bdk dulu bdk skarang

bdk dulu tu merujuk diri aku la.. bdk skarang tu plak bdk2 skolah yg aku nk citer kt bwh ni..haih..mcm2..
.
.
td aku jg exam..dh dekat 2mggu exam start...dan dh dekat 2mggu gak la benda ni aku terpikir-pikir hari2.. dipendekkan citer..aku mcm pelik..hairan dan x paham ngn perasaan bdk2 zaman sekarang..
-perasaan masa tgh menduduki peperiksaan-
atau lbh snang ckp feeling mase jwb paper tu.. seingat-ingat aku la..sejak aku skolah rendah sampai la aku skolah menengah.. exam ni sesuatu yg serius.. xde la aku nk toleh kiri kanan.. cuit sana cuit sini.. senyum sana senyum sini.. jeling2 tgk ckgu kt mane.. wat bunyi2.. seingat aku lg..bila ckgu ckp je dh leh mula menjawab mst terus serius nk jwb.. biarla soklan tu ssh ke snang ke.. mst serius.. aku rase bukan aku je..kwn2 aku pun cmtu.. dan bila dh besar ni.. especially ms skolah menengah n mase kt upsi..aku suka suasana exam.. sunyi sepi yg sgt menyenangkan.. rase stress yg best..haha..gilo..tp mmg betul.. (sbb tu aku suka library..tmpt tenang nk fokus wat keje).. so bila aku pikir2 td.. smbil perhatikan perangai diorg..aku rase diorg ni mcm x suka ngn suasana sunyi tu.. mcm td kn.. mase mula aku masuk kelas mmg hingar-bingar tahap petala ke lapan la.. nk kene kasi suara frekuensi tinggi baru seme duduk n senyap.. bila edarkan kertas dan suh jwb td ok lg..senyap jap..x sampai lima minit ade je dgr suara org gelak2.. wat bunyik2 la.. bisik2 la.. diorg bukan meniru..bukan tanye psl soklan..saje nk bunyik2.. agaknye diorg rase kelakar duk dlm keadaan senyap sunyi tu..haduii..mmg pelik bdk2 ni.. mase mggu pertama tu aku mcm temper gak ngn bdk2 x reti bahasa nih.. masuk mnggu kedua ni lantak la diorg nk bunyik2 ke ape ke.. yg pntg bukan meniru.. xpaham tul..
.
.
aku rase dlm hidup diorg xpnah rase tenteram..sbb aku tgk xde seminit pun diorg nk tenangkan diri..bercakap la sepanjang masa.. dh tu suara masing2 bercakap kuat.. blh bayangkan kelas cmne kalo dekat 40 org seme ckp kuat2.. rase mcm nk sumbat telinga ngn gabus je..haha.. nk suh diorg duk senyap mmg imposible la dan aku pun x expect bdk2 cmni nk senyap duk abce buku.. kalo diorg dpt bercakap dlm frekuensi rendah..borak slow..rilek2 je..pun aku dh kira berjaya la.. impian aku.. nnt aku ajar bdk2 cmni cmne nk menenangkan diri.. aku rase jiwa diorg ni mesti kasar.. xreti bertenang..hiruk pikuk seme la.. jiwa kacau la snang citer..hmmm..
.
.
.
titiba teringat zaman final exam kt upsi.. sitc, tmn u, anjung, tu, ts, rahman talib, bc, bsb, dk.. seme ni tmpt2 yg aku dh pnah gy exam sejak sem 1 smpi sem 7 dulu.. rindunye suasana exam.. sunyi sepi..sejuk yg mencemaskan.. rindu ngn musim study week.. overdose cafein seme xyah citer.. mata dh mcm panda.. ym on 24jam.. pg2 buta buzz2 sape yg x tdo lg..wat teman study.. mlm nk exam pun leh gak timbul lg hint2 soklan kuar paper esoknye..ntah btul ntah x seme kaut jek dlm2 saat2 genting tu.. huuu.. nostalgia sungguh.. yg plg xleh lupa..tiap kali nk exam major paper.. mst ainil n qilah duk bekampung skali kt umah aku.. study smpi mcm nk mabuk..gile cuak nye pasal..huhu.. kenangan yg best..rindu plak nk exam.. haha.. bila dh lepas ni rase mcm semua tu berharga je nk ingt2 smula.. =)

Comments

DH said…
Aku suka tempat yang sunyi sepi gak..
Sbb tu kalau aku pergi bercuti aku tak pilih pulau2 yg famous..
Tapi aku tak suka library gak...
Doktor cakap aku elergi kat buku..
Nnt kalau tersentuh jadi mengantuk..
So..
Kalau aku desperate sgt nak ketenangan..
Aku masuk lif...
Turun naik satu bangunan..
Sbb dlm lift memang orang senyap..
XD
weh..sgt obses ngn sunyi sampai suka duduk dlm lif! haha..
nape dlm lif senyap ek.. aku dlm lif pun bercakap2 jek..haha
This comment has been removed by the author.

Popular Posts