu! mmg teruk betul tesco..so aku terpaksa jd tong sampah habiskn seme aiskrim tu termasuklah aiskrim aku skali..dan bermulalah kisah maiyah kene flu!
~semalam-aku mcm terpikir entah2 aku kene H1N1 kot..uhuk!cuak gak tp rilek lg..sedut vicks byk2..bersin+selsema+mata gatal+hidung mcm nk tecabut+xleh tdo+ssh nk bernafas+sakit dlm telinga=sapu kapur~survive smpi hari ni..
hari ni~been better kot..kurang bersin2..selsema menjadi2 tp rasenye tu tanda dh nk ok+mata dh x bengkak n gatal+mkn panadol soluble 100mg=hopefully esok dh ok

so rase mcm ssh jgk la kalo kene flu kn?! mesti org kate tu pun nk kecoh..tp seriously..aku jarang sakit mcm ni..so bila skali sakit..agak gelabah jgk la..tp aku maintain plg gagah dlm umah ni sbb stakat ni xde la merengek2 sakit kat mak smpi mak kene stay-up ke ape..tu seme kalo abg n adik2 aku sakit..haha..aku still blh uruskn diri sniri lg..sempoi ar maiyah!

Dear Allah..thanks for the test..may everything gonna be okay..please sail eveything smooth for me!

Comments

Popular Posts