not a thing~

takde menda serius nk citer..sekadar mengapdet..
.
.
dh nk dekat 3 minggu aku jd cikgu..hehe..so far, ok la..nk kate mcm enjoy gile gy skolah tipu la kn..sbb setakat ni aku xkne mengajar lg..so mmg xde mende yg membuatkan aku x sabar2 nk gy skolah..tp nk kate rs mls nk gy skolah xde la plak..semua biase2 je..so ape keje aku hari2 ialah..dtg skolah punch card pastu inche yunus trus hulur jadual relief aku yg kompem2 bederet2 tu..ade la 2-3 ruang kosong.. tp aku ok je kene relief byk2 sbb kalo x nnt aku leh mati kebosanan xde keje..huhu.. abes je waktu skolah..solat pastu trus gy pejabat..menunggu arahan selanjutnye dr gpk1..kalo xde keje dr dia..kak lin org pejabat aku dh sengih2 dh nk suh aku tlg keje dia..hoho..so aku yg capable of doing anything ni pun trus la wat keje kerani..hahaha.. baelk kul 4.30pm (tp ade gak hari2 yg aku chow awal sket..ofcoz bila gpk xde..hihi)
.
.
DAN!!! perkara yg paling aku suka pasal skolah tu ialah.. library best! byk buku yg aku dh target siap2.. stakat ni aku dh usung dua ketul harry potter, sidney sheldon n da vinci code bwk blk umah dan lbh menggembirakan sbb ckgu library ckp leh pinjam sepanjang cuti skolah ni..yeayyy!!! ckgu library tu ckp dlm skolah ni yg suka pinjam novel english hanya 2org guru saje..n bdk2 lbh prefer pinjam novel melayu.. so aku dh nmpk betapa selesa nya tahun depan aku xpayah nk rebut2 pinjam novel..hehehe..bahagia btul~~
.
.
ohh berangan la kamu maiyah..tahun depan mcm ade je masa nk lepak2 sambil bc buku selain buku Bio dan Sains! v_v ..aku sgt sgt sgt sgt bertuah sbb kene ajar Bio f4, Sc f4 n f5.. ohh mmg cuti ni aku kene pulun nk siapkan lecture notes..nnt thn dpn snang..huk2..adoyai..harap2 aku leh ajo bdk2 tu ngn baik..ngehehe..ade cuak gak nih..
.
.
.
p.s: lbh kurang sminggu lebih nk cuti skolah..tp dgn penuh sadisnye td aku dpt berita yg cuti skolah ni aku kene gy skolah -_- sedey btul mase dgr pengetua ckp td tp sabo jela..huk2.. lgpun bukan aku duk jauh pun ngn fmly mcm kwn2 yg lain..hehe..saje ngengade nk wat sedey gak.. harap2 jadual cuti ni xpadat sgt..wuwuwuuuu~~~

Comments

.: a.for.ana :. said…
huhu... among ol of the new teachers, ana ler yg plg byk dapat relief setiap hari! adeyhhh... at least x la boring sanagt. tp sangat penat! huhu.. ana juz dapat cuti 1mgu je taw maiyah. starting from 16 dec till 22nd dec. 23rd da stat 1st meeting. huhu... xtaw la kne ajar apa taun dpn. sgt2 berharap dpt ajar bio form 4. rase nye lom bersedia lagi nk kne ajar form 6. huhu... pray for me, yeah!
DH said…
Maiyah..
Relief tu apa?
Tak fhm bahsa cikgu..
Ajrkan k..
And yah...
Im back..
ana: uii..kejap nye cuti..kene tggu skolah ek bdk2 spm? sy mcm kene gak tp mase exam bio je =) cuma kene dtg utk bantu2 wat jadual.. buku pengurusan... bla bla bla n bla x_X'

DH:
relief tu adalah term guna utk ganti kelas guru yg tader kt skolah masa tu.. kejapnye berehat..hoho
mayyah..klu musim cuti..cikgu2 x cuti?? abeess...cikgu buat ape klu x cuti? buat keje admin?
syah, ckgu kn ibarat lilin..berkorban ape saje demi..demi.. huh~ xtau la ikhlas ke x ikhlas nk gy skolah cuti2 nnt..hoho
aqilah_sensei said…
maiyah x acinyer lib kat skul awak...buku Dan Brown pun ade....huhu kat skul saya 20 taun lepas nyer buku ade lg. kalah Hogwarts. dahla yg ade buku literature semacam..yg best ada byk mags la..ngadap readers digest je la...azam sy nak jd cg library pastu nak bawak masuk seme buku2 best..xpe la HP tu beli satu set je nnt bila dah dapat gaji hahaha...

Popular Posts