cuti2 malaysia=))))))

okay..esok last day aku bertugas utk cuti skolah 2009..hehe..ni bukan topik best nk citer pun..cuma rase gumbira je.. sebab.. ptg esok bermula la episod meronggeng-enjoy-joli-riang-ria-sakan..hehe..bukan aku je..tp adik2 aku yg berderet2 ni pun dah sama tahap hepi ngn aku..haha..yela..aku kan akak plg bez diorg (bluekk!).. nk gy mane2 pun tunggu aku free baru leh gy..haha..so esok ptg pas blk skolah nk gy pc fair kt mitc.. permulaan episod meronggeng-enjoy-joli-riang-ria-sakan aku..hoho.. weekend ni xleh gy jln2 sbb kene support adik aku nk study SPM! tggal lg 1 paper x abes lg..chaiyok bro! pastu ISNIN ni nk betolak gy Jb..yeyeayy.. cik kazen nk kawen 12.12.09 nih..adess ckp psl ni titiba rase kecut perut..ngaaa..
.
.
SEBAB??
.
.
aku GAGAL siapkan esaimen dia bg -wat rosette bunga stokin!- oh..mmg aku xde bakat nk gubah bunga nih.. actually bunga tu dh jd rupa bunga (adik aku ckp mcm bunga taik ayam versi albino!)..daun pun dh kira okay la even kaler dark purple tu menggerunkan jugak la bila tgk..haha..masalah giga besar skang ialah aku gagal mencantum/menggubah menda2 tu jd sebuah rosette yg sweet..erkk so aku pun gy survey rosette sedia-siap-tinggal-beli-je kat kedai2 kt melaka nih..maka rosette plg comel aku dh bli kat mydin..TAPI! cik kazen aku xtau lg pasal nih.. adoyai.. rase bersalah gak tp aku xde la rase bersalah sgt sbb kalo bgtau dia awal2 pun bukan dia boleh siapkan gak..sebab skang ni pun adik2 dia tgh mabuk wat BUNGA TELUR STOKIN gak (x siap lagi weh!!) mmg giler stokin btul la cik kazen sorg nih..haha.. mabuk x mabuk mmg kene wat smpi siap la kn b4 majlis nnt..hoho.. aku pelik nape x tempah je seme2 menda tu..kn snang..[adik dia ckp cik kazen ni nk wat menda tu seme hand-made supaya jd meaningful sket..kira nnt mcm baru la ade feel nk bg or persembahkan kt org hasil kerja tgn sniri..] ooo..baru la aku paham..tp bab rosette ni aku rase very d small matter kn?..sbb menda ni hanya dipakai oleh kami2 ahli family cik kazen supaya tetamu yg dtg nnt tau la sape-ape-mane jika ape2 nk tanye..x gitu?? maka kalo makcik2 aku + aku pakai rosette yg mydin wat nih..feeling dia same je kn ngn kalo pakai rosette bunga stoking hand-made tu? erkk.. ke ade rase mcm sket bangga + terharu.. huk2..mati la weh.. cmne la nk bgtau nnt.. ngaaaaaa.. aku doa2 la cik kazen aku ni x kesah.. kompem2 la dia x marah tp kesian lak kalo dlm hati dia frust sbb aku x wat rosette bunga stokin tu..adess..tu yg aku nk gy sana awal sminggu ni (amek ati sket) blh la tlg wat bunga telur stokin yg x siap2 lg tu.. xpun tlg gubah hantaran ke..haha..xpun hias bilik pengantin ke..mak aii..mcm dasyat jek kalo aku wat menda2 cmtu..ngeeeee.. ape2 pun..doakan aku selamat x kena fire ngn beliau nnt..huk2..
.
.
moral cerita: sape2 yg nak kawen nnt dan nak wat semua persiapan SENDIRIAN-BERHAD atas alasan supaya lg meaningful ke.. memorable ke.. lbh touchy ke.. terharubel ke.. ape2 la..sila mulakan kerja setahun sebelum majlis ye..serius..kerja last minit nih mmg menempah susah je.. dr nk hepi2 nnt jd stress lak bila dh dekat2 ngn majlis..stress ngn menda2 yg x setel2 lg nih..huhu..sekian pesanan penaja=)

Comments

Popular Posts