hari guru + hari lahir

tahun ni..dlm bulan 5..dua kali aku di-wish-kan..haha..(amende punye ayat daa..) 16 mei..anak murid kesayangan(poyo lagikk) beramai2 meng-wish aku ngn ucapan selamat hari guru..disbbkn hari guru tahun ni hari sabtu..diorg seme ade kat umah la..so masing2 wish thru henpon jek..tu la bdk2 zaman sekarang..seme ade henpon..isk2..nway..thanks to them sbb still ingat kt ckgu diorg yg super garang ni..even salu ekne marah..salu kene hempuk ngn buku..still nk wish happy teacher day kat aku..thanks ank murid..
secondly..aku di-wish-kan sbb hari ulangtahun kelahiran yg ke-2+..haha berahsia la konon..bukan ape..aku mcm seriau je..ngilu je rase tgk umur sniri..rase mcm blom cukup umur jek lagi..haha..rase mcm jiwa masih muda remaja riang ria jek..hahakk...xsedar diri btul..keh3..well...bila dh amsuk 20-an ni..lagi2 bila lg 2 tahun je nk masuk suku abad..rase mcm sedey pun ade..aku ni dh berjaya ke membina identiti aku..okay ke identiti aku skang ni..byk lg ke yg nk kene repair??ape yg nk kene teruskan..ape yg nk kena buang..ape yg nk kena ubah..ape yg kena tambah..ape yg nk kena tinggal???seme tu boleh disimpulkan dgn persoalan..adakah aku seorang org yg lebih baik semasa umurku 22 tahun berbanding sewaktu aku berumur 21 tahun??---jawab maiyah..jgn x jawab! huhu...so rasenye ade yg aku blh jawab..ade yg aku x blh nk jawab..
rasenye 'ya' sbb...
-mase aku 22 tahun..aku lbh bijak mengawal emosi..(hehe)
-aku dh pandai kawal stress..(ade stress management la)
-aku dh pandai menghargai kengkawan yg best..
-aku dh pandai jd ckgu..heheh..
-mcm2 la yg aku pandai..keh3...
--isk..rasenye xleh nk compare cmni la..sbb nnt aku asik nmpk ape yg aku pandai jekk..yg aku x pandai seme aku ignore jek..huhu...so sbnrnye kalo kita nk tau sejauh mane pencapaian hidup kita..kita mestilah...(cmne arr..aku pun xtau..huk3..)
maybe kena tanye member2 yg rapat kot..ape pandangan diorg tntg diri kita..tp kn..kalo mmber yg rapat sgt..rasenye diorg dh xnmpk kalo kita ni ade progress ke regress ke..sbb..diorg dh terima seadanya diri kita cmne kn..yeke??haha..ntah..maybe kena tanye org yg x berapa rapat ngn kita tapi sedar ngn tindak tanduk kita selama nih..haa??yeke??ntah la..karang aku tanye kang..ade yg kate aku nmpk tanduk ko dh bertambah je..dr 3 dh jadi 7..hah??cmne??huaa...so aku xtau la cmne..lantak pi la..so cmni la..ape kate xpayah compare2..wat yg terbaik je every year..bila dh meningkat usia tu..pepandai la nk tingkatkn pencapaian hidup..abik duniawi mahupun ukhrawi..btul kn??yep..stuju! huhu..ape daa aku mengarut ni..isk..
so rasenye mayb xde menda dh nk citer..just nk ckp tiap tahun aku appreciate sgt sape yg wish bedday aku..(eleh frenster yg ingatkan dorg..haha..)..ape2 jela..thanks to them n thank Allah for giving me another day to be ur servant..may i'll be a better person..

Comments

Popular Posts