laporan edisi cemas

huhuhuhu hari yg kelamkabut..kelako pun ada..mmg pengalaman pelik je..entry kat bwh ni bukan main suka hati je gembira tak payah gi sekolah..tapi sejam lepas aku tutup laptop sbb dh kepoci kat fb ngn blog..aku dapat call..bahawasanya sapa2 yg stranded tak leh gy skolah hendaklah melapor diri di mana-mana badan kerajaan memaklumkan bahawa kita gagal untuk ke sekolah dan ketidakhadiran bukanlah sebagai perbuatan ponteng! ngahaha...mula lah eglabah tadi..sbb kereta takde kat rumah..mcm ne aku nk gi lapor diri..kereta adik aku plak dh bwk gi melaka..ada hal penting..yg ada motor yg aku tak tau nk memandunya! gila! last2..mintak tlg kwn sama skolah yg sama2 tak dpt gi skolah amek aku..lapor diri kat sekolah kebangsaan sungai petai pukul 12 tenga hari! hahaha..kalo guru besar tu tanya kenapa lambat ..nak je aku cakap..saya tersangkut kat banjir sampai tengah hari..hehehe..nasib baik lah beliau tak tanya..maka tak jadi lah dosa kelentong mcm tu..muehehe..lepas saja lapor diri..guru besar tu dgn baik hatinya membebaskan kami untuk ke mana2..yelah nak duduk skolah tu buat apa? tak kan nk dpt relief eklas? ada aku bersilat kang..asik2 relief kelas..akhirnya kami membawa diri ke tampin..dalam perjalanan terjumpa skuad polis hensem bermotor besar tgh bg isyarat nk kosongkan jalan sbb abg2 le tour de langkawi nk lalu..apa lg..guru2 ponteng ni pun sama2 ngn org kampung duk tepi jalan nk tunggu abg2 LTDL tu lalu..peh..kalo la masuk tv..alamatnya ekna sembelih la ngn pengetua sbb pagi2 call skolah suara bukan main sedih sbb terkandas dlm banjir tak leh gi skolah..aleh2 muka amsuk tv sibuk menebeng tepi jalan tgk org lum,ba basikal..ahhaha..nasib lah..habes sahaja acara tepi jalan..kami terus ke tampin untuk makan nasi ayam gemas mustaffa..memang terbaik! ikutkan hati dan nafsu makan..nak je order sorg dua pinggan..tapi malu lah pulak sbb tgh lunch hour..ramai org office tgh makan..yg laki2 pun seme mkn sepinggan..tiba2 aku plak nk 2 pinggan..haha..maka..terus pasang azam baru..nnt nk dtg smula nk tapau dua bungkus lepas ni..makan kat rumah dua bungkus sapa nampak kn? wahahaha.. melampau gila! ok tu je laporan edisi cemas setakat ni..sekian..

Comments

Popular Posts