penyapu baru penyapu lama


-penyapu baru- org salu guna ayat ni utk pekerja2 baru kn.. kalo nk lg sakit hati.. bunyik dia cmnih.. 'jgn jd mcm penyapu baru sudah lah..mula2 je rajin..bila dh buruk letak tepi je.. dh x guna pun..' erkk mmg sakit hati btul kalo dpt sebijik kt telinga cmtu kn.. hoho.. xde la sape2 sebut kt aku cmtu.. cuma skang ni ade rase sket x puas hati ngn sorg homo sapiens kt skolah aku tu.. kadang rase meluat + menyampah + ilang respect aku kt dia.. huh~ mentang2 aku same panitia ngn dia..bkn main lg dia pas keje dia kt aku.. mumula dulu aku ok lg..tp skang ni aku dh mcm menyampah btul.. yg plg aku x suka cara dia pas keje kt aku.. bg alasan mcm2 konon mmg bukan dia sengaja xnk wat..konon mmg dia nk wat cuma ade sbb yg dia terpaksa bg keje tu kt aku.. yg plg aku xleh blah, dia ckp keje yg dia kene wat tu terlampau mudah utk dia wat so pas kt aku la keje2 cmtu! ngan cara ckp yg berapi2 dan mcm bagus tu.. mcm dia sorg je yg btul.. seme org salah.. plus asik2 sibuk citer pasal aktvt tabligh dia tu.. sibuk citer bz nk kuar 40hr cuti skolah nih.. pastu ckp mcm seme program + mesyuarat + aktvtv yg berkaitan ngn skolah ni seme nonsense.. mcm tabligh dia tu je the best la.. huh! sgt aku x suka! ni la cth penyapu lama yg dh buruk yg btul2 nk kene dispose nih!!!! sakit hati btul.. cuma 1 je aku sronok..haha.. aku berjaya 'lepas' dgn jayanye soklan2 menguji minda utk setiap ckgu baru yg dtg skolah tu..haha.. tgk org la beb.. konon nk putar pale otak aku ngn soklan2 genetics fmly pedigree ko tuh.. mahap je la.. tu merupakan 1 of the topics in genetics yg aku sgt2 mahir oke.. ~_-'
.
.
refleksi: semoga nnt aku x jd penyapu baru penyapu lama.. biar la sama nilai dia baik baru atau lama.. jd mcm Firebolt Broom la.. makin lama makin tinggi nilai sbb dh byk berjasa kpd Harry Potter..ohh apekah??

Comments

DH said…
Normal cikgu baru mmg kena regging..
Normal tapi tak bermaksud ko boleh biarkan mcmmtu jer..
Dan tak semua cikgu tu layak menjadi cikgu..
Bagi aku kan..
Kalau orang pas2 tugas ni aku boleh lagi layan..
Asalkan dia tak bagi alasan mcm2..
Sebab semua alasan tu tak penting..
Mcm sampah..
Ckp nak mintak tlg sudah..
Kata tabligh..
Tapi ada lak riaknya dengan kata tak nak buat tugas yang terlalu senang bagi dia..
Allah suka ker orang riak..
Sengal..
huhu..tula..aku xde la kesah sgt ckgu2 laen nk mtk tlg sbb dr situ aku leh blajar mcm2 kn..
tp mmg aku hangen ngn perangai yg sorg tu la..
aku x pertikaikan la dia tabligh ke ape..tu hak dia.. cuma aku x suka perangai dia yg seme dia btul org len seme salah.. smg dia bertemu buku ngn ruas la.. bru dia knal langit tinggi rendah.. hohoho
wani..
kerani kerek xpe wani.. buat2 bodo je..hehe tp jgn gy sembur kerani tu..nnt dia sekat lak gaji wani naya je..hehe.. ok la kalo ckgu2 seme baik.. =')
Aisyah Humaira said…
sabo..sabo..kena banyak sabo dgn org yg 'tinggi' ilmu agama...huhu..
Anonymous said…
This comment has been removed by a blog administrator.

Popular Posts