perjalanan tergendala sebentar

tiba-tiba je terasa mcm perasaan ni agak sentimental..huhu..punca utama sebab baru lepas kemas2 dvd2 yg menyimpan gambar aku dan kwn2..gmbr start zaman tadika..skolah rendah.. skolah menengah..matrikulasi..upsi..practicum..semua aku sempat aku wat backup.. mcm tau2 je mase HD nak rosak aritu.. huhu..alhamdulillah..mmg aku jarang delete gambar2 walopun gambar tu tah pape bg org lain..bg aku msti ade sbb gambar tu ada..sbb tu aku sanggup duduk berjam2 berminggu2 depan scanner men-scan sgl gambar dulu2 yg guna filem tu..gambar kabur pun aku scan..alasan sbb mase cuci dulu adela kene 30 sen kan..so alang2 tu scan jela..x sampai seminit pun dh dpt softcopy dia..mane tau gambar tu nnt kot2 leh jd bahan bukti ke..haha..kes telebih tgk movie ;p
-
okay ni bukan point sbnr bg keterangan gambar kat atas..yg sebenar2nye..tiba2 aku rase sangat sangat sangat teringat kpd mereka2 yg wujud di alam nyata sepanjang pejalanan hidup aku ni.. huhu.. hidup ni mcm kapal belayar kn..ada destinasi..sepanjang belayar tu byk tempat dia singgah.. bertukar2 penumpang.. bertukar2 tempat persinggahan..cuaca..suasana..mcm2 berlaku sepanjang pelayaran tu..biasanya pelayaran hanya sekali jalan..takde patah balik..terus menuju ke destinasi.. alangkah masa berlalu tak nak tunggu 1 saat pun kn.. kenapa je tiba2 rase mcm nk suruh kapal aku patah balik je ek..pusing semula hala tuju..hanya sebab rindu ngan sebuah tempat persinggahan..huhu sbb kt tmpt tu mcm2 org aku knal..yg akhirnya aku buat kwn.. yg sama2 harung susah senang.. oh sgt sentimental nye jiwa sekarang..mmg ni la yg akan jd x kira bape kali pun aku ulang tayang gambar2 tu..wuwuwuuu... harap2 berlakula sesuatu yg blh meredhakan sakit dlm jiwa nih.. hoho..apekah aku merepek..kesimpulannya.. aku kangen bangat sama mereka! bila mau ketemu lagik sih! kangen bangat nih v_v


oh~true friendship really affect my life..may He give us chances to reunite..ukhuwwah fillah abadan abada..

-
-
sila teruskan pelayaran wahai nakhoda kapal.. aja!

Comments

mayah...ape buat cite sedih nie..huhu2. sedih km baca.. dah tue, gmbq tue menyimpan banyak makna..di situ terselit sebuah kenangan yg xkan dapat dilupakan smpai bile2 pn..kcuali bile Allah dah tarik ingtan ni blk.. km tetap akn ingt sebuah persahabatan yg xberbelah bagi..hope,pasni,kite semua still cntact antara 1 sm ln..

**kapal yg berlayar tidak mgkin akn dpt singgah ke perhentian yg lalu lg..tp,ape yg dikutip pd perhentian itu dpt dibawa hingga ke akhir hayat mnjd kenangan yg sgt2 bermakna..terpulg kpd nakhoda kapal..smda utk mengingtinya @ tidak..:)**
huk2..ni yg bertambah sedey ni.yup.. persahabatan yg x terbelah bagi.. org yg x mengalami msti x faham kan mcm mana berharga nya nilai persahabatan tu.. thanks for being such a wonderful bestfriend.. betul la..kapal yg belayar tak kan buat u turn.. tp memori sebuah persinggahan tu sentiasa diulang tayang dlm hati nakhoda kapal tu ;') insyaAllah tak kan dilupakan dan akan sentiasa disematkan..deep in heart.. dengan izinNya..

Popular Posts