pelik ke tak pelik

Entah ape mimpi tiba2 hari ni mcm kena seru je nak update blog...secara jujurnya selama ni bukan takde usaha nk update..cuma bila dah separuh jalan menaip, terus takde idea nak tulis..takde mood dan takde feel langsung nk post...huhuhu...jd sebagai langkah selamat, aku dah siap2 upload gambo...so kalo tiba2 takde idea nak tulis ape...aku post jelah gambor2 yg tak tau ape maksudnye ni haha.. sebenarnya dari mula lagi aku plan malas nak tulis panjang2..sbb skarang ni skill menulis mmg makin pudar...aku mcm dah x pandai nk tulis ayat sempoi2..asik2 keluar ayat skema mcm buku...bosan! ni lah bahana hampir 4 tahun jadik cikgu... 4 tahun dah? amekkaw x sedar pun..26 oktober ni ulangtahun ke 4 aku jd cikgu..mcm nk ajak sape2 celebrate pulak tp member2 cikgu jauh2..eh ade sbnrnye...ramla..heheheh..boleh gak ni plan bebetul...tp mcm xboleh je biasalah makram tu pjj (perkahwinan jarak jauh so weekend jelah masa dia nk jumpa suami...so 26hb ni sabtu...jgn mimpilah kau nk ajak ramla gi celebrate..ade yg kena parang ngan apis..husband kpd makram tu hoho...(eh kejap nk meyimpang sat..sambil menaip n upload gambo ni sbnrnye aku tgh keyin pbs..salunye kalo keyin pbs ni...mmg menggugat jiwa jantung hati limpa semua...tahap lembap yg dah xde piawai...lembap gilo! boleh la kau keyin sambil goreng ikan...basuh baju semua..ok dah boleh bayangkan betapa slow nye sistem sppbs tu? ok baik..tp skarang aku nk ckp: apesal tiba2 mlm ni mcm laju eh? salu lembap mengalahkan siput baby...ni x sempat nk buat benda lain laju je keluar...huhu pelik2..tension pun ade haha sbb tgh naik syeikh menaip blog time tula nk laju..potong line! )...

Ok berbalik kpd agenda sebenar...aku sbnrnye nk post beberapa (beberapa ke?) gambar yg merakamkan beberapa aktiviti dlm thn ni...tak ikut susunan pun..aku main sebat jelah malas nk alih2 dah hehe...cukuplah sekadar menyimpan kenangan utk tatapan masa depan..(ko tengok...ko tengok! tak ke ayat buku tu? bosan kan? lempang skali baru tau.huh!)


 ni gambar masa kursus CPD...amende tu? kau google sendiri aku malas nk citer.. yg penting kursus ni mmg enjoy gile aku suke! first time kot aku enjoy gi kursus..semua ni ahli kumpulan aku..kumpulan 3..mmg happening! masa sesi ice breaking semua dh boleh 'masuk'..kira mmg ade chemistry lah ni... tgk gambo pun dh tau semua gembira! oh kursus ni kat muo...


 ni pulak gambo anak buah ku yg sorg..Umar Imran Bin Ammar..best kan nama? mcm arab2 gitu skali ngn nama bapak..hehe..pandai mak n abah pilih nama :) nasib baik abang tak bagi nama canggih manggih mcm kebanyakan nama skarang...padahal nama2 tu ade je maksud cuma aku mcm xleh terima sbb dah mcm nama dlm novel..haha..ni mesti mak2 tu semua kuat baca novel melayu...sampai nama pun dh mcm nama hero novel n hero drama...eh drama skarang pun dh byk adaptasi dr novel..ahhh apesal ngan novel ni? bagus sangat ke! eh yg ko nk marah kenapa...huh!


 ni pulak gambar minah yg berkelah tgh padang...cuba tgk muka masing2...berseri2 cerah gebu semuakan? haha perasan...tp kalo ko tgk gambar 'after' dia..peh..mcm nk nangis...dh mcm ikan bakar..kalo udang bakar ok lg..merah2...mcm fresh2 gitu...ni dh mcm ikan bakar..hitam! memang 2 3 bulan lah nk hilangkan sunburn tu..(dah tau kulit kau snang tebako kau boleh lg duk bejemur tgh padang tanpa sunblock...jap..ko pnah ade sunblock ke maiyah? ok bai..eh nnt..ni apesal duk tgh padang? ni tgh buat latihan roket...


