Tahniah kepada diri sendiri

heeeeee [^_^] rasa mcm nk joget2 je sbb hepi overdose! hoho..bukan lah apa sangat pun..cuma semalam telah menghadiahkan diri sendiri dengan pelbagai perkara..sempena telah BERJAYA menghadiri kursus induksi dengan jayanya! muehehe..harap2 UAK lulus..apa2 pun dah lepas seksa..mmg seksa woo kalau belom pegi2 induksi nih..kalo yg belum kena panggil tu lain citer lah..ini yg kena panggil taklimat n dah ditetapkan tarikh ni..mcm nk tunggu beranak je gayanya..gelisah tak tentu arah..nak siapkan assgment lagi..mcm2 lah malas nak citer..apa2 pun enjoy sbb dh lepas..yeayy!!!
so sebagai menghargai diri sendiri yang telah berusaha hampir bersungguh-sungguh buat assg, print nota setebal 1rim kertas A4 IndahKiat 80gm, membaca pula nota2 super banyak tu, membeli beg bagasi mcm nak gi umrah..membeli bag laptop gara2 beg aku x penah la senonoh rupanya..dh lubang2 pun bwk gi skolah..nasib tak cicir je laptop tu..heheh..oh lupa..membeli outdoor shoes (yg haram jadah aku akan beli kalo tau duk berkurung je dlm igloo tgh jb tu..mana sempat nk outdoor nye caitt!!) so..selepas melakukan beberapa pengorbanan tanpa bersungut secara terang2an..aku berasa sangat lega bila dah lepas semua seksa nih..hehe..sebagai menghargai diri sendiri, aku telah menghasut seorang rakan-meronggeng utk berjalan2 makan angin ngan aku ari sabtu smlm..lpas LDAP kt skolah..trus menuju ke jusco..makan2..soping2..skodeng2..kemudian trus pulang..sampai je kt rumah..busu aku yg kt shah alam call..mintak tlg tgk2 kn anak2 dia..sbb busu rabi + busu zul xdpt blk minggu ni jenguk2 anak2 dia kt kmpg sbb tak sihat..so aku ni..kalo istilah 'menengok' ni ibarat mcm org suh aku bwk anak2 dia jln2 lah..haha..takkan la aku nk dtg rumah nenek utk menengok je kn? maka..pada malam tu..aku mengangkutlah kesekelian anak2 busu dengan maidnye skali..haha..soping di tesco pulak! kalini tema soping ialah grocery yg mak kirim! muehehe.. KEMUDIAN..haaa ni yg sebenonye nk diceritakan..kemain panjang lg intro..hahaha..lepas soping jek..aku tersinggah kt kedai henpon..puncanya sbb maid nk suh tgk2 kn henponnya yg gagal nk call kt indon..skali aku mendapat idea super bernas iaitu menghadiahkan diri sendiri henpon baru!yeay! hahaha..maybe bg org lain henpon ni perkara biasa..ada org setiap tahun tukar henpon..ada org setiap 6bulan tukar henpon..aku pulak..tak pnah la memiliki henpon sendiri..selama ni henpon yg aku guna semenye henpon terpakai yg ada kt rumah aku..haha main rembat je yg xde org guna..sob..sob..maka lpas lbh 2 tahun bekerja dan mencari nafkah sendiri..terdetik lah perasaan nk memilki henpon yg sedikit canggih berbanding henpon usangku yg tiada color apatah lg nk ada camera..muahaha..maka..lepas menambah-nolak..terbelilah sony ericsson hazel..yee..aku tau..biasa2 saja..kalo ikut kehendak hati..mestilah mau lbh hebat..tp cukuplah..cina henpon tu cadangkan aku beli nokiae5 ala2 blekberi itu..tp aku ni mmglah dasar hati tak mau kalah..terasa mcm kalo aku beli je henpon tu..nnt ada org2 berbisik2.."psst...nk bli bekberi takde duit..e5 cokia pun boleh.." muahaha..mahaplah kpd sapa2 yg memakai henpon sedemikian..ini sekadar monolog dalaman perasaan aku yg perasan saje..sekian..

*bulan ni aku dah berani melabur lbh rm500 utk 1 item...jaga2lah..tabiat buruk ini ditakuti berpanjangan dan menjadi dorongan kpd item2 yg lbh mahal utk masa akan dtg..huaaa..sekian!

Comments

Popular Posts