be-your-self!!!

urghhh..aku tgh mengalami kecelaruan identiti..erkk?? tepat ke istilah aku guna nih?? maksudnye perasaan dan minda aku tengah berperang.. cuba nak selindung identiti sebenar aku sehingga menimbulkan kesan2 sampingan yang aku tak suka dan aku rase macam sangat2 terganggu ngan diri sendiri yang dirasakan kini sangat tak berdisiplin dan sangat tak sistematik... apekah??? okay actually aku da mengalami benda / masalah ni lama dah.. rasenye sejak zaman U kot.. tapi mase tu aku rase itu sangat sesuai dengan keadaan dan persekitaran.. tapi bila dah masuk fasa baru dalam hidup ni.. rasenye aku perlu jadi diri sendiri.. tidak perlu berperwatakan lain yang dibuat-buat supaya itu dan ini.. huargghh... ape sebenarnye ni?? okay staight to the point.. masalah aku ialah aku merasakan yang diri aku sekarang ni sangat tak berdisiplin dan tak sistematik atau dengan perkataan lebih santai yang aku sekarang ni degil dan beiga.. hah? okay lebih fokus kepada masalah sebenar.. macam ni.. bila masuk sekolah ni..aku adalah junior di kalangan guru2 sedia ada.. lagi2 aku merupakan satu2nya guru baru di sekolah tersebut.. dan diibaratkan seperti sehelai kain putih yang belum dicorakkan.. pencorak nya ialah aku sendiri; sama ada nak corak batik..abstrak..stripe atau polca dot..aku pilih sendiri.. maka oleh itu.. disebabkan aku sangat berhati-hati dan memandang serius terhadap perkara ni..aku tak mahu tercorak dengan corak jalur2 yang sangat lurus dan suka dipergunakan oleh pemilik2 kain bercorak lain yang kainnya kebanyakan dah warna hitam terus.. oleh itu.. utk memastikan keadaan ini terjaga.. aku cuba berlagak dengan lagak yang sangat kontra dengan jiwa sebenar aku.. ape benda ni?? snang citer.. skang ni aku tak boleh tunjuk terlampau rajin.. supaya tidak dikatakan Dr's pet.. (Dr itu adalah pengetua aku).. aku tak boleh menyiapkan laporan2 minit mesyuarat awal2 supaya nanti tidak akan diperli2 sbg penyapu baru.. aku tak boleh bersungguh-sungguh melaksanakan sesuatu tugas agar tidak dibebani lagi dengan beban2 yg berganda2 disebabkan aku akan menjalankannya dgn sepenuh jiwa raga bakul sekalian.. teruk sangat ke?? tp ini la realiti yg aku alami sehingga hari ni.. aku pun kadang2 tak paham ngan keadaan tempat aku bekerja..agaknye disebabkan jiwa yang sudah veteren dan ibarat menunggu hari diisytiharkan utk angkat kaki saje..sbb tu mereka mcm tu.. tp tolong la paham jiwa aku yg baru nk terbentuk ni..huk2..disebabkan terlampau berlakon seperti mengikut rentak dan ragam mereka.. aku yg susah.. rase tak snang hati sbb bila nak buat benda kena sorok2..supaya org xtau yang kita dah start setel kan satu2 benda.. da siapkan laporan itu dan ini.. haih.. susah nyee... rase mcm tak sedap hati sbb kena berlakon mcm malas dan santai.. sedangkan dlm hati rase memberontak ngn lakonan seme tu.. aiyaaaaaaakkkk.. tensen gak cmni.. maka disebabkan dah rase sampai masenye aku berenti berlakon.. maka aku akan jd diri aku yg sebenar.. lantak pi lah org nak kata apa..tu la leceh duk skali ngn diorg.. ape aku wat seme nak tau.. seme nak jenguk..huhuhu..tersangat ambil berat kat junior mereka.. annoying gak kn.. ape2 jela.. yg penting.. berusaha memajukan kerjaya ko cik maiyah.. jgn terlampau memikirkan ape org kata..buat yang terbaik utk diri sendiri dan masa depan
BE YOUR SELF!!!




Comments

Aisyah Humaira said…
Betul..just be ur self..xperlu nak ikut kehendak manusia yang tak sudah2..

Popular Posts