 ni ape? mcm pnah tgk je background gambo ni? ok sila rujuk gambo first kt atas..malas citer panjang.. biasalah..kalo fasi bukak slot amek gambar..semua dh mcm kena sawan gambo..sabo jelah...baik laki baik pompuan..same je..huhu


 ni pulak? ko bace sendiri papan tanda yg aku tunjuk tu..cameron kan? hah ni masa cuti skolah bulan bape ntah..bulan 3 ke 5 ntah...yg penting tahun ni..best...aku gi 4 org..sorg lg tukang amek gambo..ni tempat kedua kitorg jejak masa mula2 naik cameron tu..tmpt first ialah shell kt ape ntah nama dia lupa dh..oh masa mula2 nk gi cameron dulu bukan main ko hafal lg segala tempat kt cameron..siap hafal map..siap hafal makanan paling best kt cameron..dh mcm cameron tu kampung halaman ko tu..tp serious aku mmg x ingt pekan first yg kita jumpa kalo naik cameron lalu tapah tu..lantaklah!


 ni pulak? ni ainil..kwn baik dulu kini selamanya...org kuala selangor..jumpa kat upsi..single n available lg setakat ni..eh ko kenapa? ok ni sebenarnya otw balik dr cameron nk gi kuala selangor..hantar makcik ni..singgah tanjong malim semata2 nk gi tgk perkembangan upsi..mmg kembang sekembangnya.. nasib kami baik sket sbb musim exam n ramai dh balik kampung so lengang la sket..takde la malu sgt nk amek gmbr... cantik betul upsi skarang dh mcm lego land aku tgk..zaman aku dulu mcm blajo kt skolah pondong inggeris je..ok overrated!


 ni namanya one happy family! :) raya aidilfitri 2013....nampak kat leher abah ade benda putih? ok mmg ade..tp ni bukan mcm cerita2 klise yg tiba2 ade benda putih menjelma selepas cuci gambo..benda putih tu mmg real..sbb tu ade gauze yg ditampal oleh micropore ape utk menutup ijc abah kt leher tu..ok ape kau citer ni? dh mcm doktor je bunyi...ye mmg cita2 aku nk jadi doktor dulu tp x cukup pandai dan kuat berangan dulu sbb tu x straight A spm aku..kalo x dh jd doktor dah skarang..x yah ko gi skolah hari2 mengadap muka2 mulia yg comel2 lg membahagiakan kt skolah tu (ok kalo aku menyumpah2 nnt terus blog aku trending kt fb sbb guru menghina pelajar..haha) ok aku main2 je..mane ade aku suka hina pelajar..mane ade...lempang kang!


 ni ape? ko paham ke? aku pun mula2 mcm x paham tp baru teringat..gambar ni kuning sbb aku amek gmbr dr insta...edit2 sket kasi kuning supaya nampak sket jerebu teruk gila masa ni..barulah real ketua menteri melaka bg cuti hari isnin jerebu tu...tp walaupun aku x kuningkan gambo ni, ipu jerebu masa tu mmg tinggi gila kt melaka..ko bayangkan duk dlm rumah pun baju tshirt yg ko pakai bau asap..mcm ko baru lpas bako sampah blakang rumah..siap gaduh2 ngn mak sbb mak tak caye tu bau jerebu..tak pasal2 dia menuduh jiran blakang rumah membako sampah..siap tinjau2 tgk betul ke jiran blakang bako..degil betul..last2 aku menang dlm pergaduhan tu..


 ni anak sape pulak ni?? ok ko sila lihat gambar bayi di atas2 sana...sama kan mata dia?? mata remaja korea kegilaan remaja malaysia zaman skarang...ok anak buah aku ni bakal menjadi jejaka hensem kelak...muka ni nampak mcm friendly suka senyum kan? sebenarnya tidak! beliau sentiasa kelihatan sombong tetapi cool... boleh ke bayi berlagak cool? mmg boleh dan telah dibuktikan... boleh bayangkan tak aku sbg makngah ni puas agah2 dia...buat lawak depan dia..dia x gelak pun..kalo kelakar sgt pun, dia senyum tp bukan senyum habis..senyum sinis..siap pandang tempat lain..ko boleh bayangkan perasaan aku masa tu? bengang! nanti lah ko bila dh besar nnt eh! nama mamat kpop cool ni Umar Imran..perkataan yg dia tau stakat ni ada tiga.. umma=umar, yak=berak dan 'gok'=goat.. fuh..sangat xde kesinambungan semua perkataan tu kan? pening aku!


