laptop gue kene selsema babi!

laptop-ku dah jahanam! atau dgn perkataan yg lebih sopan..dah xblh function! huaaa!!!sedey gielr..aku xtau la apsal la ngn laptop tu..dah bape kali masuk hospital..tp last2 blh rosak jgk..apsal hah?! mumula dulu..rasenye antara aku ngn kengkawan..laptop aku la yg paling hebat..xde sebarang masalah+laju je..org lenn punya ngn mcm2 hal..yg lembap nye..yg virusnya..yg cepat panasnya..yg asik2 kene format..yg ape2 la..dulu aku punye laptop xde poblem pun..rilek je dulu wat keje..cuma mase last2 pract dulu..dia wat senggap titiba windows corrupt..(org cina PC World ckp)..so aku pun format la wat kali pertamanya sejak beli dulu..lega sbb aku mmg save seme menda penting kat D..so poblem setel..pastu ade skali tu..di suatu pagi yg hening..aps subuh..aku on9..skali ujan ribut petir seme..aku leka + lengah2kan nk cabut cable...skali menyambar laptop aku! peh..keyboard aku rosak..nasib baik..bila bwk gi kedai...org tu ckp nk betulkan kene hntr center..charge dlm RM200! huh?! xjadi..so aku bli keyboard lain je..external..so ingat dah setel lah..skali baru2 ni..aku xtau la nape laptop aku lembap semacam..asik hang je..nk guna words pun lembap gila nk kuar huruf2 tu..(mcm laptop moknik yg dh jahanam dulu)..aku pun restore laptop aku ke tarikh 2July09..apsal tarikh tu???mls nk citer..tp still lembap jgk..aku xtau la ape nk jadi..aku scan system..aku tinggalkan je dlm bilik..skali bila masuk smula..tgk2 laptop aku dah gelap..itam legam!bengang!!!!!!!!
so sampai arini xblh start laptop..mase nk booting tu..dia tulis xblh nk fix disk..amende maksudnya..lagi..BIOS shadowed??!! aku xpaham satu kemende pun..so skang ni guna laptop abah..boring btul..
~
hopefully laptop aku tu demam je..xkn la kene selsema babi plak kot..ntahla..sah2 la kalo hntr kedai..ilang segala khazanah aku yg blom sempat nk transfer ke D..waaa!!!!!!
blh ke ade miracle titiba laptop aku sihat?! bengang2!!!

Comments

Popular Posts