mood melancong berkobar-kobar

hihi...hormon melancong tiba2 merembes-rembes dengan banyaknye..padahal duit takde pun nak dibawak melancong hahah.. tapi takpe..kita kena berangan je dulu ;p barulah impian menjadi kenyataan kan kan kan kan??? okeh..disebabkan mood aku sejak akhir-akhir ni ntah ape2 je.. so hari ni bertuah dan agak gila sket.. td kt skolah.. boleh pulak aku teringat pasal susu pisang.. onigiri.. sushi.. makanan snack kt nihon dulu.. puuiiiiii.. ngengade betul asik teringat jepun.. hati ku tertinggal di kyoto ;p kih3.. disebabkan aku titiba teringat akan susu pisang yg aku beli kt vending machine masa kt airport (kt jepun mcm x femes je susu pisang..tokyo banana femes tp x halal lah pulak) aku pun google lah dimana boleh kudapati susu pisang di tengah2 negeri bersejarah ini.. tanpa disangka2 ade lah seorang hamba Allah ni tulis dlm blog dia yg dia beli susu pisang kat aeon bandaraya.. aku pun mcm.. whaaatttttt?????????????? dokek bona dah tu..apo laei..balek skolah ni jugak an poei boli... tanpa menunggu walau sesaat, aku pun mengcalling2 lah si adik bongsuu yg sedang bercuti itu.. but i call u, u tak angkat lah pula..aku pun text jelah... aku umpan dia nk ajak makan bakso terlazat depan hospital melaka yg menjadi pojaan perutnya.. padahal aku ada muslihat lain.. aku nk menuju ke aeon dulu nk cari susu pisang itu.. hahahahaa.. dan ditambah lg pulak penulis blog tu kata susu pisang ni mcm goreng pisang panas..letak je habis..letak je habis... tp mmg pun sbb selama ni ade je aku main redah je cari susu pisang ni kt merata2 tempat di melaka ni termasuklah kt aeon ni tp x pnah jumpa.padahal aku cari row by row tu.. tp hari ni nasib aku mmg baik.. rezeki aku nk beli susu pisang yg bapak mahalnye tu T_T sampai2 je aku amek troli..(padahal niat nk bli susu pisang je haha pakai bakul je dh boleh..) aku menonong ke row yg tertulis 'japanese food'.. sambil tersenyum2 aku laju2 menscan setiap barang kat rak tu dan jengjejejenngggggg... SUSU PISANG ADA!!!!! yahuuuuuu.. tinggal dua pack je..1 pack ada 6 kotak berharga rm21 plus2..huaaa..bapak mahal weh!  mumula aku amek 1pack dulu tp titiba tamak haloba terus habiskan semua.. amek dua2.. nescaya jika ada sesape yg ngidam susu pisang hari ini akan kempunan lah dia..huhuuu mahap ye..harap2 xde ibu2 mengandung yg mengidam susu pisang ni ;p heheh.. ckp byk pun tak guna..meh aku tunjukkan sket susu pisang yg berjaya aku beli td..alhamdulillahhh ;) happy gilooo!!!
heheh..nasib baik xde org Q kt blakang masa ni..sogan gak nk amek gambau masa ni ;p

muka depan yg boleh difahami ;)

muka belakang yg satu hapah aku x paham ;p

ni xde kena mengena ngan pisang.. hanyalah sekadar onigiri buatan malaysia yg xde ummphh... bak kata adik aku..dh mcm mkn nasi impit je ;p


haa puas hati aku ahhaha.. tp kalau nk komen bab rasa.. kompem lah yg minum kt jepun lg sodap.. actually kt jepun x femes susu pisang ni.. slalunya susu pisang ni org cari time gi korea.. sbb kalo tgk drama2 korea pun mmg asik la diorg minum susu pisang ni masa pagi2.. mmg aku akan terliur bila tgk diorg minum haha... dulu aku x tau tu susu pisang.. aku tgk diorg mcm minum susu je.. botol mcm vitagen tp gemuk dan tinggi sket..(tgk gambo kt kotak susu pisang tu..) aku teka2 tu susu lembu asli atau soya.. rupa2nya susu pisang.. kalau dah tau masa tu susu pisang, mmg menjejes air liur aku sbb terliur hahaha.. melampau gila.. ehh2.. lupa lak td nk bg testimoni pasal susu pisang ni ;p keh3.. okeh camni.. masa aku minum kt jepun dulu, rasa susunya x bape manis.. dan lemak2 gitu.. sbb jepun kn terkenal dgn pemakanan sihat.. semua minuman aku minum kt sana dulu x bape manis.. yakult pun x bape manis..best..cuma coffee jelah manis sket.. kalo x manis mana nk ummpuhh kan hehe. susu pisang yg kotak ni agak manis lah xtau nape.. agaknye org korea minum manis2 kot ;p so pada aku biasa2 jelah.. bg sesape yg x penah minum susu pisang kt korea n jepun, boleh la rasa sekotak je.. xpayah borong mcm aku ni..dh la mahal..dan xde la hebat mana.. sekadar buat rase boleh la.. yg melakukan susu pisang kt aeon ni aku rasa semuanya penonton tegar drama korea..ataupun org2 yg pnah pegi korea.. semuanya nk melepaskan rindu mcm aku nih..huhuhuu... eh sebenarnye boleh bancuh sendiri.. beli susu segar..beli esen pisang... bancuh je.. letak gula sket..nahhh!!! siap susu pisang..ko jual lah nescaya berlambak2 penggila kpop nk beli ;p heheh... okeh dah2...

selain susu pisang dan onigiri...aku beli gak lah sushi sket2..yg tu x teringin sgt pun..tp tetap menjadi pojaan hatikuu... ;) tp kali ni x bli banyak sbb lpas aeon nk pi makan bakso dpan hospital plak kan.. (masa ni x tau lg kdai bakso tutupp...sob..sob..sob..sodehhh)  apa pun, alhamdulillah sbb diberi rezeki utk semua2 ni ;) oh aku suh adik aku beli benda2 lain gak..sbb perut dia kn besar.. kena la isi byk2 haha.. pizza la boheme..potato crocket.. (tah camne nk eja ntah) ..sosej jumbo.. dan air dragon fruit... semuanya x menyihatkan langsung...huhuuuuuu

ehh apsal titiba rasa mcm xde kena mengena apa aku meraban ni ngn tajuk td..dah mcm entry makanan kegemaran lah pulak ;p hohoho... sebona eh.. adolah sikit yg kono mongono...meh tgk..

soalan...

jawapannn!!!!

heheh... dah paham???? kan sonang... so tak tau lagilah bila tahunnya tu tp masih dlm perancangan.. rancang semuanya..duit..masa...tenaga... dan ahli rombongannya.. x tahu lah boleh mengekalkan ahli lama ke tidak...  ;) okeh.. cekidaud~~~












Comments

Popular Posts