 ni pula? ni ialah makram a.k.a ramla yg aku gembargemburkan diatas td...makram ni tgh pregnant 6bulan masa ni  tu yg pipi bambam..apesal ko guna ayat gedik bambam tu? rase nk lempang je sbb x sesuai ngn ko yg brutal suka lempang ni..ok dah.. ni masa kursus cpd! aku ialah coursemate merangkap roommate merangkap copilot dia masa ni...hehe...best otw balik dr muo tu kitorg tapau murtabak singapura..tp kualiti dh kurang...org kata murtabak ujung pasir lg sedap..makcik kt hospital yg ckp aku pun x gi beli lg sbb xtau ujung pasir tu rah mana padahal kt melaka je..


 ok ni mcm pnah tgk gmbr dia dlm post2 yg lepas kan? kau cari nama dia sendiri...kira mcm kuiz la..tp xde sape amek tau kalo ko jwb soklan ni pun haha kejam x kejam la.. ok ni kwn dating aku yg sekali x sekala..kiranya aku ni kurang berdating la..sbb aku ni sangat komited dengan kerjaya aku..puii! haha tp lebih kurang mcm tu la..ade ko pnah jumpa cikgu yg tiap hari sabtu wajib gi skolah mengajar dr pukul 8 sampai lpas zuhur baru balik rumah? kalo ade, mereka ialah salah sorg dr rakan2 komited aku haha..poyo la kau..nk kena lempang!


 ini pula unit kecemasan hospital alor gajah..cantik dan selesa kan? tp itu bukan persoalannya skarang... ape yg aku nk citer ialah, zuba ko zoom jam dinding tu dan lihat pukul bape mase aku amek gmbr ni..aku pun dh x bape ingt tp dh mencecah 1-2 pagi la..bwk abah..masa ni mmg letih dan risau..ulang alik hospital..bukan merungut tp waktu tu hati x senang..risau kesihatan abah..skarang alhamdulillah..stabil..aku ingt unit kecemasan tu kosong rupanya sampai 2 3 4 pagi ramai je org.bukan sakit main2..sakit teruk2 gak..yg plg byk org semput..kesian..


cantikkan? aku mmg ade bakat melukis ni..genetik yg diwarisi dr abah...haha belagak..padahal bukan cantik mana tp cantiklah gak (pang! bunyi pelempang..) ni masa kursus cpd..cpd lagi! ye..sbb aku suka kursus tu sbb tu aku byk post gmbr masa kursus...sukati aku la.. ni pokok impian...harapannya semoga impian menjadi kenyataan..insyaAllah..amin..


tadaa!!!! anugerah pesakit ceria dimenangi oleh...ABAAAHHHH! haha..ni gambar aku amek masa hari balik dr kursus cpd...(haha bengang la tu cpd lg) masa ni dh lima hari x jumpa mak n abah...windu lew juwgek...aku ni brutal x main la nk sebut rindu2..i miss u kt mak abah..sbb aku ni terkenal sbg anak yg brutal garang dan samseng..haha..


 ni pulak ialah mak..kalo ade anugerah isteri serba boleh..mmg nk bg award tu kat mak..ni bukan ayat2 klise puji2 mak mcm biasa tau..ni meh aku nk belagak sket pasal mak aku...maybe ade jugak mak org lain mcm ni tp aku nk belagak jugak...mak aku ni mak serba boleh..ko ckp je ape keje yg dia x buat...dia lah nurse..dialah doctor..dialah pharmacist, dialah cleaner, dialah attendant dialah segalanya kecuali dia bukan pemandu ambulance..sbb dia takut bawak kereta dr muda sampai tua..hehe...tp semua pekerjaan diatas hanya diiktiraf oleh mereka dan keluarga mereka hehe... serious maklah 24jam duk teman abah...hari2 dh la keje dia meng-inject insulin abah..pastu segala jenis ubat dia hapal...siap boleh adjust2 dose ubat..ha ko ado? dh mcm doktor plak...pastu ubat darah tinggi abah mcm x sesuai dia boleh plak cadangkan guna jenis lain..skali doktor kate, cadangan tu betul..hah xke mcm pharmacist tu? haha..hebatkan? ye.mmg hebat..ini ialah super mom! thanks mak sbb jd mak yg hebat..walaupun salu gaduh ngn mak, tp ni lah mak tersayang..hehehh..aku kan samseng..sbb tu suka gaduh =_="


