recycle bin

Recycle bin dah mcm kepala otak aku.. kepala otak aku dah mcm recycle bin.. segala sampah sarap termasuk benda2 bukan sampah main peruk dalam tong..pastu keluarkan semula sebab nak guna semula sampah2 yg dah keronyok tadi..haha.. begitulah tahap teruknya kepala otak aku sekarang.. rasanya nak merungut pun takde faedah..nak bersuka-ria lagi lah takde faedah.. so boleh bercerita je lah..

Dah lama rasanya tak mengomel-ngomel kat sini..bila ada masa tu..kadang2 kepala otak ni masuk fasa memory lane gak.. mulalah teringat-ingat zaman study.. start dr skolah menengah.. ke matrikulasi..ke upsi.. semuanya indah2 belaka bila dah jd kenangan.. tapi masa tengah zaman belajar tu..rasa macam terseksa sebab malas melampau2 nak pegi kelas..nak buat assignment.. nak present.. nak buat tutorial..nak exam yg paling tak tahan.. tapi sesungguhnya.. segala fasa yang berlaku dalam hidup ni akan bertukar jd kenangan paling best bila dikenang2...so aku membuat kesimpulan..buat aci harung redah jelah ngan masalah bertimpa-timpa kat sekolah ni.. secara lagi sopannya..bukanlah 'masalah'..tapi 'bebanan tanggungjawab' yang rasanya mcm kurang seimbang ;( tapi sapalah aku nak kata seimbang ke tak seimbang.. aku si tukang galas beban berat memanglah rasa mcm senget je.. cuba aku duduk kat bahagian tukang galas beban ala ala angkat bantal berisi kekabu.. mestilah aku tak rasa yang pembahagian tugas ni senget sebelah..kalau dah selesa..sapa pulak nak gatal mulut bising2 kn.. huhu so itulah lumrah hidup.. yang klise nya dikatakan ibarat roda berputar.. sekarang ni aku tengah kena lenyek2 tahap kentang lenyek kat bawah roda tractor.. memang melepek nak buat kerja.. dengan kemampuan dan keupayaan dan kemahiran aku yang baru setahun jagung madu ni.. tapi anggap sajalah aku ni sebahagian daripada genetically modified corn yang tahan lasak dari segala serangan penyakit.. redah maiyah redah.. esok2 ko naik pulak belah atas roda tractor tu..pastu doa2 lah tractor tu rosak xleh repair dah..so part terus duk bahagian atas je..ngaaaaaaaa berangan jelah..mengong!

tapi bila cerita2 semula ngan member ni..rasa mcm nak sambung study je.. mcm dh x larat nak pegang tugas kt skolah ni.. gi sambung study full time..nnt aku balik..mesti org dah take over kerja mengong aku ni..pastu aku dapatlah portfolio baru kn.. haha..best2.. berangan lah lagi maiyah.. ko ingat senang nk buat full time study?! ahh malas nak pikir sekarang..!

sabtu ni sekolah ganti..tiba2 aku baru tau ada kursus kepimpinan kat skolah! aku kena part backdrop + lcd plak tu..tu memanglah senang tahap kacang kuda..tp yang x kacangnye.. program tu sampai pukul 5.30pm. hoi! sapa nak tunggu sampai petang! skolah balik pukul 12.30. aku dh plan dr 2minggu lepas lagi nak g pekena arab kt mmu.. mengidam2 ni xleh simpan lama2..payah nanti.. jd apelah alasan aku nk buat ni supaya boleh lepas.. kacau betullah! asal backdrop je aku..asal lcd je aku.. menyesal duk bertapa kt makmal sebelah dewan ni.. lcd dewan tu bila ntah nk repair..main rembat makmal punya..esok tebako sapa nk jawab! kita bako kite bako je! huh!

okeh..puas sket rasanya bila dapat mengarut kt sini..hihi.. lg satu benda nak cakap.. aku nak berangan gi china next year! wuhuuhuhu..ntah pegi ke tak..tp kalo x pegi..rugilah..dh dpt voucher free tp x guna [~_~"] so skarang ni tgh ajak2 kwn2 rapat nk ajak g sana..harap2 jd lah ..amin.. nk gi unwind gak..otak dh beku ngn angin sungai petai je..bohsan!!!

Comments

Popular Posts