treadmills vs. massage chair takasima

Sebenarnye dah 2 3 hari aku macam tak boleh terima kenyataan lagi yg aku dah beli treadmills dan kerusi urut!!!!! huahuahuaaa perasaan yg takleh digambarkan...ok aku tau mcm gayat je...tp bagi insan berpendapatan tak seberapa mcm aku ni, memiliki kedua-dua mesin tersebut mmg mengujakan... huhuuuu... sebenarnya aku plan nk bli treadmills je...tiba2...datang saje kat kedai takasima tu, aku bagai dipukau oleh promoter tu...siap 3org skaligus menghasut aku supaya duduk di kerusi urut tu...aku byk kali menolak walaupun dlm hati berdebar2 je tgk kerusi tu..huhuu...akhir skali masa nk buat pembayaran tradmills tu, aku pun duduk la atas kerusi tu...terus budak tu on kan kerusi tu..ape lagi...sedap gile lah! aku terhayal terus dgn urutan2 yg mcm2 tu..mmg syok gila! siap picit2 kaki...tapak kaki mcm ade org picit2...best gile! aku main2 je tanye budak tu..berapa harga kerusi ni? dia ckp rm6600... wahhh aku terus telan air liur...skali budak tu ckp kt aku.."kak, kami bg special price...(sblm tu mmg ade mcm2 pakej dia bg tp aku x berminat..) sy bg akak rm8400 untuk treadmills n massae chair ni..dengan installment 3 tahun, bulan2 akak bayar dlm rm222...nak tak kak?" aku pun mcm.."whattttt??!!!!!!!!!!!!!" meronta2 aku mcm nk beli...sbb bajet aku pun dlm rm200.. aku mmg nk buat installment 3tahun..hehe kurang sket membayar bulan2...lg pun 0% interest..apo salahnye tak??? aku terus bersok-sek-sok-sek dgn adik aku..maka terus bersetuju dgn offer budak tu td.hahaha....aku pun xtau lah kalo keputusan aku tu bijak ke tak bijak..cuma aku terfikir, massage chair tu bakal membahagiakan seisi keluarga aku dari pelbagai aspek...dari aspek 'tukang urut' family aku, confirm2 la diorg gembira sbb dah x payah mengurut2 dah hoho...dr aspek "tukang diurut" pulak, pun hepi gak sbb bila2 masa boleh diurut..x payah tunggu di tukang2 urut balik kerja...huhuuuu...dan yg paling penting, massage chair tu aku nk hadiahkan kat mak n abah...eh tp nnt aku pun nk guna gak...x jadi la nk jadikan hadiah..haha...kira semua boleh pakai...cuma...aku nk sediakan tabung kebajikan..sape2 yg baik hati, isilah bape2 ringgit yg ikhlas kalo nk guna tradmills n massage chair tu..hahaha...so nnt aku blh bg dua duit sumbangan tu..satu bhgn utk masuk dlm bil eletrik..satu bahagian lg...tambah2 duit bulan2 aku bayar..kahkahkahhh..keji ke x ek cmtu??? haha...so kiranya segan2 sket la adik beradik aku yg lain nk guna...sbb sebelum ni aku ajak share beli semua xnak kan?! so aku nk jadi hajah bakhil sket:p huahuahuaaa..nasiblah ko semua ade kakak kedekut mcm aku huhuuuu ...ohh x sabarnye nak tunggu sampai benda tu...hari2 termimpi2.. :) poyo!

harga asal budak tu kata dlm 8k plus2...tp best price 5k...

yg ni pulak harga asal rm6600..tp skali ngan bli tradmills tu, aku dlm rm8400.00...
mcm ok la kot kan? ke mahal? treadmills tu dh byk aku survey...aku pilih yg jenis mahal sket tu sbb nk yg heavy duty...maklumlah...ibarat sehari beberapa ekor anak gajah nk berlari atas tu..mau x kena yg heavy duty...kalo x, cepat jelah jahanam nnt...bukan aku sorg je nk guna..adik2 aku lg 3 org..cmpur ngan aku...ade lah mcm 4ekor anak gajah nnt nk lari....huuuhuuuu..besar betul pengorbanan nk lose weight ni..tulah..sesal dahulu pendapatan...sesal kemudia tidak berguna :( sob..sob..sob...

agak2nye nnt, mana satu yg aku guna paling lama dlm sehari?? hahah...

Comments

Popular Posts