 fuiyo...robotik tu..aku sebagai mentor ok! :p dan kami menang innvative award..first time masuk..harap2 thn depan bertambah hebat heheh...


 ni namanya manusia mencari pasal dengan kera...elok2 kita dh ade periuk yg canggih...boleh lg nk amik periuk kepunyaan kera..nasib baik x jd gaduh...dpt juga raya haji thn ni makan lemang periuk kera hehe.. eksaited kemain siap masuk kt fb semua..tp mkn nye 2 ketul je sbb aku mmg TAK SUKA PULUT! ok bukan x suka bebetul..tp buat2 x suka sbb kalo aku makan sepinggan pulut..aku akan sendawa setahun...ape! mcm tajuk cerita sinetron? mmg pun..tp mmg betul aku berangin gile ngn pulut..boleh sendawa non stop..nasib tak masuk books of record je kn..


 ok..ni bukan kau je bosan ngn perkataan 'cpd'...tp aku pun dh bosan..tp ni pun gmbr kursus cpd..kenapa byk sgt aku masukkan ni! tension plak!


ni sambungan kisah ebrkelah tengah padang..ni sebahagian dr pasukan roket...eh baru teringat..ni latihan roket utk pertandingan sekali gus utk pelancaran bulan sains gak..tgk aku dgn gembiranya memegang dua telur rebus...mmg aku makan dua2 tu sbb nasi lemak kak pau sedap gile! alasan nk mkn telur byk..x sedar badan dah camtu makan lg benda lemak2..hisy! ape? kak pau tu sape? kak pau tu gkmp sains n maths skolah aku..sempoi gila..best dan nk pencen lg 2 tahun..tu yg x best..nnt dh xde gkmp yg sempoi.. :(


ni lah kak pau yg aku ckp tu..masa ni raya..saje dtg raya umah dia..alang2 balik dr tampin..skali mmg langkah kanan...makan best! siap dpt makan gulai ititk...org raya mkn kuih2 raya...kitorg siap makan nasi tambah 2 3 kali haha dasar tak malu punya org :p nk balik tu siap dpt duit raya! gile lah sempoi kan?! dah dekat 4thn x penah dpt duit raya sejak bekerja..skali thn ni dpt..best2... bape ringgit? tu rahsia..tp mmg lumayan la..thanks kak pau..huhu..ape kitorg pegang ponjot2 warna oren tu?? haaaa... tu lg best dr duit raya...kitorg siap dpt tau sambal daging best in the world! mmg terbaek sambal daging tu...dgn x malunya kami amik bungkusan tu...xde buat2 tolak2 ayam dah..sbb sedap...huhu..oh lupa..dlm gmbr ade dua 'kak'... yg pepel tulah kak pau... skali tgk muka pecaya x tu cikgu kimia hasil keluaran universiti southampthon? hehe..power kan? power memasak jugak tau... yg pink tu kak nor merangkap guru fizik dan rakan baik kt skolah... so ni lah dia trio guru komited yg gi skolah hari sabtu tu.. ckgu fizik-bio-kimia... ade lg 2 yg tiada dlm gambo..cikgu rifin n kak faizah :)



ni kenapa boleh masuk gak walaupun bukan kategori manusia??? tp ni adalah makanan dan minuman yg dijual berdekatan dgn rumah kak pau kt simpang empat...so kira ade kesinambungan kan?? ni pulut panggang dan air tebu kaw2... best in the world!



eh abes dah?? alhamdulillah..naik pening aku citer psl gmbr..sebenarnye byk lg gmbo tp malas nk cari dah..cukup lah sbg permulaan baru semangat membelog..ape ayat aku ni? lantaklah..ok sekian terima kasih sayang!

Comments

Popular Posts